Úgy általában a közlekedésben a nyári időszámítás kezdete egyben nyári menetrend indulását is jelenti. Itt Münchenben számos új járat indul az idei nyári szezonban. A tél végét nem nagyon bánjuk, mert a melegebb idővel egyre kevesebb sílécet kell pakolnunk, ellenben már most érzékelhető a golfozó utasok számának a növekedése.
Az idei nyár négy új hossztávú és tizenhárom rövidtávú járat beindulását jelenti:
A Lufthansa Torontóba és Mexico Citybe indít járatokat. A kanadai nagyvárosba Airbus A-330-300-as, Mexico Citybe pedig Airbus A-340-600-as gépek fognak járni. A Lufthansa torontói járata tíz perccel később fog indulni az Air Canada gépénél. A Mexicóba közlekedő géptől kicsit tartunk itt a reptéren, mert rossz sejtelmeink szerint hasonló lesz mint a sao paulói: mindig sok és nehéz koffert kell majd berakni, ráadásul este egy-egy fárasztó műszak végén.
Az Air China is indít egy új közvetlen járatot, méghozzá Sanghajba Airbus A330-200-as géppel. Ebben csak az lesz jó, hogy heti négy alkalommal jön/megy majd a járat a legkisebb nagy Airbusszal.
A United Airlines a floridai Houstont fogja közvetlen járattal összekötni a bajor fővárost. Egy már-már klasszikusnak számító típus jár majd a két város között: Boeing B-767-400.
Az egyik legmeglepőbb új Európán belüli járat a szlovén Adria Airways München-Lodz-München járata lesz CRJ-900-as gépekkel. Kíváncsi vagyok, hogy sikeresek lesznek-e a szlovénok ezen a vonalon.
Több légitársaság is növeli járatainak számát egy-egy útvonalon, s ezzel egyidejűleg pl. a Lufthansa a következő téli szezonig szünetelteti fokvárosi járatát.
Jelentős változás még a Qatar és a U.S. Airways T1-re költözése.
Airbus A-340-600. Ő -is- fog járni Münchenből Mexico Citybe.
Adria Airways CRJ-900. Szlovén gép fog összekötni egy bajor és egy lengyel várost.
A United B-767-400-asa. Houstonba is lehet majd vele repülni közvetlenül Münchenből.
Air China A-330-200.
Lufthansa Airbus A-330-300. Irány Torontó