Kezdetben szép idő volt...
Tegnap gyönyörű napos időben kezdtem el dolgozni, s ennek örömére készítettem pár képet:
Egy ritka orosz légitársaság Airbusa, Jamal Airlines:
Az Air Berlin "Fan Force One"-ja:
A kora délutáni Turkish Isztambulba indul:
A Qatar Dreamlinere taxizik a 26L pálya felé:
... estére azonban minden megváltozott és egy váratlan helyzet adódott:
Eredetileg két holland és egy török gépem lett volna, az élet másként gondolta. Az első holland és a török gépem is rendben elment, s vártam következő KLM járatot, amikor a loadcontroller-em szólt, hogy egy francia tripla hetes kényszerleszállást hajtott végre a 26R pályára. Mivel az Amszterdamból érkező Embraer még még nem szállt le, volt pár percem, hogy megnézzem az AF165-ös járatát. Pár képet sikerült is készítenem, amikor jött a telefon, hogy "toljam ki" az Rigába tartó lett gépet. A kitolás nálunk azt jelenti, hogy push back közben én beszélek headseten a pilótákkal. Az egyre erősödő havazás miatt húsz percet késett az Air Baltic gépének indulása, s közben már megérkezett KLM járatot egy másik -magyar- kollégám kezelte. A lett gép után az aznapi utolsó Air France gépet kaptam. Örültem a feladatnak, mert tudtam, hogy nem lesz egyszerű járat, s kihívásnak éreztem. Szerencsénkre az Air France egy A-321-es gépet küldött, amin kb. kétharmad ház volt, így maradt hely az esetelegesen a bangkoki járatról átkönyvelendő utasoknak. A személyzetet tájékoztattam a várható plusz utasokról és a lehetséges késéről is, akik kedvesen fogadták a helyzetet. A Bangkok-Párizs járaton négyszáz utas volt, s közülük ötvenet tudott elvinni az menetrend szerinti Münche-Párizs járat. Emiatt persze az Air France párizsi loadcontoller-jével egyeztetve új rakodási tervet készíttettünk, ami két plusz konténert jelentett. Az eredeti menetrendhez képest egy órával később tudott elindulni a gép a bangkoki utasokkal kiegészítve. Külön érdekesség, hogy a kényszerleszállt B-777-300-as gépet is egy magyar kollégám kezelte.
Leszállás után, útban az utashíd felé:
A gép nálunk éjszakázott: