A légiközlekedésben sokunk bánatára egy olyan típusváltási időszakot élünk, amikor a négyhajtóműves gépeket lassan, de biztosan felváltják a korszerűbb kéthajtóművesek. A Boeingnál a B-747-esek helyett jönnek a B-777-300-és a B-787-900/1000-res verziók. Az Airbusnál az A340-eseket pedig az A350-esk váltják. Ide Münchenbe először az ANA -All Nippon Airways-, majd a Qatar Airways kezdett rövidebb törzsű Dreamlinerekkel járni, s őket követte az Air Canada a hosszabb törzsű B-787-9 -es típusú géppel. Ez utóbbit volt szerencsém kívül-belül megnézni, s néhány képet is készítettem róla.
Az Air Canada lágy kékje és a juharlevél gyönyörűen mutat a kb. hetven milliárd forintot érő gépen:
A pilótafülke
A plióták pihenőjébe néhány lépcsőn lehet feljutni
Az üzleti osztály
A turista osztály ülései
A gép hátsó konyhája
A gép orrfutó aknája alulnézetből