Facebook

https://www.facebook.com/munchenirepter

A Müncheni repülőtér világa

2012. őszétől dolgozom a Müncheni Nemzetközi Repülőtéren. Ebben a blogomban az itteni élményeimet és a munkavállalási lehetőségeket osztom meg minden érdeklődővel.

Friss topikok

Címkék

2+3 (1) 25 (1) 777 (2) 787 (1) 787-9 (1) A-318 (2) A-319 (5) A-320 (9) A-320 Neo (3) A-321 (3) A-330 (1) A-330-300 (1) A-340-600 (2) A-350 (1) A-380 (1) Adana (1) Adira Airways (1) Adria (1) Aegean (1) Aeroflot (2) Aer Lingus (3) AF1 (1) AFS (1) Aide (1) Airbus (23) Air Baltic (6) Air Berlin (5) Air Canada (2) Air China (1) Air Dolomiti (1) Air Force One (1) Air France (11) Air Malta (1) Alitalia (2) álláskeresés (1) All Nippon (1) Alsóörs (2) AMS (1) Amszterdam (7) ANA (1) Antalya (2) Antonov (1) Antwerpen (1) ASL (1) ATI (1) Austrian (2) B-737-300 (1) B-737-600 (2) B-737-700 (8) B-737-800 (7) B-757-300 (3) B-767 (2) B-767-300 (3) B-767-400 (1) B-777-200 (3) B-777-300 (1) BAE-146-200 (1) Bajorország (3) Balaton (1) barátságos (1) Bari (1) BASE Air (1) Bayern München (1) Bécs (1) Benfica (1) Berlin (3) beszélgetés (1) Boeing (26) Boldog Karácsonyt! (1) bolgár (1) British (1) British Airways (1) Brüsszel (1) Budapest (2) Budapest Aircraft Service (1) Bulgarian Air Charter (1) bulky (1) business (1) Cancun (1) Cardiff (3) CDG (2) charter (2) Chicago (1) Condor (13) crew (2) CRJ (1) CRJ-700/900 (1) CRJ-900 (1) Croatia (1) CSeries (2) Csillagok Háborúja (1) csomag (3) csomagok (2) Dash (2) dash (1) DC-9 (2) Domogyedovó (1) Dreamliner (3) Dublin (2) Dunaújváros (1) Düsseldorf (1) EasyJet (1) Egervári Márta (1) egészség (1) Egyiptom (1) ELAL (1) Ellinair (1) elveszett (1) EMB-120 (1) Embraer (6) Emirates (1) ERJ (1) ERJ-190/195 (1) ERJ-195 (1) Etihad (1) Falcon (1) fapados (2) Faro (1) felelősség (1) Ferihegy (4) final approach (1) Finnair (1) Flughafen (2) Flybe (5) Fokker (3) Fokker 100 (1) Fokker 50 (1) Fokker 70 (1) Fokváros (2) fotelpilóta (1) francia (4) Freebird (1) Freising (1) fuel (1) Fuerteventura (2) G-JEAX (1) G7 (1) General Aviation (1) Germania (1) germania (2) Gol (1) Goldtimer (1) görög (1) Gran Canaria (1) GSH (1) HA-FAN (1) Hainan (1) halott (1) Havanna (1) Havas (3) headset (1) Hegedűs Csaba (1) Helsinki (1) Heraklion (1) hideg (1) (2) holland (2) hosszútáv (1) HUM (1) IL-18 (1) Il-96 (1) Iljusin (1) In Memoriam (1) ismerős (1) IST (1) Isztambul (5) IVAO (2) JAL (1) Japan (1) Japan Air Lines (1) jégtelenítés (1) Jersey (1) Johannesburg (1) Jumbo (1) Kanári-sziget (1) kapitány (2) Karib (1) kedves (1) Kelemen Márta (1) kényszerleszállás (1) kerozin (1) kézi (1) kézipoggyász (1) kínai (1) kiszolgálás (1) kitolás (1) KLM (12) KLM Virtual (2) koffer (3) kofferáj (1) kofferek (2) kommunikáció (1) konténer (3) koporsó (1) korán (1) Korean Air. (1) kormánygép (2) Kovács Zsófia (1) Kuala Lumpur (1) Kuba (1) Kuwait Airways (1) légiközlekedés (1) Lettország (2) LGT (1) Li-2 (1) LMC (1) Lodz (1) LOT (1) Lővei Mária (1) Lufthansa (11) Luxair (1) Luxor (1) magyar (5) magyarok (4) Malaysia Airlines (1) Malév (6) Mallorca (1) Manchester (1) McDonnell Douglas (1) MD (1) MD-82 (1) MD-83 (1) MD-87 (1) Medveczky Krisztina (1) megemlékezés (1) Mexico City (1) MH17 (1) Milánó (1) Mobility (1) Mobility Service (1) Montreal (1) Moskovia (1) Moszkva (1) mozgáskorlátozott. (1) MUC (1) Mulag (1) Mün (1) München (42) munka (3) Munkavállalás (1) munkavállalás (3) műszak (1) napkelte (1) német (5) Németország (1) Nordic Regional (1) Obama (1) OH-LWA (1) olasz (1) olimpia (1) OO-VLZ (1) Oranair (1) otthon (1) Óvári Éva (1) Párizs (4) Pegazus Airlines (6) Peking (1) Pezagus (5) pilóta (1) PIN (1) Polet (1) Privileg (1) Punta Cana (2) purser (2) pushback (3) Q400 (2) Qatar (2) rakodás (3) rakodók (1) raktár (1) rámpa (1) rámpás (1) reggel (2) reptér (17) repülés (15) Repülőtér (12) repülőtér (17) Riem (1) Riga (3) Rio (1) Rió (1) Rio de Janeiro (1) Rofan (1) Rossiya (2) Rotterdam (1) rush (1) S7 (1) Saab (1) Salzburg (1) Sanghaj (1) Sao Paulo (1) Satellit (1) SAW (1) Seremetyevó (1) Sevilla (1) Singapore Airlines (1) SkyEurope (1) Skytanking (1) sofőr (2) Southampton (1) SQ (1) Star Alliance (2) Star Wars (1) stewardess (2) Stockholm (1) Sunexpress (4) Swissair (1) Swissport (2) szalag (2) Szaloniki (1) szél (1) széles törzsű (1) személyzet (2) Szöul (2) Szuperjumbó (1) T1 (3) T2 (4) TAM (1) tanker (1) tankolás (1) TAP (1) tél (1) Tel-Aviv (2) Teneriffe (1) Terminal (2) Thai (1) THY (1) Tihany (1) Tihanyi-félsziget (1) Tokió (1) tolórúd (1) török (4) Torontó (1) Tóth Margit (1) towbar (1) towbarless (1) Transavia (11) Triplahetes (2) TU-134 (1) TU-154 (3) Tupoljev (3) turista (1) Turkish Airlines (2) tüske (1) Twingo (1) Tyumeny (1) U.S. Airways (2) Ukraine International (1) Umea (1) Unique-Personal (1) United (1) Utair (2) üzemanyag (1) várakozás (1) Várna (1) Vatsim (2) Velence (1) videó (1) virtuális repülés (1) VLM (1) vontatás (1) vontató (1) Wales (1) WCHC (1) WCHR (1) WCHS (1) Yamal (1) Címkefelhő

Hosszú, havas és élvezetes nap a reptéren

2017.01.09. 13:52 mucmunkas

Hideg után hó…

A január 7-i nagyon hideget követően nyolcadikán reggel wolfersdorfi lakásom ablakán kinézve intenzív havazást láttam. Egyből a délutáni műszakom ugrott be: késésekkel teli szolgálatnak nézek elébe. A reptéri irodánkban csúcsforgalom, s némi feszültség fogadott. Szinte minden járat késve érkezik és még nagyobb késéssel indul vissza. Első járatom is csúszással érkezett Isztambulból. A török Pegazus Airlines néhány hete szolgálatban álló, gyönyörű A320 Neo gépe csak negyven perccel érkezett később a tervezettnél, ami az isztambuli havazásnak volt köszönhető. A kiindulási és a célállomáson esett a hó. Az időjárás miatt slot-nak köszönhetően jót beszélgettem a gép kapitányával. Ő korábban Boeing gépen repült, s csak pár hónapja Airbus kapitány. Nagyon tetszik neki a Neo, főleg a fogyasztása és a csendes üzeme miatt. Münchenben a Lufthansa után a második légitársaság a Pegazus, amelyik az A-320 Neo üzemeltető. Mire befejeztük beszélgetésünket, az utasok is a fedélzeten voltak, s a rakodással is elkészültünk. Már az ajtózárásnál tartottunk, amikor egyik kollégám váltott a gépnél, mert sietnem kellett a következő járatomhoz, a kora délutáni Air France géphez.

dscf2283.JPGA kora délutáni Air France.

A Párizsból érkező A-320-as csak pár perccel később gurult be az állóhelyre, s a személyzetcsere ellenére is tarhatónak gondoltam a menetrendet. Bő kétharmad ház az utastérben, magyar rakodó csapat a rampán, s remek kollégák a beszállító kapunál. Minden adott volt a gyors munkához. A végig kedves és türelmes személyzettel jó volt együtt dolgozni. Időben elkészültünk mindennel, amikor jött a hír az irodánkból: a rossz időjárás miatt slotot kaptunk, s csak később tud felszállni a gép. Egy órát kellett várakozással töltenünk, s csak utána kezdhettük a gép kitolását…

Air France után egy Transavia járat következett volna, de az időbeli csúszás miatt egyszerre érkezett meg Münchenbe a következő járatommal, egy újabb AF géppel. Egyszerre két gép –nálunk- nem megy, ezért a holland fapados egy másik kollégámnak jutott, s én pedig a francia ezúttal egy 321-es Airbushoz mentem ki. Ez a gép –is- kisebb késéssel érkezett, s később a tervezettnél közel egy órával később tudott csak felszállni. Különösebb nehézségeket nem jelentett ez a járat, csak a raktérben volt a szokásosnál több tennivalónk. A Münchenben feltorlódott sok konténer miatt az AF több üreset is visszavitetett Párizsba, ami miatt kicsit tovább tartott a berakodás…

dscf2300.JPGKora este egy A-321-es jött Párizsból

Air France után ismét Air France

A napi harmadik francia gépem hasonlóan az előző kettőhöz apróbb késéssel érkezett, s kb. egy órás csúszással indult vissza a Charles de Gaulle Repülőtérre. A gép egy A-319-es volt. Az Air France keskenytörzsű Airbusai közül a 318-as és a 319-es bulky (ömlesztett), a 320-as és a 321-es pedig konténeres gép. Előző kettőnél a rakodóknak egyenként kell berakni a gép megfelelő rekeszeibe minden egyes csomagot, ami igen megterhelő munka, az utóbbi két típusnál pedig a terminálban már megrakott konténereket lifter segítségével helyezik be a raktérbe. A rakodók szempontjából a konténeres, a rampás szemszögéből pedig a bulky gépek jelentenek kevesebb munkát. (Konténeres gépeknél mindig fel kell írni a konténer számát, a benne levő csomagok típusát és mennyiségét, majd az felírt adatokat be kell gépelni a megfelelő programba. Az AF-nál hat különféle csomagtípus létezik, amit egymástól el kell különíteni.) Szerencsémre ismét egy magyar rakodó csapatom volt, akik gyorsan végeztek a munkával. A gép bezárását követően ismét várakozás, majd megérkezett az utashíd-vezető és a pushback sofőr is, s kezdhettük a gép kitolását. Az gyenge esti havazásban gyönyörű látvány volt a kivilágított gurulóútra kitolni a gépet miközben headseten beszélgettem a pilótákkal, s közben pár méterre tőlem már elkezdődött a hajtóművek beindítása…

dscf2290.JPGMunkában a téli hadsereg. Münchenben gazdák takarítják a havat a reptéren.

A nap –korántsem- vége felé még egy Transavia

A Boeing 737-700-as Eindhovenből közel két órás késést összeszedve szállt le Münchenben, s a kiszálló utasok távozása a kapitány a lehető legrövidebb fordulóidőt kérte. Mondtam neki, hogy részemről rendben, s kérdeztem mikor kezdhetem a beszállítást. Azonnal! –hangzott a válasz. Az utaskísérők éppen végeztek a kabin takarításával, amikor az első utasok már a gép ajtajában álltak… (A gép holland kapitánya azért szeretett volna gyorsan visszaindulni, mert attól tartott, hogy az eindhoveni repülőtér be fog zárni, s emiatt majd máshol kell leszállnia.) A gyors turnaround – hála magyar, lengyel és német kollégáimnak –sikerült, s az érkezéstől számított huszonhárom perc múlva a pushback már tolta is ki a fehér-zöld Boeingot a gurulóútra. Sajnos a vége mégsem lett teljed happy end, mert végül a gépnek Amszterdamban kellett leszállnia…

dscf2313_1.JPGTurnaround 23 perc. Eindhovenbe indult, de Amszterdamban szállt le.

Az éjszakás gépek

Ezek a repülőgépek azok, amelyek napi utolsó útjukat teljesítve itt Münchenben töltik az éjszakát. Egy-egy hosszabb műszak végén szeretem ezeket a gépeket, mert nincs túl sok munka velük, viszont pár szót lehet még váltani a személyzeteikkel vagy éppen segíteni azoknak az utasoknak, akiknek kell. E műszakom végén bőven akadt un. „Nightstop” gép. Kezdtem egy KLM-mel, majd megjött az Air France, s két Condor és egy Sunexpress is. A napot három Transaviával zártam, melyek közül kettő jóval éjfél után állt be a termináltól messze eső külső állóhelyre. Mire az utasok kiszálltak, s a személyzet is elhagyta a fedélzetet már fél egyet mutatott az óra. A reptér –látszólag- álomba merült, s várta a napkeltét…

dscf2297.JPGAkadt hó bőven...

dscf2309.JPGÉjszakás Sunexpress     

Szólj hozzá!

Címkék: magyar francia német holland hideg konténer reptér München bulky Repülőtér Airbus Boeing KLM Air France A-320 A-319 A-321 B-737-700 Transavia rakodók Sunexpress A-318 Pegazus Airlines A-320 Neo

A bejegyzés trackback címe:

https://muc-repter.blog.hu/api/trackback/id/tr7812111595

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása