Facebook

https://www.facebook.com/munchenirepter

A Müncheni repülőtér világa

2012. őszétől dolgozom a Müncheni Nemzetközi Repülőtéren. Ebben a blogomban az itteni élményeimet és a munkavállalási lehetőségeket osztom meg minden érdeklődővel.

Friss topikok

Címkék

2+3 (1) 25 (1) 777 (2) 787 (1) 787-9 (1) A-318 (2) A-319 (5) A-320 (9) A-320 Neo (3) A-321 (3) A-330 (1) A-330-300 (1) A-340-600 (2) A-350 (1) A-380 (1) Adana (1) Adira Airways (1) Adria (1) Aegean (1) Aeroflot (2) Aer Lingus (3) AF1 (1) AFS (1) Aide (1) Airbus (23) Air Baltic (6) Air Berlin (5) Air Canada (2) Air China (1) Air Dolomiti (1) Air Force One (1) Air France (11) Air Malta (1) Alitalia (2) álláskeresés (1) All Nippon (1) Alsóörs (2) AMS (1) Amszterdam (7) ANA (1) Antalya (2) Antonov (1) Antwerpen (1) ASL (1) ATI (1) Austrian (2) B-737-300 (1) B-737-600 (2) B-737-700 (8) B-737-800 (7) B-757-300 (3) B-767 (2) B-767-300 (3) B-767-400 (1) B-777-200 (3) B-777-300 (1) BAE-146-200 (1) Bajorország (3) Balaton (1) barátságos (1) Bari (1) BASE Air (1) Bayern München (1) Bécs (1) Benfica (1) Berlin (3) beszélgetés (1) Boeing (26) Boldog Karácsonyt! (1) bolgár (1) British (1) British Airways (1) Brüsszel (1) Budapest (2) Budapest Aircraft Service (1) Bulgarian Air Charter (1) bulky (1) business (1) Cancun (1) Cardiff (3) CDG (2) charter (2) Chicago (1) Condor (13) crew (2) CRJ (1) CRJ-700/900 (1) CRJ-900 (1) Croatia (1) CSeries (2) Csillagok Háborúja (1) csomag (3) csomagok (2) dash (1) Dash (2) DC-9 (2) Domogyedovó (1) Dreamliner (3) Dublin (2) Dunaújváros (1) Düsseldorf (1) EasyJet (1) Egervári Márta (1) egészség (1) Egyiptom (1) ELAL (1) Ellinair (1) elveszett (1) EMB-120 (1) Embraer (6) Emirates (1) ERJ (1) ERJ-190/195 (1) ERJ-195 (1) Etihad (1) Falcon (1) fapados (2) Faro (1) felelősség (1) Ferihegy (4) final approach (1) Finnair (1) Flughafen (2) Flybe (5) Fokker (3) Fokker 100 (1) Fokker 50 (1) Fokker 70 (1) Fokváros (2) fotelpilóta (1) francia (4) Freebird (1) Freising (1) fuel (1) Fuerteventura (2) G-JEAX (1) G7 (1) General Aviation (1) germania (2) Germania (1) Gol (1) Goldtimer (1) görög (1) Gran Canaria (1) GSH (1) HA-FAN (1) Hainan (1) halott (1) Havanna (1) Havas (3) headset (1) Hegedűs Csaba (1) Helsinki (1) Heraklion (1) hideg (1) (2) holland (2) hosszútáv (1) HUM (1) IL-18 (1) Il-96 (1) Iljusin (1) In Memoriam (1) ismerős (1) IST (1) Isztambul (5) IVAO (2) JAL (1) Japan (1) Japan Air Lines (1) jégtelenítés (1) Jersey (1) Johannesburg (1) Jumbo (1) Kanári-sziget (1) kapitány (2) Karib (1) kedves (1) Kelemen Márta (1) kényszerleszállás (1) kerozin (1) kézi (1) kézipoggyász (1) kínai (1) kiszolgálás (1) kitolás (1) KLM (12) KLM Virtual (2) koffer (3) kofferáj (1) kofferek (2) kommunikáció (1) konténer (3) koporsó (1) korán (1) Korean Air. (1) kormánygép (2) Kovács Zsófia (1) Kuala Lumpur (1) Kuba (1) Kuwait Airways (1) légiközlekedés (1) Lettország (2) LGT (1) Li-2 (1) LMC (1) Lodz (1) LOT (1) Lővei Mária (1) Lufthansa (11) Luxair (1) Luxor (1) magyar (5) magyarok (4) Malaysia Airlines (1) Malév (6) Mallorca (1) Manchester (1) McDonnell Douglas (1) MD (1) MD-82 (1) MD-83 (1) MD-87 (1) Medveczky Krisztina (1) megemlékezés (1) Mexico City (1) MH17 (1) Milánó (1) Mobility (1) Mobility Service (1) Montreal (1) Moskovia (1) Moszkva (1) mozgáskorlátozott. (1) MUC (1) Mulag (1) Mün (1) München (42) munka (3) Munkavállalás (1) munkavállalás (3) műszak (1) napkelte (1) német (5) Németország (1) Nordic Regional (1) Obama (1) OH-LWA (1) olasz (1) olimpia (1) OO-VLZ (1) Oranair (1) otthon (1) Óvári Éva (1) Párizs (4) Pegazus Airlines (6) Peking (1) Pezagus (5) pilóta (1) PIN (1) Polet (1) Privileg (1) Punta Cana (2) purser (2) pushback (3) Q400 (2) Qatar (2) rakodás (3) rakodók (1) raktár (1) rámpa (1) rámpás (1) reggel (2) reptér (17) repülés (15) Repülőtér (12) repülőtér (17) Riem (1) Riga (3) Rio (1) Rió (1) Rio de Janeiro (1) Rofan (1) Rossiya (2) Rotterdam (1) rush (1) S7 (1) Saab (1) Salzburg (1) Sanghaj (1) Sao Paulo (1) Satellit (1) SAW (1) Seremetyevó (1) Sevilla (1) Singapore Airlines (1) SkyEurope (1) Skytanking (1) sofőr (2) Southampton (1) SQ (1) Star Alliance (2) Star Wars (1) stewardess (2) Stockholm (1) Sunexpress (4) Swissair (1) Swissport (2) szalag (2) Szaloniki (1) szél (1) széles törzsű (1) személyzet (2) Szöul (2) Szuperjumbó (1) T1 (3) T2 (4) TAM (1) tanker (1) tankolás (1) TAP (1) tél (1) Tel-Aviv (2) Teneriffe (1) Terminal (2) Thai (1) THY (1) Tihany (1) Tihanyi-félsziget (1) Tokió (1) tolórúd (1) török (4) Torontó (1) Tóth Margit (1) towbar (1) towbarless (1) Transavia (11) Triplahetes (2) TU-134 (1) TU-154 (3) Tupoljev (3) turista (1) Turkish Airlines (2) tüske (1) Twingo (1) Tyumeny (1) U.S. Airways (2) Ukraine International (1) Umea (1) Unique-Personal (1) United (1) Utair (2) üzemanyag (1) várakozás (1) Várna (1) Vatsim (2) Velence (1) videó (1) virtuális repülés (1) VLM (1) vontatás (1) vontató (1) Wales (1) WCHC (1) WCHR (1) WCHS (1) Yamal (1) Címkefelhő

Kézipoggyászok a fedélzeten...

2015.06.30. 21:58 mucmunkas

Az utóbbi időben több fórumon is előkerült a téma, s többnyire az utasok szemszögéből. Ez szerintem helyes is mert, alapvetően nekik köszönheti az munkáját az a több tíz millió ember, aki a légiközlekedésből él. A egyes légitársaság szabályozása jelentősen eltér abban, hogy mekkora és milyen tömegű kézipoggyászt vihetnek fel az utasok a fedélzetre. A diszkont légitársaságok szabályozása üzleti modelljük miatt jóval szigorúbb a hálózatiakénál. Rampásként négy hálózati légitársasággal dolgozom, s ezek közül az Air France / KLM páros, amelynek rendszere az amelyik a lehetőségekhez képest az utasok kényelmét és a gyors kiszolgálást is segíti.

A francia cég külön kis programmal segíti az utasokat, mellyel előre kiszámolhatják, hogy kell-e túlsúly után fizetniük. A gépre felvitt csomag mérete legfeljebb 55cm x 35cm x 25cm lehet, a tömege pedig maximum 12 kg.

 

  A hollandok honlapján elérhető táblázat is ezekkel a méretekkel számol. A KLM-nél annyiban bonyolultabb a helyzet, hogy amikor Fokker 70-es gép teljesít egy járatot, ott a kevés hely miatt DAA (Delivery at Aircraft) címkét kapnak a nagyobb kézi poggyászok, amit utasok a gép ajtajánál leadnak és érkezés után azonnal visszakapják őket.

Tapasztalatom szerint -MUC-AMS és MUC-CDG- viszonylatban- az utasok többségében betartják a szabályokat és nem akarnak az engedélyezettnél nagyobb csomagokat a fedélzetre vinni. A két légitársaság pedig -különösen a KLM- rugalmas: Ha nem telt házzal megy járat akkor a személyzet elfogadja az előírásnál nagyobb csomagokat. Telt ház esetén kérik, hogy külön ellenőrizzük őket, ami azt jelenti, hogy a beszállító kapunál a láthatóan nagyobb csomagokat berakják az ellenőrző keretbe. Ha belefér, akkor nincs gond, mehet, ha nem, akkor pedig kap egy címkét, mi levisszük a csomagtérbe, s az utas a célállomáson kapja vissza. Az Air France-nál százötven utas esetén négy-öt poggyászt szoktunk levinni a raktérbe. Néha az is előfordul, hogy -telt háznál- nem marad hely az utolsóként beszálló utasok kézipoggyászainak, s ilyenkor a beszállító check/in-esek hoznak le és tesznek címkét a ezekre a csomagokra, majd mennek a raktérbe. Az utasok -nem tisztelet a kivételnek- csak ritkán tesznek kifogást az eljárás ellen.

Kirívó esettel idáig egyszer találkoztam: Egy Amszterdamon át Afrikába tartó utasnak a feladott csomagjain felül túl sok és nehéz kézipoggyásza volt, amiért fizetni kellett neki. A gates kollégák udvariasan elmondták neki, hogy fizet és felviheti a csomagját vagy itt hagyja, vagy pedig ő is és a csomag is marad. Pénze nem volt, és elkezdett ordibálni... ...aztán lett pénze kifizette a díjat, felment a fedélzetre és tovább ordibált. A holland kapitány ezt nem tolerálta, s rendőrökkel szállíttatta le az utast, aki szerencsés volt, mert a következő géppel elmehetett Amszterdamba és még a csatlakozását is elérte...

Szóval meggyőződésem szerint ha a helyzet engedi rugalmas kezeléssel és odafigyeléssel megelőzhetők a túl nagy kézpoggyászok felviteléből adódó konfliktusok.     

Szólj hozzá!

Címkék: csomag kézi kézipoggyász csomagok KLM Air France

A bejegyzés trackback címe:

https://muc-repter.blog.hu/api/trackback/id/tr827585120

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása