Facebook

https://www.facebook.com/munchenirepter

A Müncheni repülőtér világa

2012. őszétől dolgozom a Müncheni Nemzetközi Repülőtéren. Ebben a blogomban az itteni élményeimet és a munkavállalási lehetőségeket osztom meg minden érdeklődővel.

Friss topikok

Címkék

2+3 (1) 25 (1) 777 (2) 787 (1) 787-9 (1) A-318 (2) A-319 (5) A-320 (9) A-320 Neo (3) A-321 (3) A-330 (1) A-330-300 (1) A-340-600 (2) A-350 (1) A-380 (1) Adana (1) Adira Airways (1) Adria (1) Aegean (1) Aeroflot (2) Aer Lingus (3) AF1 (1) AFS (1) Aide (1) Airbus (23) Air Baltic (6) Air Berlin (5) Air Canada (2) Air China (1) Air Dolomiti (1) Air Force One (1) Air France (11) Air Malta (1) Alitalia (2) álláskeresés (1) All Nippon (1) Alsóörs (2) AMS (1) Amszterdam (7) ANA (1) Antalya (2) Antonov (1) Antwerpen (1) ASL (1) ATI (1) Austrian (2) B-737-300 (1) B-737-600 (2) B-737-700 (8) B-737-800 (7) B-757-300 (3) B-767 (2) B-767-300 (3) B-767-400 (1) B-777-200 (3) B-777-300 (1) BAE-146-200 (1) Bajorország (3) Balaton (1) barátságos (1) Bari (1) BASE Air (1) Bayern München (1) Bécs (1) Benfica (1) Berlin (3) beszélgetés (1) Boeing (26) Boldog Karácsonyt! (1) bolgár (1) British (1) British Airways (1) Brüsszel (1) Budapest (2) Budapest Aircraft Service (1) Bulgarian Air Charter (1) bulky (1) business (1) Cancun (1) Cardiff (3) CDG (2) charter (2) Chicago (1) Condor (13) crew (2) CRJ (1) CRJ-700/900 (1) CRJ-900 (1) Croatia (1) CSeries (2) Csillagok Háborúja (1) csomag (3) csomagok (2) Dash (2) dash (1) DC-9 (2) Domogyedovó (1) Dreamliner (3) Dublin (2) Dunaújváros (1) Düsseldorf (1) EasyJet (1) Egervári Márta (1) egészség (1) Egyiptom (1) ELAL (1) Ellinair (1) elveszett (1) EMB-120 (1) Embraer (6) Emirates (1) ERJ (1) ERJ-190/195 (1) ERJ-195 (1) Etihad (1) Falcon (1) fapados (2) Faro (1) felelősség (1) Ferihegy (4) final approach (1) Finnair (1) Flughafen (2) Flybe (5) Fokker (3) Fokker 100 (1) Fokker 50 (1) Fokker 70 (1) Fokváros (2) fotelpilóta (1) francia (4) Freebird (1) Freising (1) fuel (1) Fuerteventura (2) G-JEAX (1) G7 (1) General Aviation (1) germania (2) Germania (1) Gol (1) Goldtimer (1) görög (1) Gran Canaria (1) GSH (1) HA-FAN (1) Hainan (1) halott (1) Havanna (1) Havas (3) headset (1) Hegedűs Csaba (1) Helsinki (1) Heraklion (1) hideg (1) (2) holland (2) hosszútáv (1) HUM (1) IL-18 (1) Il-96 (1) Iljusin (1) In Memoriam (1) ismerős (1) IST (1) Isztambul (5) IVAO (2) JAL (1) Japan (1) Japan Air Lines (1) jégtelenítés (1) Jersey (1) Johannesburg (1) Jumbo (1) Kanári-sziget (1) kapitány (2) Karib (1) kedves (1) Kelemen Márta (1) kényszerleszállás (1) kerozin (1) kézi (1) kézipoggyász (1) kínai (1) kiszolgálás (1) kitolás (1) KLM (12) KLM Virtual (2) koffer (3) kofferáj (1) kofferek (2) kommunikáció (1) konténer (3) koporsó (1) korán (1) Korean Air. (1) kormánygép (2) Kovács Zsófia (1) Kuala Lumpur (1) Kuba (1) Kuwait Airways (1) légiközlekedés (1) Lettország (2) LGT (1) Li-2 (1) LMC (1) Lodz (1) LOT (1) Lővei Mária (1) Lufthansa (11) Luxair (1) Luxor (1) magyar (5) magyarok (4) Malaysia Airlines (1) Malév (6) Mallorca (1) Manchester (1) McDonnell Douglas (1) MD (1) MD-82 (1) MD-83 (1) MD-87 (1) Medveczky Krisztina (1) megemlékezés (1) Mexico City (1) MH17 (1) Milánó (1) Mobility (1) Mobility Service (1) Montreal (1) Moskovia (1) Moszkva (1) mozgáskorlátozott. (1) MUC (1) Mulag (1) Mün (1) München (42) munka (3) munkavállalás (3) Munkavállalás (1) műszak (1) napkelte (1) német (5) Németország (1) Nordic Regional (1) Obama (1) OH-LWA (1) olasz (1) olimpia (1) OO-VLZ (1) Oranair (1) otthon (1) Óvári Éva (1) Párizs (4) Pegazus Airlines (6) Peking (1) Pezagus (5) pilóta (1) PIN (1) Polet (1) Privileg (1) Punta Cana (2) purser (2) pushback (3) Q400 (2) Qatar (2) rakodás (3) rakodók (1) raktár (1) rámpa (1) rámpás (1) reggel (2) reptér (17) repülés (15) Repülőtér (12) repülőtér (17) Riem (1) Riga (3) Rió (1) Rio (1) Rio de Janeiro (1) Rofan (1) Rossiya (2) Rotterdam (1) rush (1) S7 (1) Saab (1) Salzburg (1) Sanghaj (1) Sao Paulo (1) Satellit (1) SAW (1) Seremetyevó (1) Sevilla (1) Singapore Airlines (1) SkyEurope (1) Skytanking (1) sofőr (2) Southampton (1) SQ (1) Star Alliance (2) Star Wars (1) stewardess (2) Stockholm (1) Sunexpress (4) Swissair (1) Swissport (2) szalag (2) Szaloniki (1) szél (1) széles törzsű (1) személyzet (2) Szöul (2) Szuperjumbó (1) T1 (3) T2 (4) TAM (1) tanker (1) tankolás (1) TAP (1) tél (1) Tel-Aviv (2) Teneriffe (1) Terminal (2) Thai (1) THY (1) Tihany (1) Tihanyi-félsziget (1) Tokió (1) tolórúd (1) török (4) Torontó (1) Tóth Margit (1) towbar (1) towbarless (1) Transavia (11) Triplahetes (2) TU-134 (1) TU-154 (3) Tupoljev (3) turista (1) Turkish Airlines (2) tüske (1) Twingo (1) Tyumeny (1) U.S. Airways (2) Ukraine International (1) Umea (1) Unique-Personal (1) United (1) Utair (2) üzemanyag (1) várakozás (1) Várna (1) Vatsim (2) Velence (1) videó (1) virtuális repülés (1) VLM (1) vontatás (1) vontató (1) Wales (1) WCHC (1) WCHR (1) WCHS (1) Yamal (1) Címkefelhő

Áprilisi téli reggel...

2016.04.24. 18:40 mucmunkas

Nagyon korán

Amikor a mai áprilisi, hideg vasárnap hajnal negyed négykor megcsörrent az óra, legszívesebben összecsomagoltam volna minden cuccomat, a GPS-ben pedig a -végleg- hazamegyünk gombra kattintottam -volna. Kicsivel később, a reptérre érve, s az autóból kiszállva valósággá váltak az LGT gyönyörű dalának első sorai. Rettenetesen álmosnak és fáradtnak éreztem magam. Három fok a kinti levegő hőmérséklete és az időjósok szerint ennél is rosszabbra számíthatunk. 

Aztán valahogy elindult a nap.

Egy német charter géppel kezdtem, amelyik a legismertebb török üdülőhelyre indult kétszázhetvennégy utassal a fedélzetén terv szerint hat óra előtt öt perccel. Egy gyönyörű hétszázötvenhét háromszáza. A csomagokat viszonylag hamar berakták a rakodók és a tizenöt tonna üzemanyag is a gép tartályaiba került.  Elkezdtem volna a beszállítást, de a személyzet engedélye nélkül nem lehet, ők pedig huszonöt perccel az indulási idő előtt érkeztek meg a géphez, amelyik ráadásul a termináltól messze eső külső állóhelyen várt. A pilótákkal hamar megbeszéltem amit kellett, majd jöttek az utasok négy busszal. Már hat óra volt, amikor végeztünk a beszállítással amikor kiderült, hogy airstartert kell hívnunk, mert gond van a fedélzeti-segédhajtóművel. A jelenlévő technikusok elhárították a hibát és így csak tizenöt perc késéssel indítottuk útnak a gépet. 

Irány vissza az irodába, majd ismét a rámpa

Flygermania München - Pristina járat. Nagy örömömre két magyar stewardess-szel találkoztam a gépen. Gabival már korábban is, Krisztinával pedig most először futottam össze egy-egy járat kezelés során. Egy életmentő kávé és pár magyar mondat nagy lelki segítséget jelentett az áprilisi télben, amiért örök hálával tartozok nekik. A személyzet - a pilóták okán- itt is késésben volt, s az utasok már a gép előtt álló buszokban várakoztak. Egy apró félreértés miatt a kelleténél hamarabb engedtem fel az utasokat a fedélzetre, amit a kapitány szóvá is tett, de végül nem lett belőle baj.  A lehetőségekhez képest viszonylag gyorsan végeztünk mindennel, de az öreg, már-már retró utaslépcső megadta magát és csak nehezen tudtuk eltolni a géptől. Végül tíz perces késsél szállt a kis Boeing Koszovó fővárosa felé.

dscf9386.JPG

 

Napi francia és holland

A programom szerint egy francia géppel folytattam. Vasárnap lévén a bajor és a francia főváros között többnyire kisebb gépek és kevés utas közlekedik, s ez ma sem volt másként. A kis A-318-as kis késéssel jött és a tervezett indulási idő előtt pár perccel már vissza is indult Párizsba. A holland B-737-900-as érkezése után szakadt a hó, s nem volt kellemes a kinti munka. A gép körbejárásakor észrevettem, hogy az egyik főfutón nagyon vékony a gumi egy jó tenyérnyi helyen. A kapitány kérte, hogy hívjunk technikust, s közben ő is beszélt amszterdami kollégáival. A müncheni szakemberek kerékcserét javasoltak, de végül abban maradtak, hogy egy utat még kibír a gumi, s majd Schipholon tesznek fel újat. A utasok ki-beszállítása gyorsan ment. Az Amszterdamba utazók között volt egy idősebb amerikai hölgyekből álló csoport, akik előzőleg Prágában és Budapesten jártak, s mesélték a személyzetnek az élményeiket. Egyikük olyan nagy és vastag aranyláncot viselt, amiért itthon egy kisebb falut is meg lehetne venni...

 

A mai utolsó, egy török gép volt.

A Pegazus Airlines török fapados légitársaság és az Isztambul (Sabiha Gokcen) -München-Isztambul útvonalon -is- járnak. Szokásukhoz híven ma is késéssel jöttek, hogy aztán még nagyobbal menjenek vissza. Egyszerű járatnak indult, s a késés miatt slotot is kaptunk. A forduló időt tartani tudtuk, de végül két utas gondoskodott róla, hogy a másik százötvennek és nekünk reptéri embereknek ne legyen könnyű a mai napunk: Indulás előtt percekkel derült ki, hogy ugyan bejelentkeztek a járatra és a csomagjaikat is feladták, de a beszállító-kapunál már nem jelentek meg. Csomag utas nélkül nem mehet el, ezért két koffert le kellett venni a gépről. A rakodók hamar megtalálták mindkettőt, a slotból kicsúsztunk és újat -egy órával későbbit- kaptunk... Munkaidőm már lejárt, s az egyébként is fárasztó napomat fél órával még meg kellett hosszabbítanom...

 

Szólj hozzá!

Címkék: LGT Pezagus

A bejegyzés trackback címe:

https://muc-repter.blog.hu/api/trackback/id/tr968659750

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása