Facebook

https://www.facebook.com/munchenirepter

A Müncheni repülőtér világa

2012. őszétől dolgozom a Müncheni Nemzetközi Repülőtéren. Ebben a blogomban az itteni élményeimet és a munkavállalási lehetőségeket osztom meg minden érdeklődővel.

Friss topikok

Címkék

2+3 (1) 25 (1) 777 (2) 787 (1) 787-9 (1) A-318 (2) A-319 (5) A-320 (9) A-320 Neo (3) A-321 (3) A-330 (1) A-330-300 (1) A-340-600 (2) A-350 (1) A-380 (1) Adana (1) Adira Airways (1) Adria (1) Aegean (1) Aeroflot (2) Aer Lingus (3) AF1 (1) AFS (1) Aide (1) Airbus (23) Air Baltic (6) Air Berlin (5) Air Canada (2) Air China (1) Air Dolomiti (1) Air Force One (1) Air France (11) Air Malta (1) Alitalia (2) álláskeresés (1) All Nippon (1) Alsóörs (2) AMS (1) Amszterdam (7) ANA (1) Antalya (2) Antonov (1) Antwerpen (1) ASL (1) ATI (1) Austrian (2) B-737-300 (1) B-737-600 (2) B-737-700 (8) B-737-800 (7) B-757-300 (3) B-767 (2) B-767-300 (3) B-767-400 (1) B-777-200 (3) B-777-300 (1) BAE-146-200 (1) Bajorország (3) Balaton (1) barátságos (1) Bari (1) BASE Air (1) Bayern München (1) Bécs (1) Benfica (1) Berlin (3) beszélgetés (1) Boeing (26) Boldog Karácsonyt! (1) bolgár (1) British (1) British Airways (1) Brüsszel (1) Budapest (2) Budapest Aircraft Service (1) Bulgarian Air Charter (1) bulky (1) business (1) Cancun (1) Cardiff (3) CDG (2) charter (2) Chicago (1) Condor (13) crew (2) CRJ (1) CRJ-700/900 (1) CRJ-900 (1) Croatia (1) CSeries (2) Csillagok Háborúja (1) csomag (3) csomagok (2) Dash (2) dash (1) DC-9 (2) Domogyedovó (1) Dreamliner (3) Dublin (2) Dunaújváros (1) Düsseldorf (1) EasyJet (1) Egervári Márta (1) egészség (1) Egyiptom (1) ELAL (1) Ellinair (1) elveszett (1) EMB-120 (1) Embraer (6) Emirates (1) ERJ (1) ERJ-190/195 (1) ERJ-195 (1) Etihad (1) Falcon (1) fapados (2) Faro (1) felelősség (1) Ferihegy (4) final approach (1) Finnair (1) Flughafen (2) Flybe (5) Fokker (3) Fokker 100 (1) Fokker 50 (1) Fokker 70 (1) Fokváros (2) fotelpilóta (1) francia (4) Freebird (1) Freising (1) fuel (1) Fuerteventura (2) G-JEAX (1) G7 (1) General Aviation (1) Germania (1) germania (2) Gol (1) Goldtimer (1) görög (1) Gran Canaria (1) GSH (1) HA-FAN (1) Hainan (1) halott (1) Havanna (1) Havas (3) headset (1) Hegedűs Csaba (1) Helsinki (1) Heraklion (1) hideg (1) (2) holland (2) hosszútáv (1) HUM (1) IL-18 (1) Il-96 (1) Iljusin (1) In Memoriam (1) ismerős (1) IST (1) Isztambul (5) IVAO (2) JAL (1) Japan (1) Japan Air Lines (1) jégtelenítés (1) Jersey (1) Johannesburg (1) Jumbo (1) Kanári-sziget (1) kapitány (2) Karib (1) kedves (1) Kelemen Márta (1) kényszerleszállás (1) kerozin (1) kézi (1) kézipoggyász (1) kínai (1) kiszolgálás (1) kitolás (1) KLM (12) KLM Virtual (2) koffer (3) kofferáj (1) kofferek (2) kommunikáció (1) konténer (3) koporsó (1) korán (1) Korean Air. (1) kormánygép (2) Kovács Zsófia (1) Kuala Lumpur (1) Kuba (1) Kuwait Airways (1) légiközlekedés (1) Lettország (2) LGT (1) Li-2 (1) LMC (1) Lodz (1) LOT (1) Lővei Mária (1) Lufthansa (11) Luxair (1) Luxor (1) magyar (5) magyarok (4) Malaysia Airlines (1) Malév (6) Mallorca (1) Manchester (1) McDonnell Douglas (1) MD (1) MD-82 (1) MD-83 (1) MD-87 (1) Medveczky Krisztina (1) megemlékezés (1) Mexico City (1) MH17 (1) Milánó (1) Mobility (1) Mobility Service (1) Montreal (1) Moskovia (1) Moszkva (1) mozgáskorlátozott. (1) MUC (1) Mulag (1) Mün (1) München (42) munka (3) Munkavállalás (1) munkavállalás (3) műszak (1) napkelte (1) német (5) Németország (1) Nordic Regional (1) Obama (1) OH-LWA (1) olasz (1) olimpia (1) OO-VLZ (1) Oranair (1) otthon (1) Óvári Éva (1) Párizs (4) Pegazus Airlines (6) Peking (1) Pezagus (5) pilóta (1) PIN (1) Polet (1) Privileg (1) Punta Cana (2) purser (2) pushback (3) Q400 (2) Qatar (2) rakodás (3) rakodók (1) raktár (1) rámpa (1) rámpás (1) reggel (2) reptér (17) repülés (15) Repülőtér (12) repülőtér (17) Riem (1) Riga (3) Rio (1) Rió (1) Rio de Janeiro (1) Rofan (1) Rossiya (2) Rotterdam (1) rush (1) S7 (1) Saab (1) Salzburg (1) Sanghaj (1) Sao Paulo (1) Satellit (1) SAW (1) Seremetyevó (1) Sevilla (1) Singapore Airlines (1) SkyEurope (1) Skytanking (1) sofőr (2) Southampton (1) SQ (1) Star Alliance (2) Star Wars (1) stewardess (2) Stockholm (1) Sunexpress (4) Swissair (1) Swissport (2) szalag (2) Szaloniki (1) szél (1) széles törzsű (1) személyzet (2) Szöul (2) Szuperjumbó (1) T1 (3) T2 (4) TAM (1) tanker (1) tankolás (1) TAP (1) tél (1) Tel-Aviv (2) Teneriffe (1) Terminal (2) Thai (1) THY (1) Tihany (1) Tihanyi-félsziget (1) Tokió (1) tolórúd (1) török (4) Torontó (1) Tóth Margit (1) towbar (1) towbarless (1) Transavia (11) Triplahetes (2) TU-134 (1) TU-154 (3) Tupoljev (3) turista (1) Turkish Airlines (2) tüske (1) Twingo (1) Tyumeny (1) U.S. Airways (2) Ukraine International (1) Umea (1) Unique-Personal (1) United (1) Utair (2) üzemanyag (1) várakozás (1) Várna (1) Vatsim (2) Velence (1) videó (1) virtuális repülés (1) VLM (1) vontatás (1) vontató (1) Wales (1) WCHC (1) WCHR (1) WCHS (1) Yamal (1) Címkefelhő

Egy mozgalmas nap… …melyik nem az?

2016.09.01. 11:25 mucmunkas

Egy mozgalmas nap… … melyik nem az?

Kora reggel –ez nekem öt órát jelent- egy Heraklionba tartó Condor Airbusszal kezdtem. A rampán egy szál pólóban futkostam a tizenhárom-tizenöt fokban, s bizony nyár vége ide vagy oda fáztam. A gép belga stuvijai megkínáltak egy forró kávéval, ami igen jól esett, mondhatni életmentő volt. A kapitány kérte, hogy gyorsan kezdjük a beszállítást, mert minél hamarabb szeretne indulni. Nem volt ellenemre a gyors munka, s idő előtt fel is tudtak szállni.

dscf0750.JPG

Reggel hat óra: irány Heraklion

Következett a napi első KLM, szokásos cargóval és veszélyes anyagokkal. Utas és csomag nem volt sok, de mivel a veszélye árukat rögzíteni kellett a gép padlójához, a rakodás több időt vett igénybe. Szerencsére volt elég, visszaútra való üzemanyag a gépben, így tankolásra nem volt szükség.  Az utasok gyorsan beszálltak, s már csak rakodás végére kellett várnunk. Annak ellenére, hogy volt slotja a gépnek, hét óra előtt pár perccel már tolta is kifelé a pushback a gurulóútra.

dscf0749.JPG

Együtt pihen a két Air France és KLM Airbusa és Boeingja

A hollandok után jött egy ferry Germania Rotterdam felé. A német gép üresen repült el a holland nagyvárosba azzal a céllal, hogy onnan egy szimfonikus zenekart szállítson –Salzburgba. Sok dolgom nem volt a géppel. Megjött a személyzet, megtankoltuk a gépet, a pilóták megkapták a terhelési lapot és már mehettek is.

dscf0788.JPG

dscf0789.JPG

Germania B-737-700 München-Rotterda-Salzburg-München az útvonal

A napi Air France sem maradt ki. Alapvetően szeretek a franciákkal dolgozni, mert sok-sok járatukat kezelve már viszonylag könnyen szót tudok érteni. A délelőtti gépem egy A318-as volt. A kapitány ötvenes hölgy. Amikor mondtam neki, hogy megpróbálok  gyorsan készen lenni amennyire csak lehet, elég furcsán nézett rám, mintha a holdról jöttem volna… A –magyar- rakodók gyorsan végeztek, s a száztizenegy utasból százhárom is hamar elfoglalta helyét a fedélzeten. Nyolc -csomag nélküli- utasra vártunk az indulás előtti utolsó tizenöt percig, majd a gates kolléganők „offload”-olták őket. A tervezett indulási idő előtt tizenkét perccel utaslistával a kezemben beállítottam a pilótafülkébe azzal, hogy beszállítás és rakodás készen van, s zárhatjuk is a gépet. A kapitánynő ekkor meglepetésemre szóvá tette, hogy túl sok a nyolc meg nem érkezett utas és várhattunk volna még… A szabály az szabály, ha nincs itt időben az utas, akkor zárjuk a gépet, de ha a kapitány másként dönt, akkor természetesen várunk még. Végül nem kérte és a tervezett indulási előtt nyolc perccel toltuk ki a gépet. A maradó nyolc utas később sem jelentkezett…

Egy görög gép Szaloknikiből/be. A görög Ellinairrel már találkoztam, igaz akkor egy litván lajstromú öreg Boeing Classic géppel jöttek/mentek. A mai járatukat egy viszonylag fiatal A-319-essel teljesítették, mely gép korábban mexikói lajstromban volt. A gép kirakodása során a tapasztalt öreg headloader szólt, hogy vagy egy kis gond. Ha ő szól, akkor van is, s tényleg volt. Mint kiderült, legalább egy utasnak ma nagyon rossz napja van Lengyelországban: a gépről lejött csomag címkéjén MUC (München) helyett KTW (Katowice) volt és sem a járatszám, sem a légitársaság nem stimmelt. A csomagnak az Ellinair gépe helyett a Small Planet Airlines Poland járatával kellett volna Lengyelországba mennie. A görög rakodók egyszerűen rossz gépre tették fel a koffert Szalonikiben. Legalább két embernek kellett hibáznia: a sofőrnek, aki rossz géphez vitte ki, s a rakodónak, aki nem vette észre, hogy rossz csomag jött a gépéhez és ennek ellenére berakta. A fedélzeten még egy meglepetés ért. Csinos szőke hölgy volt a purser, aki nagyon jól beszélt németül. Meg is kérdeztem tőle, hogy hova valósi, mert a görögökkel többnyire az angolul szoktunk beszélni. Mint kiderült, a hölgy Görögországban élő német. Hm hm, nem volt több kérdésem…

dscf0800.JPG

Az Ellinair A-319-ese Szalonikibe indul

Még egy Germania. Ez a gép üresen jött Lipcséből és Pristinába ment tovább utasokkal a fedélzetén. A gép szokásos körbejárásakor észrevettem, hogy az egyik főfutón olyan vékony a gumiréteg, ami már akár veszélyes is lehet. A kapitánynak megmutattam a gumit, de ő először azt válaszolta, hogy szerinte rendben lesz, nem lesz vele gond. A gép rakodása elkezdődött, gyorsan kész volt a tankolás is, s az utasok első csoportja is úton volt busszal a géphez. A kapitány ekkor szólt, hogy szerelőt kér, mert ma még négyszer kell leszállnia, s nem biztos, hogy a vékony gumi ki fogja bírni. Közben az utasok busza megérkezett és vártunk, vártunk. A nagyon kedves magyar purserrel megbeszéltük, hogy a várható hosszabb várakozás miatt inkább megpróbáljuk visszaküldeni az utasokat a „gatehez”, mert ott kényelmesebben tudnak várakozni. Hamarosan megjött a szerelő, megnézte a főfutót, s azt mondta, hogy ez gumi még nyolc leszállást is ki fog bírni, ergo feleslegesen küldtük vissza utasokat… negyven perc késés lett a vége… :(

Közben befutott a következő KLM gép Amszterdamból, de vele semmi gond nem volt. A személyzetcsere és a külső állóhely ellenére is idő útnak tudtuk indítani.

 

Szólj hozzá!

Címkék: magyar repülés német reggel görög reptér repülőtér kapitány Salzburg München Airbus Boeing KLM Rotterdam Air France Condor A-319 B-737-700 Germania Heraklion Szaloniki Ellinair purser

A bejegyzés trackback címe:

https://muc-repter.blog.hu/api/trackback/id/tr1911667788

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása