Bolgárok, kedvesek
Szabadságról visszatérve az első munkanapomon egy igazi klasszikus géppel volt dolgom. München-Várna a Bulgarian Air Charter 24 éves MD-82-esével. Az MD-82-es Európában már csak a bolgároknál repül utasforgalomban tizenkét példányban. A Münchenben járt LZ-LDS jelű gép közel 24 éves, első üzemeltetője az ATI, második pedig az Alitalia volt I-DATI lajstrommal.
Érkezés után a kapitánytól megkérdeztem, hogy készíthetnék-e pár képet gép belsejéről, aki készségesen segített. A gép egészen lenyűgözött: a pilótafülkében a hetvenes-nyolcvanas éveket idéző műszerek, a utastérben pedig 2+3 -as elrendezésű kárpitos ülések ( 2+3 elrendezés volt korábban a Malév IL-18-asain és Fokker 70-esein is), a széksorok végén pedig utasajtó, mely egy lenyíló lépcsőhöz vezet.
A utasok beszállítása előtt a németül remekül beszélő vezető légi utaskísérő megkérdezte, hogy kérek-e valamit inni. A nagy meleg miatt egy ásványvizet kértem, mire ő kezembe nyomott egy másfél literes palackot...
Vékony, hosszú törzs két "kályhacsővel" (PW JT8D-217C hajtómű) a végén
A kenyérfa és a műszerek...
Analóg és digitális műszerek egy panelen
164 személyes, egy osztályos utaskabin 2+3-as üléselrendezéssel
Az utastérből egy hátrafelé is ki lehet szállni.
Korábban utasként négyszer repültem e típussal, s kellemes emlékeim maradtak róla. Egyszer egy Bécs-Düsseldorf az Austrian Airlinesszal, majd egy Budapest-Milánó-Budapest az Alitaliával, s végül egy Stockholm-Umea a Nordic Regionallal.
Az Austrian Airlines A DC-9-es promóciós lapja a hetvenes évekből
Beszállás az Austrian Airlines MD-83-asába Bécsben
A "szentély" érkezés után Düsseldorfban
Az OE-LME előkészítése a visszaútra
Egy óra tíz percben
Az Alitalia MD-83-asa Milánóban, irány Budapest
A Tihanyi-félsziget az Alitalia MD-83-asáról
Alsóörs és környéke
Nordic Regional MD-87 (SE-RBA) Stockholmban
2+3
Kiszállás Umea-ban
1987-2014