Facebook

https://www.facebook.com/munchenirepter

A Müncheni repülőtér világa

2012. őszétől dolgozom a Müncheni Nemzetközi Repülőtéren. Ebben a blogomban az itteni élményeimet és a munkavállalási lehetőségeket osztom meg minden érdeklődővel.

Friss topikok

Címkék

2+3 (1) 25 (1) 777 (2) 787 (1) 787-9 (1) A-318 (2) A-319 (5) A-320 (9) A-320 Neo (3) A-321 (3) A-330 (1) A-330-300 (1) A-340-600 (2) A-350 (1) A-380 (1) Adana (1) Adira Airways (1) Adria (1) Aegean (1) Aeroflot (2) Aer Lingus (3) AF1 (1) AFS (1) Aide (1) Airbus (23) Air Baltic (6) Air Berlin (5) Air Canada (2) Air China (1) Air Dolomiti (1) Air Force One (1) Air France (11) Air Malta (1) Alitalia (2) álláskeresés (1) All Nippon (1) Alsóörs (2) AMS (1) Amszterdam (7) ANA (1) Antalya (2) Antonov (1) Antwerpen (1) ASL (1) ATI (1) Austrian (2) B-737-300 (1) B-737-600 (2) B-737-700 (8) B-737-800 (7) B-757-300 (3) B-767 (2) B-767-300 (3) B-767-400 (1) B-777-200 (3) B-777-300 (1) BAE-146-200 (1) Bajorország (3) Balaton (1) barátságos (1) Bari (1) BASE Air (1) Bayern München (1) Bécs (1) Benfica (1) Berlin (3) beszélgetés (1) Boeing (26) Boldog Karácsonyt! (1) bolgár (1) British (1) British Airways (1) Brüsszel (1) Budapest (2) Budapest Aircraft Service (1) Bulgarian Air Charter (1) bulky (1) business (1) Cancun (1) Cardiff (3) CDG (2) charter (2) Chicago (1) Condor (13) crew (2) CRJ (1) CRJ-700/900 (1) CRJ-900 (1) Croatia (1) CSeries (2) Csillagok Háborúja (1) csomag (3) csomagok (2) Dash (2) dash (1) DC-9 (2) Domogyedovó (1) Dreamliner (3) Dublin (2) Dunaújváros (1) Düsseldorf (1) EasyJet (1) Egervári Márta (1) egészség (1) Egyiptom (1) ELAL (1) Ellinair (1) elveszett (1) EMB-120 (1) Embraer (6) Emirates (1) ERJ (1) ERJ-190/195 (1) ERJ-195 (1) Etihad (1) Falcon (1) fapados (2) Faro (1) felelősség (1) Ferihegy (4) final approach (1) Finnair (1) Flughafen (2) Flybe (5) Fokker (3) Fokker 100 (1) Fokker 50 (1) Fokker 70 (1) Fokváros (2) fotelpilóta (1) francia (4) Freebird (1) Freising (1) fuel (1) Fuerteventura (2) G-JEAX (1) G7 (1) General Aviation (1) Germania (1) germania (2) Gol (1) Goldtimer (1) görög (1) Gran Canaria (1) GSH (1) HA-FAN (1) Hainan (1) halott (1) Havanna (1) Havas (3) headset (1) Hegedűs Csaba (1) Helsinki (1) Heraklion (1) hideg (1) (2) holland (2) hosszútáv (1) HUM (1) IL-18 (1) Il-96 (1) Iljusin (1) In Memoriam (1) ismerős (1) IST (1) Isztambul (5) IVAO (2) JAL (1) Japan (1) Japan Air Lines (1) jégtelenítés (1) Jersey (1) Johannesburg (1) Jumbo (1) Kanári-sziget (1) kapitány (2) Karib (1) kedves (1) Kelemen Márta (1) kényszerleszállás (1) kerozin (1) kézi (1) kézipoggyász (1) kínai (1) kiszolgálás (1) kitolás (1) KLM (12) KLM Virtual (2) koffer (3) kofferáj (1) kofferek (2) kommunikáció (1) konténer (3) koporsó (1) korán (1) Korean Air. (1) kormánygép (2) Kovács Zsófia (1) Kuala Lumpur (1) Kuba (1) Kuwait Airways (1) légiközlekedés (1) Lettország (2) LGT (1) Li-2 (1) LMC (1) Lodz (1) LOT (1) Lővei Mária (1) Lufthansa (11) Luxair (1) Luxor (1) magyar (5) magyarok (4) Malaysia Airlines (1) Malév (6) Mallorca (1) Manchester (1) McDonnell Douglas (1) MD (1) MD-82 (1) MD-83 (1) MD-87 (1) Medveczky Krisztina (1) megemlékezés (1) Mexico City (1) MH17 (1) Milánó (1) Mobility (1) Mobility Service (1) Montreal (1) Moskovia (1) Moszkva (1) mozgáskorlátozott. (1) MUC (1) Mulag (1) Mün (1) München (42) munka (3) Munkavállalás (1) munkavállalás (3) műszak (1) napkelte (1) német (5) Németország (1) Nordic Regional (1) Obama (1) OH-LWA (1) olasz (1) olimpia (1) OO-VLZ (1) Oranair (1) otthon (1) Óvári Éva (1) Párizs (4) Pegazus Airlines (6) Peking (1) Pezagus (5) pilóta (1) PIN (1) Polet (1) Privileg (1) Punta Cana (2) purser (2) pushback (3) Q400 (2) Qatar (2) rakodás (3) rakodók (1) raktár (1) rámpa (1) rámpás (1) reggel (2) reptér (17) repülés (15) Repülőtér (12) repülőtér (17) Riem (1) Riga (3) Rio (1) Rió (1) Rio de Janeiro (1) Rofan (1) Rossiya (2) Rotterdam (1) rush (1) S7 (1) Saab (1) Salzburg (1) Sanghaj (1) Sao Paulo (1) Satellit (1) SAW (1) Seremetyevó (1) Sevilla (1) Singapore Airlines (1) SkyEurope (1) Skytanking (1) sofőr (2) Southampton (1) SQ (1) Star Alliance (2) Star Wars (1) stewardess (2) Stockholm (1) Sunexpress (4) Swissair (1) Swissport (2) szalag (2) Szaloniki (1) szél (1) széles törzsű (1) személyzet (2) Szöul (2) Szuperjumbó (1) T1 (3) T2 (4) TAM (1) tanker (1) tankolás (1) TAP (1) tél (1) Tel-Aviv (2) Teneriffe (1) Terminal (2) Thai (1) THY (1) Tihany (1) Tihanyi-félsziget (1) Tokió (1) tolórúd (1) török (4) Torontó (1) Tóth Margit (1) towbar (1) towbarless (1) Transavia (11) Triplahetes (2) TU-134 (1) TU-154 (3) Tupoljev (3) turista (1) Turkish Airlines (2) tüske (1) Twingo (1) Tyumeny (1) U.S. Airways (2) Ukraine International (1) Umea (1) Unique-Personal (1) United (1) Utair (2) üzemanyag (1) várakozás (1) Várna (1) Vatsim (2) Velence (1) videó (1) virtuális repülés (1) VLM (1) vontatás (1) vontató (1) Wales (1) WCHC (1) WCHR (1) WCHS (1) Yamal (1) Címkefelhő

A hosszú távú repülés varázsa

2016.10.11. 17:13 mucmunkas

A hosszú távú repülés varázsa

Vannak, akiknek életre szóló élmény, s vannak olyanok is, akiknek nyűg és sok-sok órás kínlódás egy zárt tubusban. Ez a hosszú távú repülés, amit a németek langstrecke, az angolok pedig longhaul névvel illetnek. Többnyire az ötezer kilométernél hosszabb repülések tartoznak ebbe a körbe, s jó esetben a légitársaságok széles törzsű gépekkel repülnek ilyen távolságokat.

Eddig négy alkalommal repültem hosszabb távra, s én szerencsésnek érzem magamat, hogy óriásgépekkel is utazhattam. Az interkontinentális útvonalakon, turista osztályon nagyon igen fárasztó egy közel tíz, de megesik, hogy akár húsznál is több órás repülés. Egy kis ülésben, órákon át mozdulatlanul ülve lassan telnek az órák. Hiába szolgálnak fel a repülés során több alkalommal is finom ételeket, italokat, s hiába a manapság már szinte minden légitársaság gépein alkalmazott, s teljesen egyénre szabott szórakoztató és tájékoztató rendszer, a turista osztályon ülő utasoknak fárasztó és nehéz időszak egy-egy ilyen utazás. Ha ablaknál ül az ember, akkor ugyan órákon át gyönyörködhet a gép alatt elsuhanó tájakon, s szinte egy véget nem érő, élő földrajz órán érezheti magát. Ezzel szemben, ha a biológiai szükséglete úgy kívánja, akkor jobb esetben egy, rosszabb esetben két mellette ülős utastársán átmászva indulhat csak el fedélzeti illemhely felé. A helyzet nem egyszerű: a repülőgépen lévő száraz levegő miatt jobb, ha több folyadékot fogyaszt az ember, emiatt viszont gyakrabban kell WC felé venni az irányt. Mondhatni, hogy ördögi kör, s nehéz az optimális megoldást megtalálni. A gyakrabban utazók ilyenkor folyosó melletti ülést választanak, ami nagyobb lábteret és könnyebb mozgási lehetőséget biztosít. Megrögzött bámészkodóként minden eddigi nagyobb utamnál az ablak melletti ülést választottam, amit nem bántam meg, mert a látvány kárpótolt minden nehézségért. A mai széles törzsű –kétfolyosós- utasszállító gépeken minden ülés háttámlájában van egy kis képernyő, amit az ülés karfájában elhelyezett kapcsolóval lehet működtetni. Természetesen minden utas induláskor kap egy kis fejhallgatót, amit az ülése karfájában levő aljzathoz csatlakoztathat. Az ülés előtti képernyőn lehet filmeket nézni, számítógépes játékokkal játszani, vagy éppen a repülési adatokat figyelni. Sok gépen a külső fedélzeti kamera adása is figyelemmel követhető, s persze egyre elterjedtebb a gépen elérhető wifi is.

Első hosszú távú utamon egy Boeing B-767-300 géppel repültem. A gépen nem volt egyéni szórakoztató rendszer, csupán a folyosók felett elhelyezett monitorokon mentek filmek, vagy éppen repülési adatok. A gépen összesen hatvan utas volt, s így kényelmesen lehetett sétálgatni, mozogni, nézelődni. A nyolc órás út bár fárasztó, de élmény teli volt.

dscf1972.JPGHainan Airlines B-767-300ER utastere, 2+3+2 ülés van egy sorban.

dscf1976.JPG
B-767-300ER konyhája

2005china0005.JPG

kínai stewardess...

dscf2115.JPG

... és amit felszolgált.
dscf2128.JPGMindenhol jó, de legjobb otthon. Napkelte Ferihegyen érkezés után.

  Később néhány alkalommal volt szerencsém a legnépszerűbb széles törzsű géphez, a Boeing B-777-200-asához, vagy népszerű nevén a Triplaheteshez is. A gép üléselrendezése turista osztályon 3+3+3, s minden üléshez tartozik egy-egy személyi monitor is. Nagy gép, nagy távolság, nagy idő, nagy fáradság, s persze nagy élmény.

brazil.JPG

Az Alitalia Triplahetese...

dscf2422.JPG

...és annak utastere.

dscf2445.JPG

Naplemente az Egyenlítő felett.

   brazilia0008.JPG

Monaco látványa a gép ablakából.

dscf4551.JPGFrancia stewardess munka közben.

dscf4598.JPGSzibéria felett

dscf3619.JPGB-777-200ER turista osztály

dscf4488_1.JPGKedves ajándék a személyzettől.


A csúcs persze a Jumbo volt. Egyszer adatott meg, hogy Jumboval repülhessek, s életem egyik legnagyobb repülős élménye volt. Párizs-Szöul a Korean Air-rel. A gyönyörű kék gépre Mona Lisa volt felfestve, a fedélzet pedig magával ragadóan szép volt a kedves és csinos koreai stewardessekről nem is beszélve. Esős, esti felszállás Párizsból, majd hosszú órák Oroszország felett, napsütésben láthattam a Bajkál-tavat és Szibéria hófedte hegyeit, aztán jött Mongólia, Kína és leszállás Szöulba a Sárga-tenger felől…

dscf3182.JPG

Jumbo utastér

dscf3196.JPG

Felszállás Párizsból

dscf3216.JPG

Alattunk a Bajkál-tó

dscf3225.JPG

Szibéria

dscf3267.JPG

Leszállás közben a koreai partok felett.

dscf3290.JPG

Mona Lisa Szöulban

Mostanában, reptéri emberként a hosszútáv egy kicsit mást jelent számomra, de nem bánom. Egy-egy nagyobb gép hosszabb útra való előkészítése és járatkezelése több munkával, de több élménnyel jár. A jelenlegi cégemnél a német Condor Boeing B-767-300-as gépein is dolgozunk. Népszerű, távoli célállomásokra repülnek a koros, de megbízható gépek. Sok olyan utas repül ezekkel a járatokkal, aki egy másik városból érkezik Münchenbe. E gépeknél ez jelenti a legnagyobb nehézséget, mert egy-egy érkező gép késése, hatással van az interkontinentális járat indulására. Ilyen esetben a kapitány vagy a légitársaság dönt arról, hogy várhatunk-e, s ha igen, akkor mennyit az önhibájukon kívül késve érkező utasokra. Tapasztalatom szerint kb. félóra az a késési idő, amit a légitársaság elfogad ilyen esetekben. Ilyenkor persze van rohanás, idegeskedés, véget nem érő telefonálgatás, de végül minden a helyére kerül, s jöhet a pushback –aminek egy nagy gépnél egészen különleges hangulata van a betonon-, majd a felszállás, s kilenc-tíz óra múlva a landolás Havannában, Punta Canan, Cancúnban, Halifaxban, vagy éppen Namíbia fővárosában, Windhoekban.    

dscf1074.JPG

Condor B-767-300ER pilótafülke

dscf1077_1.JPG

Condor B-767-300ER, irány Havanna   

 

Szólj hozzá!

Címkék: francia kínai stewardess hosszútáv Párizs Szöul Boeing Alitalia Air France Hainan Condor Jumbo B-777-200 Triplahetes B-767-300 széles törzsű Korean Air.

A bejegyzés trackback címe:

https://muc-repter.blog.hu/api/trackback/id/tr2711795959

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása