Facebook

https://www.facebook.com/munchenirepter

A Müncheni repülőtér világa

2012. őszétől dolgozom a Müncheni Nemzetközi Repülőtéren. Ebben a blogomban az itteni élményeimet és a munkavállalási lehetőségeket osztom meg minden érdeklődővel.

Friss topikok

Címkék

2+3 (1) 25 (1) 777 (2) 787 (1) 787-9 (1) A-318 (2) A-319 (5) A-320 (9) A-320 Neo (3) A-321 (3) A-330 (1) A-330-300 (1) A-340-600 (2) A-350 (1) A-380 (1) Adana (1) Adira Airways (1) Adria (1) Aegean (1) Aeroflot (2) Aer Lingus (3) AF1 (1) AFS (1) Aide (1) Airbus (23) Air Baltic (6) Air Berlin (5) Air Canada (2) Air China (1) Air Dolomiti (1) Air Force One (1) Air France (11) Air Malta (1) Alitalia (2) álláskeresés (1) All Nippon (1) Alsóörs (2) AMS (1) Amszterdam (7) ANA (1) Antalya (2) Antonov (1) Antwerpen (1) ASL (1) ATI (1) Austrian (2) B-737-300 (1) B-737-600 (2) B-737-700 (8) B-737-800 (7) B-757-300 (3) B-767 (2) B-767-300 (3) B-767-400 (1) B-777-200 (3) B-777-300 (1) BAE-146-200 (1) Bajorország (3) Balaton (1) barátságos (1) Bari (1) BASE Air (1) Bayern München (1) Bécs (1) Benfica (1) Berlin (3) beszélgetés (1) Boeing (26) Boldog Karácsonyt! (1) bolgár (1) British (1) British Airways (1) Brüsszel (1) Budapest (2) Budapest Aircraft Service (1) Bulgarian Air Charter (1) bulky (1) business (1) Cancun (1) Cardiff (3) CDG (2) charter (2) Chicago (1) Condor (13) crew (2) CRJ (1) CRJ-700/900 (1) CRJ-900 (1) Croatia (1) CSeries (2) Csillagok Háborúja (1) csomag (3) csomagok (2) Dash (2) dash (1) DC-9 (2) Domogyedovó (1) Dreamliner (3) Dublin (2) Dunaújváros (1) Düsseldorf (1) EasyJet (1) Egervári Márta (1) egészség (1) Egyiptom (1) ELAL (1) Ellinair (1) elveszett (1) EMB-120 (1) Embraer (6) Emirates (1) ERJ (1) ERJ-190/195 (1) ERJ-195 (1) Etihad (1) Falcon (1) fapados (2) Faro (1) felelősség (1) Ferihegy (4) final approach (1) Finnair (1) Flughafen (2) Flybe (5) Fokker (3) Fokker 100 (1) Fokker 50 (1) Fokker 70 (1) Fokváros (2) fotelpilóta (1) francia (4) Freebird (1) Freising (1) fuel (1) Fuerteventura (2) G-JEAX (1) G7 (1) General Aviation (1) Germania (1) germania (2) Gol (1) Goldtimer (1) görög (1) Gran Canaria (1) GSH (1) HA-FAN (1) Hainan (1) halott (1) Havanna (1) Havas (3) headset (1) Hegedűs Csaba (1) Helsinki (1) Heraklion (1) hideg (1) (2) holland (2) hosszútáv (1) HUM (1) IL-18 (1) Il-96 (1) Iljusin (1) In Memoriam (1) ismerős (1) IST (1) Isztambul (5) IVAO (2) JAL (1) Japan (1) Japan Air Lines (1) jégtelenítés (1) Jersey (1) Johannesburg (1) Jumbo (1) Kanári-sziget (1) kapitány (2) Karib (1) kedves (1) Kelemen Márta (1) kényszerleszállás (1) kerozin (1) kézi (1) kézipoggyász (1) kínai (1) kiszolgálás (1) kitolás (1) KLM (12) KLM Virtual (2) koffer (3) kofferáj (1) kofferek (2) kommunikáció (1) konténer (3) koporsó (1) korán (1) Korean Air. (1) kormánygép (2) Kovács Zsófia (1) Kuala Lumpur (1) Kuba (1) Kuwait Airways (1) légiközlekedés (1) Lettország (2) LGT (1) Li-2 (1) LMC (1) Lodz (1) LOT (1) Lővei Mária (1) Lufthansa (11) Luxair (1) Luxor (1) magyar (5) magyarok (4) Malaysia Airlines (1) Malév (6) Mallorca (1) Manchester (1) McDonnell Douglas (1) MD (1) MD-82 (1) MD-83 (1) MD-87 (1) Medveczky Krisztina (1) megemlékezés (1) Mexico City (1) MH17 (1) Milánó (1) Mobility (1) Mobility Service (1) Montreal (1) Moskovia (1) Moszkva (1) mozgáskorlátozott. (1) MUC (1) Mulag (1) Mün (1) München (42) munka (3) munkavállalás (3) Munkavállalás (1) műszak (1) napkelte (1) német (5) Németország (1) Nordic Regional (1) Obama (1) OH-LWA (1) olasz (1) olimpia (1) OO-VLZ (1) Oranair (1) otthon (1) Óvári Éva (1) Párizs (4) Pegazus Airlines (6) Peking (1) Pezagus (5) pilóta (1) PIN (1) Polet (1) Privileg (1) Punta Cana (2) purser (2) pushback (3) Q400 (2) Qatar (2) rakodás (3) rakodók (1) raktár (1) rámpa (1) rámpás (1) reggel (2) reptér (17) repülés (15) Repülőtér (12) repülőtér (17) Riem (1) Riga (3) Rio (1) Rió (1) Rio de Janeiro (1) Rofan (1) Rossiya (2) Rotterdam (1) rush (1) S7 (1) Saab (1) Salzburg (1) Sanghaj (1) Sao Paulo (1) Satellit (1) SAW (1) Seremetyevó (1) Sevilla (1) Singapore Airlines (1) SkyEurope (1) Skytanking (1) sofőr (2) Southampton (1) SQ (1) Star Alliance (2) Star Wars (1) stewardess (2) Stockholm (1) Sunexpress (4) Swissair (1) Swissport (2) szalag (2) Szaloniki (1) szél (1) széles törzsű (1) személyzet (2) Szöul (2) Szuperjumbó (1) T1 (3) T2 (4) TAM (1) tanker (1) tankolás (1) TAP (1) tél (1) Tel-Aviv (2) Teneriffe (1) Terminal (2) Thai (1) THY (1) Tihany (1) Tihanyi-félsziget (1) Tokió (1) tolórúd (1) török (4) Torontó (1) Tóth Margit (1) towbar (1) towbarless (1) Transavia (11) Triplahetes (2) TU-134 (1) TU-154 (3) Tupoljev (3) turista (1) Turkish Airlines (2) tüske (1) Twingo (1) Tyumeny (1) U.S. Airways (2) Ukraine International (1) Umea (1) Unique-Personal (1) United (1) Utair (2) üzemanyag (1) várakozás (1) Várna (1) Vatsim (2) Velence (1) videó (1) virtuális repülés (1) VLM (1) vontatás (1) vontató (1) Wales (1) WCHC (1) WCHR (1) WCHS (1) Yamal (1) Címkefelhő

Személyes élményeim egy legendás típussal

2016.08.22. 14:20 mucmunkas

Bolgárok, kedvesek

Szabadságról visszatérve az első munkanapomon egy igazi klasszikus géppel volt dolgom. München-Várna a Bulgarian Air Charter 24 éves MD-82-esével. Az MD-82-es Európában már csak a bolgároknál repül utasforgalomban tizenkét példányban. A Münchenben járt LZ-LDS jelű gép közel 24 éves, első üzemeltetője az ATI, második pedig az Alitalia volt I-DATI lajstrommal.

Érkezés után a kapitánytól megkérdeztem, hogy készíthetnék-e pár képet gép belsejéről, aki készségesen segített. A gép egészen lenyűgözött: a pilótafülkében a hetvenes-nyolcvanas éveket idéző műszerek, a utastérben pedig 2+3 -as elrendezésű kárpitos ülések ( 2+3 elrendezés volt korábban a Malév IL-18-asain és Fokker 70-esein is), a széksorok végén pedig utasajtó, mely egy lenyíló lépcsőhöz vezet.
A utasok beszállítása előtt a németül remekül beszélő vezető légi utaskísérő megkérdezte, hogy kérek-e valamit inni. A nagy meleg miatt egy ásványvizet kértem, mire ő kezembe nyomott egy másfél literes palackot...

 dscf0674.JPG

Vékony, hosszú törzs két "kályhacsővel" (PW JT8D-217C hajtómű) a végén

 

dscf0673.JPG

A kenyérfa és a műszerek...

dscf0672.JPG

Analóg és digitális műszerek egy panelen

dscf0676.JPG

164 személyes, egy osztályos utaskabin 2+3-as üléselrendezéssel

dscf0677.JPG

Az utastérből egy hátrafelé is ki lehet szállni.

Korábban utasként négyszer repültem e típussal, s kellemes emlékeim maradtak róla. Egyszer egy Bécs-Düsseldorf az Austrian Airlinesszal, majd egy Budapest-Milánó-Budapest az Alitaliával, s végül egy Stockholm-Umea a Nordic Regionallal.

dc-9223.jpg

dc-9222.jpg

Az Austrian Airlines A DC-9-es promóciós lapja a hetvenes évekből

oe-lme_vie.JPG

Beszállás az Austrian Airlines MD-83-asába Bécsben

auamd83oelme.JPG

A "szentély" érkezés után Düsseldorfban

oe-lme_dus.JPG

Az OE-LME előkészítése a visszaútra

Egy óra tíz percben

brazilia0009.JPG

dscf2472.JPG

dscf2470.JPG

dscf2476.JPG

Az Alitalia MD-83-asa Milánóban, irány Budapest

dscf2484.JPG

A Tihanyi-félsziget az Alitalia MD-83-asáról

dscf2487.JPG

Alsóörs és környéke

dscf1480.JPG

Nordic Regional MD-87 (SE-RBA) Stockholmban

dscf1492.JPG

2+3

dscf1517.JPG

Kiszállás Umea-ban

dscf1520.JPG

1987-2014

Szólj hozzá!

Címkék: bolgár Bécs Milánó Malév München Tihany Düsseldorf Stockholm Alsóörs Tihanyi-félsziget MD Alitalia ATI IL-18 DC-9 Austrian McDonnell Douglas Bulgarian Air Charter MD-82 MD-83 MD-87 Umea 2+3 Fokker 70 Nordic Regional

A bejegyzés trackback címe:

https://muc-repter.blog.hu/api/trackback/id/tr5411356642

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása