Két holland, egy német és két török
Némi túlzással ma is a szokásos programomat csináltam végig. Kora reggel Faroval kezdtem. A fehér-zöld gép személyzetének minden tagja ismerős volt, köztük egy magyar utaskísérővel. Sok utas, sok csomag és pontos indulás, semmi nehézség sem akadt a járattal.
Hajnali Transavia járat (B-737-700) Portugáliába. Időben indult.
A napi Condorom ezúttal egy A-320-as volt, amelyik Fuerteventurára ment telt házzal. Fiatal pilóták, és precíz utaskísérők. Nagyon korán végeztünk a járat előkészítésével. Már a push back is felemelte a gép orrfutóját, s csak a torony engedélyére vártunk, hogy kezdhessük a gép kitolását, amikor a pilóták szóltak: slotos a járatunk, s minimum negyedórát kell várnunk. Szerencsére csak tíz percet kellett várakoznunk, így pontosan tolhattuk ki a gépet a gurulóútra.
DE után HV. A Transavia gépe Berlinből jött és a dán fővárosba ment tovább személyzetcsere nélkül. Mivel közel húsz perccel korábban érkezett meg a bejövő járat, volt időnk egy kis beszélgetésre a személyzet tagjaival. Érdekesség, hogy a négy utaskísérőből hárman korábban a legnagyobb európai fapadosnál dolgoztak, s meséltek is nem túl pozitív élményeikről. A beszélgetés után már jöttek is az utasok, s végül a tervezettnél tizenkét perccel korábban szállhatott fel a gép Koppenhága felé.A koppenhágai gép. Fiatal B-737-800, kedves személyzettel
Ma két „törököt is fogtam”. A Freebird A-320-asa Antalyából érkezett. Mivel külső állóhelyre jött a gép, a beszállítást az ilyenkor szokásos módon indulás előtt negyven perccel szerettem volna elkezdeni, de a beszállító kapuhoz késve tudott csak megérkezni gates kolléganőm. Amikor az első utas a fedélzetre lépett, nem gondoltam volna, hogy pontosan fog elindulni a gép, de végül szerencsére minden összeállt, így nem kellett késési kód keresésével bajlódnunk…Freebird A-320 Antalyába. Nehezen indult a beszállítás, de végül pontosan indult a járat.
Végül még egy török gép, de ezzel már nem volt szerencsém. Az általam barátságos személyzetei miatt nagyon kedvelt Pegazus Airbusa Isztambul második repülőteréről jött Münchenbe. Minden tevékenységet időben el tudtunk kezdeni. Az összes szolgálat remekül dolgozott, de négy utas miatt nem tudtunk időben elkészülni. Ez a négy utas jelentős késéssel szállt fel az őket a géphez kihozó buszra, s mire a gép fedélzetére értek, már késésbe kerültünk. Amikor pedig kezdtük volna a gép kitolását, a pilóták szóltak, egy órás slotot kaptunk a fogadó repülőtértől…
Napközben, az egy-egy járat közötti kisebb szünetekben ma is akadtak olyan gépek, amik ritkán jönnek ide Münchenbe. Csak ámultam és bámultam, s olykor fotóztam. Néhány érdekesebb gép képeken:
Kirgizisztán Tu-154M kormánygépe. Nem gondoltam, hogy valaha láthatok még aktív gépet ebből a típusból
A Luftwaffe Bombarider Global 5000-es gépének egyik wingletje a müncheni toronnyal
Törökország A-330-200-asa útban a 26R pálya felé
Orbest Airlines A-330-300. A Condornak repül wetlease-ben