Facebook

https://www.facebook.com/munchenirepter

A Müncheni repülőtér világa

2012. őszétől dolgozom a Müncheni Nemzetközi Repülőtéren. Ebben a blogomban az itteni élményeimet és a munkavállalási lehetőségeket osztom meg minden érdeklődővel.

Friss topikok

Címkék

2+3 (1) 25 (1) 777 (2) 787 (1) 787-9 (1) A-318 (2) A-319 (5) A-320 (9) A-320 Neo (3) A-321 (3) A-330 (1) A-330-300 (1) A-340-600 (2) A-350 (1) A-380 (1) Adana (1) Adira Airways (1) Adria (1) Aegean (1) Aeroflot (2) Aer Lingus (3) AF1 (1) AFS (1) Aide (1) Airbus (23) Air Baltic (6) Air Berlin (5) Air Canada (2) Air China (1) Air Dolomiti (1) Air Force One (1) Air France (11) Air Malta (1) Alitalia (2) álláskeresés (1) All Nippon (1) Alsóörs (2) AMS (1) Amszterdam (7) ANA (1) Antalya (2) Antonov (1) Antwerpen (1) ASL (1) ATI (1) Austrian (2) B-737-300 (1) B-737-600 (2) B-737-700 (8) B-737-800 (7) B-757-300 (3) B-767 (2) B-767-300 (3) B-767-400 (1) B-777-200 (3) B-777-300 (1) BAE-146-200 (1) Bajorország (3) Balaton (1) barátságos (1) Bari (1) BASE Air (1) Bayern München (1) Bécs (1) Benfica (1) Berlin (3) beszélgetés (1) Boeing (26) Boldog Karácsonyt! (1) bolgár (1) British (1) British Airways (1) Brüsszel (1) Budapest (2) Budapest Aircraft Service (1) Bulgarian Air Charter (1) bulky (1) business (1) Cancun (1) Cardiff (3) CDG (2) charter (2) Chicago (1) Condor (13) crew (2) CRJ (1) CRJ-700/900 (1) CRJ-900 (1) Croatia (1) CSeries (2) Csillagok Háborúja (1) csomag (3) csomagok (2) Dash (2) dash (1) DC-9 (2) Domogyedovó (1) Dreamliner (3) Dublin (2) Dunaújváros (1) Düsseldorf (1) EasyJet (1) Egervári Márta (1) egészség (1) Egyiptom (1) ELAL (1) Ellinair (1) elveszett (1) EMB-120 (1) Embraer (6) Emirates (1) ERJ (1) ERJ-190/195 (1) ERJ-195 (1) Etihad (1) Falcon (1) fapados (2) Faro (1) felelősség (1) Ferihegy (4) final approach (1) Finnair (1) Flughafen (2) Flybe (5) Fokker (3) Fokker 100 (1) Fokker 50 (1) Fokker 70 (1) Fokváros (2) fotelpilóta (1) francia (4) Freebird (1) Freising (1) fuel (1) Fuerteventura (2) G-JEAX (1) G7 (1) General Aviation (1) germania (2) Germania (1) Gol (1) Goldtimer (1) görög (1) Gran Canaria (1) GSH (1) HA-FAN (1) Hainan (1) halott (1) Havanna (1) Havas (3) headset (1) Hegedűs Csaba (1) Helsinki (1) Heraklion (1) hideg (1) (2) holland (2) hosszútáv (1) HUM (1) IL-18 (1) Il-96 (1) Iljusin (1) In Memoriam (1) ismerős (1) IST (1) Isztambul (5) IVAO (2) JAL (1) Japan (1) Japan Air Lines (1) jégtelenítés (1) Jersey (1) Johannesburg (1) Jumbo (1) Kanári-sziget (1) kapitány (2) Karib (1) kedves (1) Kelemen Márta (1) kényszerleszállás (1) kerozin (1) kézi (1) kézipoggyász (1) kínai (1) kiszolgálás (1) kitolás (1) KLM (12) KLM Virtual (2) koffer (3) kofferáj (1) kofferek (2) kommunikáció (1) konténer (3) koporsó (1) korán (1) Korean Air. (1) kormánygép (2) Kovács Zsófia (1) Kuala Lumpur (1) Kuba (1) Kuwait Airways (1) légiközlekedés (1) Lettország (2) LGT (1) Li-2 (1) LMC (1) Lodz (1) LOT (1) Lővei Mária (1) Lufthansa (11) Luxair (1) Luxor (1) magyar (5) magyarok (4) Malaysia Airlines (1) Malév (6) Mallorca (1) Manchester (1) McDonnell Douglas (1) MD (1) MD-82 (1) MD-83 (1) MD-87 (1) Medveczky Krisztina (1) megemlékezés (1) Mexico City (1) MH17 (1) Milánó (1) Mobility (1) Mobility Service (1) Montreal (1) Moskovia (1) Moszkva (1) mozgáskorlátozott. (1) MUC (1) Mulag (1) Mün (1) München (42) munka (3) munkavállalás (3) Munkavállalás (1) műszak (1) napkelte (1) német (5) Németország (1) Nordic Regional (1) Obama (1) OH-LWA (1) olasz (1) olimpia (1) OO-VLZ (1) Oranair (1) otthon (1) Óvári Éva (1) Párizs (4) Pegazus Airlines (6) Peking (1) Pezagus (5) pilóta (1) PIN (1) Polet (1) Privileg (1) Punta Cana (2) purser (2) pushback (3) Q400 (2) Qatar (2) rakodás (3) rakodók (1) raktár (1) rámpa (1) rámpás (1) reggel (2) reptér (17) repülés (15) repülőtér (17) Repülőtér (12) Riem (1) Riga (3) Rio (1) Rió (1) Rio de Janeiro (1) Rofan (1) Rossiya (2) Rotterdam (1) rush (1) S7 (1) Saab (1) Salzburg (1) Sanghaj (1) Sao Paulo (1) Satellit (1) SAW (1) Seremetyevó (1) Sevilla (1) Singapore Airlines (1) SkyEurope (1) Skytanking (1) sofőr (2) Southampton (1) SQ (1) Star Alliance (2) Star Wars (1) stewardess (2) Stockholm (1) Sunexpress (4) Swissair (1) Swissport (2) szalag (2) Szaloniki (1) szél (1) széles törzsű (1) személyzet (2) Szöul (2) Szuperjumbó (1) T1 (3) T2 (4) TAM (1) tanker (1) tankolás (1) TAP (1) tél (1) Tel-Aviv (2) Teneriffe (1) Terminal (2) Thai (1) THY (1) Tihany (1) Tihanyi-félsziget (1) Tokió (1) tolórúd (1) török (4) Torontó (1) Tóth Margit (1) towbar (1) towbarless (1) Transavia (11) Triplahetes (2) TU-134 (1) TU-154 (3) Tupoljev (3) turista (1) Turkish Airlines (2) tüske (1) Twingo (1) Tyumeny (1) U.S. Airways (2) Ukraine International (1) Umea (1) Unique-Personal (1) United (1) Utair (2) üzemanyag (1) várakozás (1) Várna (1) Vatsim (2) Velence (1) videó (1) virtuális repülés (1) VLM (1) vontatás (1) vontató (1) Wales (1) WCHC (1) WCHR (1) WCHS (1) Yamal (1) Címkefelhő

Átlagos, de érdekes nap

2017.02.13. 16:29 mucmunkas

Átlagos, de érdekes nap

A hajnal négy órai kelés mindig nehezemre esik, de az éppen ébredező reptér hangulata kárpótol a nehézségekért. Az első induló gépem személyzetét szokásom szerint ma is a biztonsági ellenőrző kapunál vártam. Ilyenkor több ismerős személyzettel is összefutok, s ha csak pár szó erejéig is, de tudunk beszélgetni. Ma egy igen kedves transaviás személyzet ment a reggeli járattal Valenciába. A gép másodpilótája –ismervén származási helyemet- megjegyezte, hogy pár nappal ezelőtt átrepült a befagyott Balaton felett, s igen szépnek látta. Erre mondtam neki, hogy a Balaton az egyik legkedvesebb hely a számomra, mert a szüleim oda valósiak, s gyerekkorom minden nyarát ott töltöttem. Egyébként nem is emlékszem rá hogy utoljára mikor láttam személyesen a magyar tenger jegét. A nagyobbik fiam még egészen kicsi volt, amikor Alsóörsön és Füreden is jégre tudtam vele lépni. Régi szép idők…

balatob2990226fromhbipvSR465.jpg

1997. februárjában nekem is megadatott, hogy levegőből láthassam a befagyott Balatont -egy Swissair A-319-es gép ablakából.

Egy rövid repülés Alsóörs felett 1994. nyarán

Nosztalgia után „munka”. Mivel a tanker, a személyzet a gate és a rakodók is nagyon gyorsak voltak, indulás előtt tizenöt perccel már mindennel készen voltunk, s a push back is a gép elé állt. Tíz perccel később pedig már el is kezdődött a gép kitolása a gurulóútra…

Ma „műsoromban” egy Condor gép következett, melynek egy népszerű egyiptomi nyaralóhely volt a célállomása. A gép előkészítése során kiderült, hogy a célreptér egy kis időre bezárt, ezért félórás késéssel szállhat csak fel a gép. Emiatt nem is kapkodtunk az utasok beszállításával, s szépen lassan öregurasan dolgoztunk. A csomagok gyorsan a raktérbe kerültek, s az utasok is lassacskán elfoglalták helyüket a fedélzeten. A nagyon kedves, barátságos német személyzettel jó volt együtt dolgozni. Általános tapasztalatom a német személyzetekkel –legyenek azok pilóták vagy utaskísérők-, hogy –némely más légitársaság crew-jával szemben- nem a hibákat keresik a munkámban, hanem mindig azt nézik, miben tudnának segíteni és miként tud a gép biztonságosan és időben elindulni. Amikor végeztem ennek a járatnak a push backjével, a kapitány a headseten megjegyezte: „Good job!”. Ez visszajelzés a kapitánytól, hogy elégedett volt a munkámmal.

A késve induló Airbus után rohantam az időben Rigából érkező lett gépemhez. Egy kollégám fogadta a járatot és indítottam. A Bombardier új csodája, a CS300-as gép volt ma nálunk az Air Baltic színeiben. Olyan érzés volt belülről látni a gépet, mint amikor új autóba ül az ember: „Új szaga van.” A kapitány végtelenül kedves volt, és szívesen beszélt a gépről. A pilótafülkében hatalmas képernyők, mindkét oldalon egy-egy sidestick, stb. A tankolás befejezésére és az utasokra várva még beszélgettünk a repülés történetének néhány nagy alakjáról: Werner von Braunról, Szikorszkijról és az egyik bombázóját börtönben tervező Tupoljevről. Ők vajon mit szólnának a mai gépekhez? Aztán jöttek az utasok, s lassan –késés nélkül- elindult ez a járat is.

Még egy Condor gépem akadt ma, amelyik szintén Airbus volt, s egy Kanári-szigetre repült. Sok utas, sok csomag, kedves személyzet és apróbb késés a végén. Amikor toltuk ki a gépet, igen hideg szélben tettük azt. Nem volt kellemes. Már nagyon várom a tavaszt, mert szeretek kint dolgozni a betonon, de nem hidegben.      

Végül egy török géppel zártam a napot. A Pegazus vadonatúj A-320 Neo-ja Isztambulból jött és oda is repült vissza. A gép karácsony előtt egy nappal repült el Hamburgból jelenlegi bázisára. Ezen a gépen is ugyanolyan érzésem volt, mint letten: új, nagyon új. A járat kezelése nem okozott különösebb nehézséget, minden tevékenység rendben ment a gép körül, s csupán a slot miatt késtünk vele egy kicsit. A török személyzetekkel is szeretek dolgozni, mert együttműködőek és kedvesek. Gond csak akkor van velük, amikor váratlan helyzet adódik, mert nehezebben vállalják fel egy-egy döntés felelősségét, mint az legtöbb európai légitársaság személyzetének a tagjai.    

Szólj hozzá!

Címkék: repülés német török reggel reptér repülőtér crew személyzet Balaton München Alsóörs Airbus Condor A-320 Transavia Pezagus Pegazus Airlines A-320 Neo

A bejegyzés trackback címe:

https://muc-repter.blog.hu/api/trackback/id/tr9612254680

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása