Facebook

https://www.facebook.com/munchenirepter

A Müncheni repülőtér világa

2012. őszétől dolgozom a Müncheni Nemzetközi Repülőtéren. Ebben a blogomban az itteni élményeimet és a munkavállalási lehetőségeket osztom meg minden érdeklődővel.

Friss topikok

Címkék

2+3 (1) 25 (1) 777 (2) 787 (1) 787-9 (1) A-318 (2) A-319 (5) A-320 (9) A-320 Neo (3) A-321 (3) A-330 (1) A-330-300 (1) A-340-600 (2) A-350 (1) A-380 (1) Adana (1) Adira Airways (1) Adria (1) Aegean (1) Aeroflot (2) Aer Lingus (3) AF1 (1) AFS (1) Aide (1) Airbus (23) Air Baltic (6) Air Berlin (5) Air Canada (2) Air China (1) Air Dolomiti (1) Air Force One (1) Air France (11) Air Malta (1) Alitalia (2) álláskeresés (1) All Nippon (1) Alsóörs (2) AMS (1) Amszterdam (7) ANA (1) Antalya (2) Antonov (1) Antwerpen (1) ASL (1) ATI (1) Austrian (2) B-737-300 (1) B-737-600 (2) B-737-700 (8) B-737-800 (7) B-757-300 (3) B-767 (2) B-767-300 (3) B-767-400 (1) B-777-200 (3) B-777-300 (1) BAE-146-200 (1) Bajorország (3) Balaton (1) barátságos (1) Bari (1) BASE Air (1) Bayern München (1) Bécs (1) Benfica (1) Berlin (3) beszélgetés (1) Boeing (26) Boldog Karácsonyt! (1) bolgár (1) British (1) British Airways (1) Brüsszel (1) Budapest (2) Budapest Aircraft Service (1) Bulgarian Air Charter (1) bulky (1) business (1) Cancun (1) Cardiff (3) CDG (2) charter (2) Chicago (1) Condor (13) crew (2) CRJ (1) CRJ-700/900 (1) CRJ-900 (1) Croatia (1) CSeries (2) Csillagok Háborúja (1) csomag (3) csomagok (2) Dash (2) dash (1) DC-9 (2) Domogyedovó (1) Dreamliner (3) Dublin (2) Dunaújváros (1) Düsseldorf (1) EasyJet (1) Egervári Márta (1) egészség (1) Egyiptom (1) ELAL (1) Ellinair (1) elveszett (1) EMB-120 (1) Embraer (6) Emirates (1) ERJ (1) ERJ-190/195 (1) ERJ-195 (1) Etihad (1) Falcon (1) fapados (2) Faro (1) felelősség (1) Ferihegy (4) final approach (1) Finnair (1) Flughafen (2) Flybe (5) Fokker (3) Fokker 100 (1) Fokker 50 (1) Fokker 70 (1) Fokváros (2) fotelpilóta (1) francia (4) Freebird (1) Freising (1) fuel (1) Fuerteventura (2) G-JEAX (1) G7 (1) General Aviation (1) Germania (1) germania (2) Gol (1) Goldtimer (1) görög (1) Gran Canaria (1) GSH (1) HA-FAN (1) Hainan (1) halott (1) Havanna (1) Havas (3) headset (1) Hegedűs Csaba (1) Helsinki (1) Heraklion (1) hideg (1) (2) holland (2) hosszútáv (1) HUM (1) IL-18 (1) Il-96 (1) Iljusin (1) In Memoriam (1) ismerős (1) IST (1) Isztambul (5) IVAO (2) JAL (1) Japan (1) Japan Air Lines (1) jégtelenítés (1) Jersey (1) Johannesburg (1) Jumbo (1) Kanári-sziget (1) kapitány (2) Karib (1) kedves (1) Kelemen Márta (1) kényszerleszállás (1) kerozin (1) kézi (1) kézipoggyász (1) kínai (1) kiszolgálás (1) kitolás (1) KLM (12) KLM Virtual (2) koffer (3) kofferáj (1) kofferek (2) kommunikáció (1) konténer (3) koporsó (1) korán (1) Korean Air. (1) kormánygép (2) Kovács Zsófia (1) Kuala Lumpur (1) Kuba (1) Kuwait Airways (1) légiközlekedés (1) Lettország (2) LGT (1) Li-2 (1) LMC (1) Lodz (1) LOT (1) Lővei Mária (1) Lufthansa (11) Luxair (1) Luxor (1) magyar (5) magyarok (4) Malaysia Airlines (1) Malév (6) Mallorca (1) Manchester (1) McDonnell Douglas (1) MD (1) MD-82 (1) MD-83 (1) MD-87 (1) Medveczky Krisztina (1) megemlékezés (1) Mexico City (1) MH17 (1) Milánó (1) Mobility (1) Mobility Service (1) Montreal (1) Moskovia (1) Moszkva (1) mozgáskorlátozott. (1) MUC (1) Mulag (1) Mün (1) München (42) munka (3) munkavállalás (3) Munkavállalás (1) műszak (1) napkelte (1) német (5) Németország (1) Nordic Regional (1) Obama (1) OH-LWA (1) olasz (1) olimpia (1) OO-VLZ (1) Oranair (1) otthon (1) Óvári Éva (1) Párizs (4) Pegazus Airlines (6) Peking (1) Pezagus (5) pilóta (1) PIN (1) Polet (1) Privileg (1) Punta Cana (2) purser (2) pushback (3) Q400 (2) Qatar (2) rakodás (3) rakodók (1) raktár (1) rámpa (1) rámpás (1) reggel (2) reptér (17) repülés (15) Repülőtér (12) repülőtér (17) Riem (1) Riga (3) Rio (1) Rió (1) Rio de Janeiro (1) Rofan (1) Rossiya (2) Rotterdam (1) rush (1) S7 (1) Saab (1) Salzburg (1) Sanghaj (1) Sao Paulo (1) Satellit (1) SAW (1) Seremetyevó (1) Sevilla (1) Singapore Airlines (1) SkyEurope (1) Skytanking (1) sofőr (2) Southampton (1) SQ (1) Star Alliance (2) Star Wars (1) stewardess (2) Stockholm (1) Sunexpress (4) Swissair (1) Swissport (2) szalag (2) Szaloniki (1) szél (1) széles törzsű (1) személyzet (2) Szöul (2) Szuperjumbó (1) T1 (3) T2 (4) TAM (1) tanker (1) tankolás (1) TAP (1) tél (1) Tel-Aviv (2) Teneriffe (1) Terminal (2) Thai (1) THY (1) Tihany (1) Tihanyi-félsziget (1) Tokió (1) tolórúd (1) török (4) Torontó (1) Tóth Margit (1) towbar (1) towbarless (1) Transavia (11) Triplahetes (2) TU-134 (1) TU-154 (3) Tupoljev (3) turista (1) Turkish Airlines (2) tüske (1) Twingo (1) Tyumeny (1) U.S. Airways (2) Ukraine International (1) Umea (1) Unique-Personal (1) United (1) Utair (2) üzemanyag (1) várakozás (1) Várna (1) Vatsim (2) Velence (1) videó (1) virtuális repülés (1) VLM (1) vontatás (1) vontató (1) Wales (1) WCHC (1) WCHR (1) WCHS (1) Yamal (1) Címkefelhő

Hideg, ködös vasárnap a reptéren

2016.10.09. 17:53 mucmunkas

Óracsörgés negyed négykor

Ma hajnalban, amikor negyed négykor megcsörrent a telefonom órája, sok minden eszembe jutott, csak az nem, hogy jó lenne dolgozni. Hideg, őszi reggelen, inkább az alvást választottam volna. Aztán valahogy csak felkeltem, reggeliztem, s a friss hírek elolvasása után kis Pandámmal a reptér felé vettem az irányt. A vasárnap hajnal okán szinte rekord idő, húsz perc alatt értem be a reptéri parkolóba. Utána biztonsági ellenőrzés, majd egy kávé az aerogroundos magyar-asztalnál. A kinti hideg ellenére egy kis élet már volt bennem. A kávé után bejelentkeztem a munkahelyemen, s megnéztem a mai "műsoromat". Öt járat, benne kettő melegebb égtájakra, két Párizs és a végén egy Amszterdam. Nem tűnt rossznak ,érdekes városok, gépek útvonalak...

A Condor gyönyörű B757-300-asával indult a napom, mely Münchenből Antalyába vitt közel kétszázhetven utast. A tankolás gyorsan megvolt, s rakodás is elkezdődött, majd jöttek az utasok szépen sorjában. Az aligha kellemes reggeli idő miatt a kapitány jégtelenítést kért. Mivel még a téli szezon előtt vagyunk a szárnyak és a vezérsíkok jégtelenítését az állóhelyen végezte az ezzel foglalkozó szolgálat. Pár perc késés lett is miatta, de  a biztonság mindenek felett. Pushback után a kapitány nagyon megköszönte munkánkat, amit jó volt hallani a headseten. 

A mai első párizsi gép egy kis Airbus baby, egy A318-as volt. A gép külső állóhelyen éjszakázott, s indulás előtt ötven perccel vontatták át az utashidas állóhelyre. A személyzet időben megérkezett müncheni szállodájából, de az utashíd-vezetőre több mint tíz percet kellett várnunk. Szerencsére nem nem volt telt ház a gépen, s különleges utas sem akadt, így a tervezettnél korábban kezdtük meg a gép kitolását az állóhelyről. Pushback után 26L pályához gurult a hófehér kis francia gép, s pár perccel később már a hideg, ködös levegőben volt, hogy egy balkanyar után Párizs felé vegye útját.

A következő Air France gép előtt volt egy kis szünetem, amit egy kis fotózásra használtam fel. Sajnos nem lettek túl jók a képeim, de a reggeli hangulatból egy kicsit talán visszaadtak. Amikor a nap már nagyon jön fel, de hideg és pára van, s a forgalom is éledezik. Gyönyörű színek, érdekes le- és felszálló gépek. Ilyenkor jó egy kicsit nézelődni, beülni a reptéri autómba és hallgatni a Kossuth Rádiót középhullámon...

dscf1088.JPG
Kora reggel egy osztrák Embraerrel

dscf1092.JPG
Napkelte

A szünet percei gyorsan elfutottak, s már itt is volt a következő Air France járat, ugyancsak kis Airbusszal. A járat nem volt tele utassal, s a gatesek, rakodók is gyorsan dolgoztak. Harmincöt perc alatt megfordítottuk a gépet a személyzet legnagyobb örömére.

Párizs után Punta Cana. Tegnap volt az első igazán hosszú távú járatom, amelyik Münchenből Havannába repített közel kétszázhatvan utast. A már felnőtt korú Boeing B-767-300-as gép a reggeli órákban vissza is érkezett Kubából, s ma már a Dominikai Köztársaság felé vette az irány. Nagy gép, nagy munka, sok érdekesség, s olykor pedig nehézség. Eleinte úgy tűnt, hogy időben fel tud szállni a gép, de közben kiderült, negyven svájci utas Zürichből érkező gépe jelentős késésben. A légitársaság szerencsére úgy döntött, hogy ha húsz perces késéssel el tud indulni a gép, akkor megvárja a hiányzó utasokat. Harminc perccel az indulás előtt megérkezett a zürichi gép, s remek szervezésnek köszönhetően terminálváltással is, de be tudtak szállni a többnyire svájci útlevéllel rendelkező utasok. Persze nemcsak az utasok, hanem  a csomagjaik is rendben megjöttek, s gyors átrakást követően már gép hatalmas gyomrában voltak. Végül a várt húsz helyett harminc perces késés lett, de ezt egy egy közel hétezer-nyolcszáz kilométeres úton simán be tudja hozni a gép..

dscf1077.JPG
A Condor Boeing B767-300-asa. Tegnap Havannába ment. Hatvan tonna üzemanyaggal szállt fel.

Végül egy KLM járat Amszterdamba. Az időben érkező és személyzetet is cserélő kis Boeing B-737-700 gép nem okozott gondot. Kora délután már szép, napos időben mindennel gyorsan végeztünk, s a fehér-kékben pompázó -nevében- holland királyi gép már indult is a 08L pálya felé.

Szép, de fárasztó nap volt. 

Szólj hozzá!

Címkék: repülés reptér Párizs München Kuba Amszterdam Repülőtér Airbus Boeing KLM Air France Havanna Antalya Condor B-737-700 B-757-300 Punta Cana B-767-300 A-318

A bejegyzés trackback címe:

https://muc-repter.blog.hu/api/trackback/id/tr6311783519

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása