Facebook

https://www.facebook.com/munchenirepter

A Müncheni repülőtér világa

2012. őszétől dolgozom a Müncheni Nemzetközi Repülőtéren. Ebben a blogomban az itteni élményeimet és a munkavállalási lehetőségeket osztom meg minden érdeklődővel.

Friss topikok

Címkék

2+3 (1) 25 (1) 777 (2) 787 (1) 787-9 (1) A-318 (2) A-319 (5) A-320 (9) A-320 Neo (3) A-321 (3) A-330 (1) A-330-300 (1) A-340-600 (2) A-350 (1) A-380 (1) Adana (1) Adira Airways (1) Adria (1) Aegean (1) Aeroflot (2) Aer Lingus (3) AF1 (1) AFS (1) Aide (1) Airbus (23) Air Baltic (6) Air Berlin (5) Air Canada (2) Air China (1) Air Dolomiti (1) Air Force One (1) Air France (11) Air Malta (1) Alitalia (2) álláskeresés (1) All Nippon (1) Alsóörs (2) AMS (1) Amszterdam (7) ANA (1) Antalya (2) Antonov (1) Antwerpen (1) ASL (1) ATI (1) Austrian (2) B-737-300 (1) B-737-600 (2) B-737-700 (8) B-737-800 (7) B-757-300 (3) B-767 (2) B-767-300 (3) B-767-400 (1) B-777-200 (3) B-777-300 (1) BAE-146-200 (1) Bajorország (3) Balaton (1) barátságos (1) Bari (1) BASE Air (1) Bayern München (1) Bécs (1) Benfica (1) Berlin (3) beszélgetés (1) Boeing (26) Boldog Karácsonyt! (1) bolgár (1) British (1) British Airways (1) Brüsszel (1) Budapest (2) Budapest Aircraft Service (1) Bulgarian Air Charter (1) bulky (1) business (1) Cancun (1) Cardiff (3) CDG (2) charter (2) Chicago (1) Condor (13) crew (2) CRJ (1) CRJ-700/900 (1) CRJ-900 (1) Croatia (1) CSeries (2) Csillagok Háborúja (1) csomag (3) csomagok (2) dash (1) Dash (2) DC-9 (2) Domogyedovó (1) Dreamliner (3) Dublin (2) Dunaújváros (1) Düsseldorf (1) EasyJet (1) Egervári Márta (1) egészség (1) Egyiptom (1) ELAL (1) Ellinair (1) elveszett (1) EMB-120 (1) Embraer (6) Emirates (1) ERJ (1) ERJ-190/195 (1) ERJ-195 (1) Etihad (1) Falcon (1) fapados (2) Faro (1) felelősség (1) Ferihegy (4) final approach (1) Finnair (1) Flughafen (2) Flybe (5) Fokker (3) Fokker 100 (1) Fokker 50 (1) Fokker 70 (1) Fokváros (2) fotelpilóta (1) francia (4) Freebird (1) Freising (1) fuel (1) Fuerteventura (2) G-JEAX (1) G7 (1) General Aviation (1) germania (2) Germania (1) Gol (1) Goldtimer (1) görög (1) Gran Canaria (1) GSH (1) HA-FAN (1) Hainan (1) halott (1) Havanna (1) Havas (3) headset (1) Hegedűs Csaba (1) Helsinki (1) Heraklion (1) hideg (1) (2) holland (2) hosszútáv (1) HUM (1) IL-18 (1) Il-96 (1) Iljusin (1) In Memoriam (1) ismerős (1) IST (1) Isztambul (5) IVAO (2) JAL (1) Japan (1) Japan Air Lines (1) jégtelenítés (1) Jersey (1) Johannesburg (1) Jumbo (1) Kanári-sziget (1) kapitány (2) Karib (1) kedves (1) Kelemen Márta (1) kényszerleszállás (1) kerozin (1) kézi (1) kézipoggyász (1) kínai (1) kiszolgálás (1) kitolás (1) KLM (12) KLM Virtual (2) koffer (3) kofferáj (1) kofferek (2) kommunikáció (1) konténer (3) koporsó (1) korán (1) Korean Air. (1) kormánygép (2) Kovács Zsófia (1) Kuala Lumpur (1) Kuba (1) Kuwait Airways (1) légiközlekedés (1) Lettország (2) LGT (1) Li-2 (1) LMC (1) Lodz (1) LOT (1) Lővei Mária (1) Lufthansa (11) Luxair (1) Luxor (1) magyar (5) magyarok (4) Malaysia Airlines (1) Malév (6) Mallorca (1) Manchester (1) McDonnell Douglas (1) MD (1) MD-82 (1) MD-83 (1) MD-87 (1) Medveczky Krisztina (1) megemlékezés (1) Mexico City (1) MH17 (1) Milánó (1) Mobility (1) Mobility Service (1) Montreal (1) Moskovia (1) Moszkva (1) mozgáskorlátozott. (1) MUC (1) Mulag (1) Mün (1) München (42) munka (3) Munkavállalás (1) munkavállalás (3) műszak (1) napkelte (1) német (5) Németország (1) Nordic Regional (1) Obama (1) OH-LWA (1) olasz (1) olimpia (1) OO-VLZ (1) Oranair (1) otthon (1) Óvári Éva (1) Párizs (4) Pegazus Airlines (6) Peking (1) Pezagus (5) pilóta (1) PIN (1) Polet (1) Privileg (1) Punta Cana (2) purser (2) pushback (3) Q400 (2) Qatar (2) rakodás (3) rakodók (1) raktár (1) rámpa (1) rámpás (1) reggel (2) reptér (17) repülés (15) Repülőtér (12) repülőtér (17) Riem (1) Riga (3) Rio (1) Rió (1) Rio de Janeiro (1) Rofan (1) Rossiya (2) Rotterdam (1) rush (1) S7 (1) Saab (1) Salzburg (1) Sanghaj (1) Sao Paulo (1) Satellit (1) SAW (1) Seremetyevó (1) Sevilla (1) Singapore Airlines (1) SkyEurope (1) Skytanking (1) sofőr (2) Southampton (1) SQ (1) Star Alliance (2) Star Wars (1) stewardess (2) Stockholm (1) Sunexpress (4) Swissair (1) Swissport (2) szalag (2) Szaloniki (1) szél (1) széles törzsű (1) személyzet (2) Szöul (2) Szuperjumbó (1) T1 (3) T2 (4) TAM (1) tanker (1) tankolás (1) TAP (1) tél (1) Tel-Aviv (2) Teneriffe (1) Terminal (2) Thai (1) THY (1) Tihany (1) Tihanyi-félsziget (1) Tokió (1) tolórúd (1) török (4) Torontó (1) Tóth Margit (1) towbar (1) towbarless (1) Transavia (11) Triplahetes (2) TU-134 (1) TU-154 (3) Tupoljev (3) turista (1) Turkish Airlines (2) tüske (1) Twingo (1) Tyumeny (1) U.S. Airways (2) Ukraine International (1) Umea (1) Unique-Personal (1) United (1) Utair (2) üzemanyag (1) várakozás (1) Várna (1) Vatsim (2) Velence (1) videó (1) virtuális repülés (1) VLM (1) vontatás (1) vontató (1) Wales (1) WCHC (1) WCHR (1) WCHS (1) Yamal (1) Címkefelhő

Munkavállalás a müncheni repülőtéren

2014.04.01. 13:06 mucmunkas

Ezt az írást korábban már megosztottam kedvenc repülős oldalamon, s ha valakit érdekelnek újabb információk örömmel válaszolok.

Munkavállalás a müncheni repülőtéren.

Mivel sokakat érdekel a repülés és azon belül a repülőtéri munka megpróbálom tényszerűen leírni, hogy milyen cégek vannak, mit csinálnak és milyen munkákra keresnek embereket.

A repülőgépek kiszolgálását az Aeroground GmbH  és a Swissport Losch GmbH  cég végzi, melyeknél nagyon sok magyar is dolgozik. Az Aeroground –főállásba- közvetítő cégeken keresztül vesz fel embereket, a Swissport & Losch-hoz közvetlenül is lehet jelentkezni.

  • Aide
  • Diwa
  • Franz & Wach,

    Az órabér 9,08 €, amihez hozzájön benzinpénz- és a hétvégi/ünnepnapi pótlék. A közvetítő cégek szállást is biztosítanak, amiért 300-400 eurót kell fizetni havonta.
    Az Aeroground 22-25 hónap után veszi fel a kölcsönzött munkaerőt saját állományába, ha meg van vele elégedve. Ha valaki átvesz, annak számos előnye van: fix fizetés kiegészítő juttatásokkal + akár egy évre előre lehet is ki lehet számolni a műszakbeosztást szemben a kölcsönzött dolgozókéval, akik mindig csak egy hétre előre kapják meg az un. schichtplan-t.
    Az Aerogroundnál kölcsönzött munkaerőként adóosztálytól függően havi 1500-2300 eurót lehet keresni, de utóbbi összeghez nagyon sokat kell dolgozni. Amelyik hirdetés ennél többet ígér, nem szabad komolyan venni.

    A tevékenységek:

    A nagy cserélődés miatt két fajta munkára keresnek szinte állandóan munkásokat:
    - Belső szolgálat (Innendienst)
    - Külső szolgálat (Außendienst)
    A közvetítő cégnél fontos az elején tisztázni, hogy melyik szolgálatra jönne valaki, mert nagy különbség van a kettő között.
    A belső szolgálatnál dolgozók a be- és kimenő csomagokat rakják. Zárt helyen dolgoznak egész nap. Három épületben van a munkavégzés helye (T1,T2, GSH). A külsősök a gépek földi kiszolgálását végzik, ami azt jelenti, hogy évszakoktól függetlenül mindig a szabadban dolgoznak. Az ő feladatuk egyebek mellett az is, hogy a gépek csomagterében is rakják a koffereket. Sokszor térden állva, görnyedt tartásban vagy éppen ülve. Fizikailag ez sokkal nehezebb, mint a belsős munka, ugyanakkor vannak, akik nagyon szeretik és semmi pénzért sem lennének belsősök.

    Ami a munkavégzéshez kell

    Ahhoz, hogy valaki elkezdhessen dolgozni, kell egy érvényes erkölcsi bizonyítvány és annak hiteles fordítása (Apostille), valamint érvényes biztonsági- amit interneten kell letenni, és veszélyes anyagok vizsga (DGR). Ez a belépő, ezek nélkül nem lehet dolgozni.
    Ha ezek megvannak, részt kell venni egy egyhetes tanfolyamon (belsősöknek M1, külsősöknek K1), ami után vizsga és jöhet a munka.
    A belsősök Modul 1 tanfolyama az érkező és transzfer csomagok kezeléséről szól. Sikeres vizsga és kb. hat munka után jön a Modul 2 tanfolyam, melyen az induló csomagok kezelését tanítják meg. Az induló csomagok konténerbe vagy csomagszállító kocsira való rakodása fizikailag sokkal nehezebb, mint az érkező és transzfer koffereké. A Modul 2 után néhány hónappal még egy tanfolyam van, ez pedig az un. Fahrerschulung, ami berakott konténerek vagy csomagszállító kocsik repülőgépekhez való kivontatását tanítja meg. Ennek a kurzusnak a keretében lehet megszerezni a reptéri KRESZ vizsgát, amit más cégek is elfogadnak és hatósági vizsgának számít.
    A belsős munka nehéz, de aki szereti a reptér világát, annak elsőre jó lehet. Ennél rosszabb munkával is lehet sokkal kevesebb pénzt keresni.
    Az itteni magyarok (túl)képzett(ebb)ek és szorgalmasabbak, mint a reptéren dolgozó többi náció. Jó hírünk van de, húsz vagy még több év hátrányban vagyunk pl. a törökökkel szemben.

    Szállás

    A Swissport & Losch és a közvetítő cégek biztosítanak munkásszállót általában havi 300-400 euróért. Lakásbérlethez jutni nagyon nehéz, sokkal nehezebb, mint munkát találni. Keresleti piac van, egy-egy meghirdetett ingatlanra sok jelentkező van, és a tulajdonos dönti el –gyakran követhetetlenül-, hogy ki kapja meg a bérleti jogot. Az ingatlanközvetítők nem segítőkészek, rájuk nem lehet számítani. Van ahol előny, de akad, ahol, hátrány, hogy magyar/külföldi a jelentkező. Provízió –közvetítői díj- nélkül szinte lehetetlen bérleményhez jutni, ami 500-1800 euró és nem jár vissza. Ezen kívül számolni kell még két-három havi bérleti díjnak megfelelő kaucióval is.

    Jó lenne, ha olyanok is írnának, akiknek van más jellegű tapasztalata, mert nagy segítség lehet azoknak, akik még csak most tervezik a kijövetelt.

    Minden kérdésre szívesen válaszolok.

9 komment

Címkék: munka munkavállalás repülőtér München Munkavállalás Aide Swissport Aeroground

A bejegyzés trackback címe:

https://muc-repter.blog.hu/api/trackback/id/tr105889020

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

richyrich 2014.04.01. 18:35:18

Hello szia ! orulok , hogy letezik meg ilyen ember a foldon amely segito kesz , de ha valahogy tovab tudnal terelni a jo iranyba ,hogy kijuthassak enis szerencset probalni es dolgozhatnek , hogy a kislanyomat konyeben nevelhasuk fel anelkul , hogy jo sokat nelkulozon ! nagyon megkoszonem !

Tisztelettel M.Robert

mucmunkas 2014.04.01. 18:56:19

Kedves Róbert!

Ahhoz, hogy a reptéren tudják dolgozni, a fenti cégek valamelyikét kell megkeresni emailen német nyelvű önéletrajz mellékelésével. Elengedhetetlen valamilyen szintű -minimum erős alapfokú, vagy középfokú- német nyelvtudás. Anélkül nem megy, mert az alapteszteket német nyelven kell letenni, s mindegyik megmérettetésen 80% teljesítése az elvárás.

sanya888 2014.06.25. 21:10:45

szia mindig is tudtam vannak jó emberek és te közéjük tartozol. Nagyon sok kérdésem lenne mert ahogy látom képbe vagy. mi most jelen pillanatba, Írbe vagyunk és dolgozunk közel 7 éve, váltani szeretnénk családi és egészségügyi(klíma) okokból de csak németig szeretnénk vissza menni. sajnos a németet nem tudjuk az angolt meg egy olyan nyelvet amit kényszerböl kellet megtanulni igen.
kemény melós vagyok bírom a fizikai munkát 14 éves koromtól keményen élek. tudnál valamit ajánlani esetleg hogy ilyen adottságokkal van valami esély vagy remény ne kimély írd meg a véleményed előre is köszönöm.

mucmunkas 2014.06.25. 23:05:21

@sanya888: Szia! Sajnos német nyelvtudás nélkül nem megy a dolog, mert a munkába álláshoz három vizsgát le kell tenni. Erős alapfok vagy középfok kell.

Viktor80 2014.06.26. 09:16:26

Van ahol sajna drágább a szállás, mi kétágyas szobában ágyanként 450-et fizetünk, bár hallottam olyasmit hogy 400 lesz, az egyágyasért 500-at fizettem előtte, 650-re emelkedett, emiatt mentem kétágyasba. De most elvileg az egyágyas is olcsóbb lesz. Szállásra szerződést nem írtunk, Sonderabzug néven vonják le előre a fizetésből.

Aberle Barna 2014.08.01. 17:33:37

Szia Lajos! Örvendek, hogy a Google keresőn az első oldalon jelenik meg két, számomra fontos infokat tartalmazó írásod. Itt lakom Mintrachinba, 10 km-re a reptértől és érdekelne az állás. Nagyjából ismerősek a munkafeltételek, de jó volna némi plusz info. Örülnék, ha fel tudnánk venni privátba a kapcsolatot a jobb kommunikálás érdekében. Esetleg tel. vagy privát e-mail cím lehetséges? Előre is kösz a visszajelzést, üdvözlettel: Aberle Barna.

mucmunkas 2014.08.01. 17:42:31

@Aberle Barna:
Kedves Barna!

az antallajos.kulcs@gmail.com címen elérhető vagyok.
Várom jelentkezésedet.

Elen B. 2015.04.09. 19:55:09

Kedves Lajos!Írtam e-mailt,Ha még aktív a fent leírt címed és időd engedi,kérlek írj.Ha új címed van és lehetséges az e-mailes kontakt légyszi írd le.Köszönöm.
süti beállítások módosítása