Facebook

https://www.facebook.com/munchenirepter

A Müncheni repülőtér világa

2012. őszétől dolgozom a Müncheni Nemzetközi Repülőtéren. Ebben a blogomban az itteni élményeimet és a munkavállalási lehetőségeket osztom meg minden érdeklődővel.

Friss topikok

Címkék

2+3 (1) 25 (1) 777 (2) 787 (1) 787-9 (1) A-318 (2) A-319 (5) A-320 (9) A-320 Neo (3) A-321 (3) A-330 (1) A-330-300 (1) A-340-600 (2) A-350 (1) A-380 (1) Adana (1) Adira Airways (1) Adria (1) Aegean (1) Aeroflot (2) Aer Lingus (3) AF1 (1) AFS (1) Aide (1) Airbus (23) Air Baltic (6) Air Berlin (5) Air Canada (2) Air China (1) Air Dolomiti (1) Air Force One (1) Air France (11) Air Malta (1) Alitalia (2) álláskeresés (1) All Nippon (1) Alsóörs (2) AMS (1) Amszterdam (7) ANA (1) Antalya (2) Antonov (1) Antwerpen (1) ASL (1) ATI (1) Austrian (2) B-737-300 (1) B-737-600 (2) B-737-700 (8) B-737-800 (7) B-757-300 (3) B-767 (2) B-767-300 (3) B-767-400 (1) B-777-200 (3) B-777-300 (1) BAE-146-200 (1) Bajorország (3) Balaton (1) barátságos (1) Bari (1) BASE Air (1) Bayern München (1) Bécs (1) Benfica (1) Berlin (3) beszélgetés (1) Boeing (26) Boldog Karácsonyt! (1) bolgár (1) British (1) British Airways (1) Brüsszel (1) Budapest (2) Budapest Aircraft Service (1) Bulgarian Air Charter (1) bulky (1) business (1) Cancun (1) Cardiff (3) CDG (2) charter (2) Chicago (1) Condor (13) crew (2) CRJ (1) CRJ-700/900 (1) CRJ-900 (1) Croatia (1) CSeries (2) Csillagok Háborúja (1) csomag (3) csomagok (2) dash (1) Dash (2) DC-9 (2) Domogyedovó (1) Dreamliner (3) Dublin (2) Dunaújváros (1) Düsseldorf (1) EasyJet (1) Egervári Márta (1) egészség (1) Egyiptom (1) ELAL (1) Ellinair (1) elveszett (1) EMB-120 (1) Embraer (6) Emirates (1) ERJ (1) ERJ-190/195 (1) ERJ-195 (1) Etihad (1) Falcon (1) fapados (2) Faro (1) felelősség (1) Ferihegy (4) final approach (1) Finnair (1) Flughafen (2) Flybe (5) Fokker (3) Fokker 100 (1) Fokker 50 (1) Fokker 70 (1) Fokváros (2) fotelpilóta (1) francia (4) Freebird (1) Freising (1) fuel (1) Fuerteventura (2) G-JEAX (1) G7 (1) General Aviation (1) Germania (1) germania (2) Gol (1) Goldtimer (1) görög (1) Gran Canaria (1) GSH (1) HA-FAN (1) Hainan (1) halott (1) Havanna (1) Havas (3) headset (1) Hegedűs Csaba (1) Helsinki (1) Heraklion (1) hideg (1) (2) holland (2) hosszútáv (1) HUM (1) IL-18 (1) Il-96 (1) Iljusin (1) In Memoriam (1) ismerős (1) IST (1) Isztambul (5) IVAO (2) JAL (1) Japan (1) Japan Air Lines (1) jégtelenítés (1) Jersey (1) Johannesburg (1) Jumbo (1) Kanári-sziget (1) kapitány (2) Karib (1) kedves (1) Kelemen Márta (1) kényszerleszállás (1) kerozin (1) kézi (1) kézipoggyász (1) kínai (1) kiszolgálás (1) kitolás (1) KLM (12) KLM Virtual (2) koffer (3) kofferáj (1) kofferek (2) kommunikáció (1) konténer (3) koporsó (1) korán (1) Korean Air. (1) kormánygép (2) Kovács Zsófia (1) Kuala Lumpur (1) Kuba (1) Kuwait Airways (1) légiközlekedés (1) Lettország (2) LGT (1) Li-2 (1) LMC (1) Lodz (1) LOT (1) Lővei Mária (1) Lufthansa (11) Luxair (1) Luxor (1) magyar (5) magyarok (4) Malaysia Airlines (1) Malév (6) Mallorca (1) Manchester (1) McDonnell Douglas (1) MD (1) MD-82 (1) MD-83 (1) MD-87 (1) Medveczky Krisztina (1) megemlékezés (1) Mexico City (1) MH17 (1) Milánó (1) Mobility (1) Mobility Service (1) Montreal (1) Moskovia (1) Moszkva (1) mozgáskorlátozott. (1) MUC (1) Mulag (1) Mün (1) München (42) munka (3) Munkavállalás (1) munkavállalás (3) műszak (1) napkelte (1) német (5) Németország (1) Nordic Regional (1) Obama (1) OH-LWA (1) olasz (1) olimpia (1) OO-VLZ (1) Oranair (1) otthon (1) Óvári Éva (1) Párizs (4) Pegazus Airlines (6) Peking (1) Pezagus (5) pilóta (1) PIN (1) Polet (1) Privileg (1) Punta Cana (2) purser (2) pushback (3) Q400 (2) Qatar (2) rakodás (3) rakodók (1) raktár (1) rámpa (1) rámpás (1) reggel (2) reptér (17) repülés (15) Repülőtér (12) repülőtér (17) Riem (1) Riga (3) Rió (1) Rio (1) Rio de Janeiro (1) Rofan (1) Rossiya (2) Rotterdam (1) rush (1) S7 (1) Saab (1) Salzburg (1) Sanghaj (1) Sao Paulo (1) Satellit (1) SAW (1) Seremetyevó (1) Sevilla (1) Singapore Airlines (1) SkyEurope (1) Skytanking (1) sofőr (2) Southampton (1) SQ (1) Star Alliance (2) Star Wars (1) stewardess (2) Stockholm (1) Sunexpress (4) Swissair (1) Swissport (2) szalag (2) Szaloniki (1) szél (1) széles törzsű (1) személyzet (2) Szöul (2) Szuperjumbó (1) T1 (3) T2 (4) TAM (1) tanker (1) tankolás (1) TAP (1) tél (1) Tel-Aviv (2) Teneriffe (1) Terminal (2) Thai (1) THY (1) Tihany (1) Tihanyi-félsziget (1) Tokió (1) tolórúd (1) török (4) Torontó (1) Tóth Margit (1) towbar (1) towbarless (1) Transavia (11) Triplahetes (2) TU-134 (1) TU-154 (3) Tupoljev (3) turista (1) Turkish Airlines (2) tüske (1) Twingo (1) Tyumeny (1) U.S. Airways (2) Ukraine International (1) Umea (1) Unique-Personal (1) United (1) Utair (2) üzemanyag (1) várakozás (1) Várna (1) Vatsim (2) Velence (1) videó (1) virtuális repülés (1) VLM (1) vontatás (1) vontató (1) Wales (1) WCHC (1) WCHR (1) WCHS (1) Yamal (1) Címkefelhő

Mobility Service

2016.05.25. 19:31 mucmunkas

Élet a Havas után, avagy munka a Mobility Service-nél

A Havas bezárását követően főállásban részmunkaidőben az AHS nevű cégnél helyezkedtem el. A munkám ugyanaz volt mint a Havasnál annyi különbséggel, hogy jóval kevesebb fizetésért kell dolgozni. A jóval kevesebb az itteni minimálbért jelenti, ami a bajor megélhetési költségekhez éppen csak elég. Az AHS jó társaság, s úgy éreztem, hogy hamar befogadtak. Szerettem a munkámat és kollégáimat is, de az alacsony fizetés miatt más munka után -is- kellett néznem.

Ekkor jött be a képbe a Mobility Service.

Az Aicher Ambulance München Mobility Service szolgáltatása végzi itt a müncheni repülőtéren a mozgásukban korlátozott emberek mozgatását, szállítását. Ez a szolgáltatás az Európai Unió valamennyi repülőterén ingyenes. A szolgáltatás igénybevételének igényét az utasoknak a repülőjegy foglalásakor kell jelezni. Minden egyes utas, aki repülővel jön, vagy innen megy valahová a repülőtéri illetékben 99 centet fizet. Tavaly 41 millió utas fordult meg itt, s így viszonylag könnyen kiszámolható, hogy mennyi összegből kellett a szolgáltatást fenntartani. 

A reptéri Mobilitynek kb. kétszáz alkalmazottja van, akik a reptér teljes nyitvatartási idejében végzik a mozgáskorlátozottak szállítását. Súlyosságát tekintve három fő kategóriája van a mozgáskorlátozottaknak:

  • járni nehezen tudók
  • lépcsőn közlekedni nem tudók,
  • járóképtelenek.

A mozgáskorlátozottak szállítása kerekesszékekkel, kisbuszokkal és emelőkocsikkal történik. A fenti felsorolásnak megfelelően az IATA előírásait figyelembe véve három kerekesszék kategória van:

  • WCHR Wheel Chair Ramp,
  • WCHS Wheel Chair Stair,
  • WCHC Wheel Chair Completely.

Nem mozgáskorlátozott, de segítségre szoruló és Mobility Service ellátási körébe tartozó utasok az IATA megjelölése szerint:

  • DEAF -hallássérült,
  • BLIND -látássérült,
  • DPNA -értelmi fogyatékos

A Mobility Service napi munkájának túlnyomó részét a kerekesszékes utasok mozgatása teszi ki. 

Az AHS rampásaként jelenkeztem a Mobilityhez és egy próbanapot követően fel is vettek teljes munkaidős állásra. A felvételnek annyi feltétele volt, hogy a német mellett beszéljek valamennyire angolul. Nyilván nem így képzeltem a jövőmet, de az élet így hozta. Hobbiként mellékállásban megtartottam a rampát, mert azaz igazi szerelem. A rampán minden nap boldogság.

Később eldől, hogy melyik munkát milyen arányban fogom majd tovább végezni.

Az első mobilitys hónapom tanfolyammal telt, s hamar rájöttem, hogy ez nem könnyű munka, s nap mint látom az élet árnyákos oldalát. Olyan emberekkel dolgozok, akik valamilyen oknál fogva nehezebben tudnak közlekedni más társaiknál. Legnehezebb dolgunk a teljesen mozgásképtelen utasokkal van. Egy repülőgépre fel- vagy onnan lejuttatni némelyiküket embert próbáló, nehéz feladat. Erre a van egy speciális, igen keskeny un. kabin tolószék, amelyre fel kell tenni utast, majd bevinni a gépbe, s ott pedig átrakni az ülésébe. Kiszálláskor ugyanez csak fordítva.

A csak kisebb mértékben mozgáskorlátozott utasoknak van egy olyan köre, amelyik tisztában van azzal, hogy ez egy ingyenes szolgáltatás, s csak azért veszi igénybe, mert pl. nem tud tájékozódni a repülőtéren. Ilyen utasok szép számmal akadnak, aminek van jó és rossz oldala egyaránt. Megpróbálom élvezni ezt a fajta munkát, de őszintén bevallom, hogy ez nem mindig sikerül. Nagyon sok és különleges emberrel találkozok naponta, s az a néhány perc, amit ezekkel az emberekkel töltök sokszor élményszámba megy. Persze nem mindig, mert találkoztam már olyan -ok nélkül- agresszív tengerentúli utassal, akit legszívesebben otthagytam volna gép fedélzetén, de szerencsére ennek az ellenkezőjére is bőven akad példa. 

 Későbbi posztjaimban beszámolok majd egy-egy érdekesebb esetről, utasról.

Szólj hozzá!

Címkék: Mobility Mobility Service WCHR WCHC WCHS mozgáskorlátozott.

A bejegyzés trackback címe:

https://muc-repter.blog.hu/api/trackback/id/tr958746828

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása