Három Kanári-, egy Karib-sziget és NEO a végén
Ma reggel fél ötkor, a munkába való indulás előtt hatalmas köd és csúszós utak fogadtak, s jeget is kellett kaparnom az autómról. Szép vasárnapi kilátások. A reptéren sem volt jobb a helyzet, síkos beton, tejköd és deres gépek. Az első –Transavia- járatom Fuerteventurára ment. A külső állóhelyen pihenő Boeinget már korábban befűtötték a Lufthansa Technik szerelői, így volt hol melegedni a személyzetre várva. A crew korán jött, s magyar purser barátom egy meleg kávéval segített a túlélésben. Ilyen időben nehéz szabadban dolgozni, de azért van hangulata. Sejtelmes a reptér ilyenkor. A gurulóutak fényei alig látszanak, s egy-egy gépről csak akkor tudjuk meg, hogy mozgásban van, amikor a hangját halljuk. A rakodással és az utasok beszállításával is nagyon gyorsan végeztünk, de a gép indulását a hideg, nedves időjárás késleltette. Slot miatt tizenöt percet késett a gép…Ez a látvány fogadta azt az utast, aki hajnalban Fuerteventuára ment
Egy szigettel arrébb, Gran Canariára ment a következő –szintén Boeing gép- a Sunexpress színeiben. A személyzet valamennyi tagja hölgyekből állt –a kapitány kivételével. Sok és fegyelmezett utas + jó rakodók = pontos indulás. A nehéz időjárás ellenére tartani tudtuk a menetrendet. Ha már a hölgyek ennyire dolgoznak, akkor nem feledkezhetünk el a push back vezetőjéről, aki szintén egy kedves kolléganő volt…Hölgyek vezető ülésben: az első tiszt és push back vezetője is hölgy
Terven felül akadt ma egy hosszú távú karibi járatom is, amit nem bántam, mert szeretem a nagy gépeket is. A német lajstromjelű Boeing 767-300-ast egy éve még cirill betűk „díszítették”, most a Condor fehér – barna – narancs színeiben pompázik. Ha mesélni tudna, sok érdekes története lehetne. A járat személyzete összeszokott német pilótákból és utaskísérőkből állt, akikkel jól esett a közös munka. Amikor felmentem a gatehez megbeszélni a legfontosabb dolgokat, nagyon színes kis társaság állt össze. Öten voltunk, s közülünk csak egy volt német. Egy brazil, egy grúz és egy ukrán kolléganővel segítettük az utasok beszállítását. A „boarding” végén két utas hiányzott még, természetesen csomagokkal. Ilyenkor csak reménykedni tudunk, hogy előbb-utóbb megérkeznek, mert ha nem, akkor jön a csomagkeresés, ami akár negyven perces késést is jelenthet. Szerencsénkre egy idős házaspár személyében viszonylag időben érkezett meg a hiányzó két légi utasunk. Az utashíd előtt lévő újságos polc előtt mondtam a nénikének és a bácsinak, hogy vigyenek magukkal újságot, mert hosszú lesz az út. A bácsi el is kezdett keresgélni, de a nénike mondta, hogy nem kell, van náluk útra való olvasmány. Aztán szépen leballagtak a géphez, s a gép ajtaja előtt –még az utashídban- állt egy kis hulladékgyűjtő edény, melynek a fedelén egy színes magazin feküdt. A bácsi gyorsan magához vette a magazint és úgy lépett a gép fedélzetére. Aranyosak voltak így együtt. A gép végül pontosan indult el…
A mai harmadik Kanári-szigetre induló járatom egy Condor Airbus A-320-as gép volt, mely Teneriffére szállított utasokat. Erről a helyről mindig a negyven évvel ezelőtti szörnyű katasztrófa jut eszembe. A mihez tartás végett nem baj, ha tudja az ember, hogy a légiközlekedés veszélyes üzem és felelősségteljes munkát kíván. A járat előkészítésének idejére már gyönyörű, napos idő lett a reptéren, s jó érzés volt a betonon dolgozni. Gates kollégáim nagyon korán kezdték az utasok beszállítását, s a termináltól messze eső külső állóhely ellenére is negyedórával indulás előtt már mindenki a fedélzeten volt, így korábban tudott felszállni a gép.
Három Condor -A-320, B-767-300, B-757-300 egymás mellett. Az Airbus ment Teneriffére
Végül a tegnapihoz hasonlóan a mai napot is egy török Pegazus géppel zártam. Minden ugyanaz volt, mint tegnap: a járatszám és az úti cél is. A gép különbözött, de csak egy kicsit. Tegnap A-320 CEO, ma A-320 NEO teljesítette a járatot. Sok nehézség nem volt vele, csak szokásos „törökutasokmindigkésvejönnek”. Kis késéssel, de rendben tudtuk elindítani a gyönyörű, vadonatúj kis Airbust…
A Pegazus A-320 Neo-ja.
Az A-320 Neo hajtóműve.