Facebook

https://www.facebook.com/munchenirepter

A Müncheni repülőtér világa

2012. őszétől dolgozom a Müncheni Nemzetközi Repülőtéren. Ebben a blogomban az itteni élményeimet és a munkavállalási lehetőségeket osztom meg minden érdeklődővel.

Friss topikok

Címkék

2+3 (1) 25 (1) 777 (2) 787 (1) 787-9 (1) A-318 (2) A-319 (5) A-320 (9) A-320 Neo (3) A-321 (3) A-330 (1) A-330-300 (1) A-340-600 (2) A-350 (1) A-380 (1) Adana (1) Adira Airways (1) Adria (1) Aegean (1) Aeroflot (2) Aer Lingus (3) AF1 (1) AFS (1) Aide (1) Airbus (23) Air Baltic (6) Air Berlin (5) Air Canada (2) Air China (1) Air Dolomiti (1) Air Force One (1) Air France (11) Air Malta (1) Alitalia (2) álláskeresés (1) All Nippon (1) Alsóörs (2) AMS (1) Amszterdam (7) ANA (1) Antalya (2) Antonov (1) Antwerpen (1) ASL (1) ATI (1) Austrian (2) B-737-300 (1) B-737-600 (2) B-737-700 (8) B-737-800 (7) B-757-300 (3) B-767 (2) B-767-300 (3) B-767-400 (1) B-777-200 (3) B-777-300 (1) BAE-146-200 (1) Bajorország (3) Balaton (1) barátságos (1) Bari (1) BASE Air (1) Bayern München (1) Bécs (1) Benfica (1) Berlin (3) beszélgetés (1) Boeing (26) Boldog Karácsonyt! (1) bolgár (1) British (1) British Airways (1) Brüsszel (1) Budapest (2) Budapest Aircraft Service (1) Bulgarian Air Charter (1) bulky (1) business (1) Cancun (1) Cardiff (3) CDG (2) charter (2) Chicago (1) Condor (13) crew (2) CRJ (1) CRJ-700/900 (1) CRJ-900 (1) Croatia (1) CSeries (2) Csillagok Háborúja (1) csomag (3) csomagok (2) dash (1) Dash (2) DC-9 (2) Domogyedovó (1) Dreamliner (3) Dublin (2) Dunaújváros (1) Düsseldorf (1) EasyJet (1) Egervári Márta (1) egészség (1) Egyiptom (1) ELAL (1) Ellinair (1) elveszett (1) EMB-120 (1) Embraer (6) Emirates (1) ERJ (1) ERJ-190/195 (1) ERJ-195 (1) Etihad (1) Falcon (1) fapados (2) Faro (1) felelősség (1) Ferihegy (4) final approach (1) Finnair (1) Flughafen (2) Flybe (5) Fokker (3) Fokker 100 (1) Fokker 50 (1) Fokker 70 (1) Fokváros (2) fotelpilóta (1) francia (4) Freebird (1) Freising (1) fuel (1) Fuerteventura (2) G-JEAX (1) G7 (1) General Aviation (1) Germania (1) germania (2) Gol (1) Goldtimer (1) görög (1) Gran Canaria (1) GSH (1) HA-FAN (1) Hainan (1) halott (1) Havanna (1) Havas (3) headset (1) Hegedűs Csaba (1) Helsinki (1) Heraklion (1) hideg (1) (2) holland (2) hosszútáv (1) HUM (1) IL-18 (1) Il-96 (1) Iljusin (1) In Memoriam (1) ismerős (1) IST (1) Isztambul (5) IVAO (2) JAL (1) Japan (1) Japan Air Lines (1) jégtelenítés (1) Jersey (1) Johannesburg (1) Jumbo (1) Kanári-sziget (1) kapitány (2) Karib (1) kedves (1) Kelemen Márta (1) kényszerleszállás (1) kerozin (1) kézi (1) kézipoggyász (1) kínai (1) kiszolgálás (1) kitolás (1) KLM (12) KLM Virtual (2) koffer (3) kofferáj (1) kofferek (2) kommunikáció (1) konténer (3) koporsó (1) korán (1) Korean Air. (1) kormánygép (2) Kovács Zsófia (1) Kuala Lumpur (1) Kuba (1) Kuwait Airways (1) légiközlekedés (1) Lettország (2) LGT (1) Li-2 (1) LMC (1) Lodz (1) LOT (1) Lővei Mária (1) Lufthansa (11) Luxair (1) Luxor (1) magyar (5) magyarok (4) Malaysia Airlines (1) Malév (6) Mallorca (1) Manchester (1) McDonnell Douglas (1) MD (1) MD-82 (1) MD-83 (1) MD-87 (1) Medveczky Krisztina (1) megemlékezés (1) Mexico City (1) MH17 (1) Milánó (1) Mobility (1) Mobility Service (1) Montreal (1) Moskovia (1) Moszkva (1) mozgáskorlátozott. (1) MUC (1) Mulag (1) Mün (1) München (42) munka (3) munkavállalás (3) Munkavállalás (1) műszak (1) napkelte (1) német (5) Németország (1) Nordic Regional (1) Obama (1) OH-LWA (1) olasz (1) olimpia (1) OO-VLZ (1) Oranair (1) otthon (1) Óvári Éva (1) Párizs (4) Pegazus Airlines (6) Peking (1) Pezagus (5) pilóta (1) PIN (1) Polet (1) Privileg (1) Punta Cana (2) purser (2) pushback (3) Q400 (2) Qatar (2) rakodás (3) rakodók (1) raktár (1) rámpa (1) rámpás (1) reggel (2) reptér (17) repülés (15) repülőtér (17) Repülőtér (12) Riem (1) Riga (3) Rió (1) Rio (1) Rio de Janeiro (1) Rofan (1) Rossiya (2) Rotterdam (1) rush (1) S7 (1) Saab (1) Salzburg (1) Sanghaj (1) Sao Paulo (1) Satellit (1) SAW (1) Seremetyevó (1) Sevilla (1) Singapore Airlines (1) SkyEurope (1) Skytanking (1) sofőr (2) Southampton (1) SQ (1) Star Alliance (2) Star Wars (1) stewardess (2) Stockholm (1) Sunexpress (4) Swissair (1) Swissport (2) szalag (2) Szaloniki (1) szél (1) széles törzsű (1) személyzet (2) Szöul (2) Szuperjumbó (1) T1 (3) T2 (4) TAM (1) tanker (1) tankolás (1) TAP (1) tél (1) Tel-Aviv (2) Teneriffe (1) Terminal (2) Thai (1) THY (1) Tihany (1) Tihanyi-félsziget (1) Tokió (1) tolórúd (1) török (4) Torontó (1) Tóth Margit (1) towbar (1) towbarless (1) Transavia (11) Triplahetes (2) TU-134 (1) TU-154 (3) Tupoljev (3) turista (1) Turkish Airlines (2) tüske (1) Twingo (1) Tyumeny (1) U.S. Airways (2) Ukraine International (1) Umea (1) Unique-Personal (1) United (1) Utair (2) üzemanyag (1) várakozás (1) Várna (1) Vatsim (2) Velence (1) videó (1) virtuális repülés (1) VLM (1) vontatás (1) vontató (1) Wales (1) WCHC (1) WCHR (1) WCHS (1) Yamal (1) Címkefelhő

A másik oldalon, azaz tanácsok légi utasoknak

2014.01.28. 22:43 mucmunkas

Akinek megadatott már, hogy repülőgéppel utazzon, egészen biztosan van a csomagjaival kapcsolatos negatív élménye: elveszett, elkésett, megsérült, stb. Kis odafigyeléssel a sérülések, eltűnések megelőzhetők. 

A koffer kiválasztása

Ha Európán belül utazunk és csak rövidebb időre, akkor célszerű olyan koffert vinni magunkkal, amit felvihetünk a fedélzetre. Amennyiben hosszabb időre, vagy hosszabb távolságra repülünk, akkor egészen bizonyosan lesz feladandó csomagunk. Tapasztalatom szerint mindig merev, műanyagból készült, minél kevesebb kiálló alkatrészt tartalmazó koffert vigyünk magunkkal légi utazásunkra. A különféle vászonból és bőrből készült kofferek összenyomódhatnak, kiszakadhatnak és egyéb módon megsérülhetnek. Egy-egy repülésálló koffert már száz euróért is meg lehet venni, ami töredéke annak az összegnek, amit az utazásra fordítunk. Nem egyszer láttam már első osztályú utas értéktelen kofferjét. Aki egy München - Sao Paulo járat első osztályára ki tud fizetni tízezer eurót, annak nem lehet gond száz-kétszáz euróért egy erős koffert venni. Az interkontinentális járatok csomagjai többnyire AKE kontérekben utaznak, melyekbe általában 40 darab fér be. A legalulra kerülő kofferra még öt darabot is rakhatnak, ami 25 kilogrammjával számolva 125 kg terhelést jelent. Egy gyengébb minőségű koffer ezt nem bírja ki sérülés nélkül, ezért is célszerű merev szerkezetűt vásárolni.

A csomagok fóliázása

Itt, a müncheni repülőtéren van fóliázó automata, amivel 5 euróért lehet egy-egy csomagot befóliázni. Csak akkor javaslom ezt a módszert, ha eleve sérült a feladandó csomagunk. Egyébként teljesen felesleges, mert a fóliázott csomag nem csúszik és nehezen kezelhető. Több alkalommal is voltak már késések fóliázott csomagok miatt: a fóliázott koffer nem jött le a csúszdán és akadályozta a több csomag leérkezését. Teljesen felesleges és szükségtelen módszer a fóliázás. Ettől nem lesz nagyobb biztonságban a csomag.  A legtöbb fóliázott csomagot az orosz és ukrán utasok adják fel.

IMG_20140119_053335.jpgMoszkvába (DME) utazó fóliázott kofferek. Feleslegesnek tartom a fóliázást.

Gyakran találkozunk olyan csomagokkal, amelyeket  heveder tart össze. Ezekért is kár fizetni, mert védelmet nem nyújtanak, a kiálló alkatrészeik miatt akadályozzák a csomagok mozgatását.

IMG_20140119_053443.jpgHevederrel ellátott koffer- ugyancsak Moszkva felé...

Egyik kedvencem a számzáras heveder:


IMG_20140119_095109.jpg

IMG_20140119_095119.jpgSzükségtelen pénzkidobás

Van példa a fólia és heveder kombinációjára is:

IMG_20140119_055143.jpg

Hogy időben célba érjen a csomag.

A mai csomagkezelő rendszerekben minden egyes csomag egy csomagcímkét, un. tag-et kap. A tag tartalmazza a csomag tulajdonosának, járatának, transzfer- és célállomásának szükséges adatait vonalkódokkal együtt. Ennek köszönhetően csak Münchenben óránként 19 ezer csomagot tud kezelni a Siemens által tervezett rendszer. Persze egyetlen rendszer sem tökéletes és néha előfordul, hogy a csomagról leesik tag. A mi szabályzatunk szerint tag nélküli csomag nem kerülhet fel gépre, így el kell küldenünk az un. "Fehlerbahn"-ra, ahol megpróbálják kideríteni a csomag tulajdonosát és úti célját. Nagyban megkönnyíti ezt a munkát az az utas, aki ráírja a kofferjére a nevét, elérhetőségét és -ha tudja- az aktuális járatszámát. Ha ezek az adatok láthatók a csomagon, még a vonalkódos rendszer hibája esetén is szinte kizárt, hogy rossz helyre menjen  a csomag. 

Szintén nagyon fontos, hogy az érkezést követően vegye le az utas a rég tag-et a kofferjéről, mert a következő alkalommal új kerül rá, s kettő is van, az hibalehetőséget jelent.

IMG_20140119_055606.jpgAKH konténer Moszkvába: alul fóliázott kofferek, felül sílécek. Gyakori kép ez itt Münchenben.

Végül a legkönnyebb csomag, amivel eddig találkoztam:

IMG_20140119_072218.jpgIMG_20140119_072232.jpgLondon Heathrow (LHR) volt a célállomás

54 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://muc-repter.blog.hu/api/trackback/id/tr1005787204

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mojoking77 2014.01.29. 15:27:45

5*25=150? Sebaj..
Majd amikor masodjara kell bevasarolnod a celallomason mondjuk az osszes tisztalkodasi szert, esetleg az elektromos botovat, hajszaritot, ne adja az eg az ajandekot, amit vittel (volna) magaddal, kicsit at fogod ertekelni a csomagolas jelentoseget.
Az, hogy nem erted a miertjet, meg nem ad okot, hogy kioktasd oket.

Lxxxx 2014.01.29. 15:47:27

Fóliázás: látszik, hogy kinyitották és ha erről nincsen doksi, akkor loptak. Heveder: szétpattanhatnak az egyébként látszólag jól működő zárak a reptéri és útközbeni megpróbáltatások miatt. Csúszás: miért kell csúsznia? Merev műanyag: bár én is mindíg ilyet használok, aki csak ruhát, ilyesmit visz, annak jó a puha falú is, sokszor az bírja tovább: nem törik.

Lxxxx 2014.01.29. 15:50:24

Ja, a piros cuccos nem egy bőröndről esett le? Még a check-innél szoktak néha ilyet rátenni (vagy sárgát?), jellemzően Németországban (és talán a benti átvizsgálás esetén, ahol nincsen ott az utas).

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2014.01.29. 16:13:37

A fóliázást nem tartom fölöslegesnek: laikusként úgy tűnik, macerásabb lefejteni a fóliát, kinyitni a bőröndöt, kilopni belőle valamit, visszafóliázni. Ennyi ideje talán nincs erre a tolvajoknak Ha pedig fóliázva adtam fel, de nem úgy érkezik, látszik az illetéktelen nyitás.

mucmunkas 2014.01.29. 16:40:11

@mojoking77: Igen bocs, elszámoltam. Egyébként interkontinentális gépeken gyakoriak a 30-40 kilós csomagok. Az Emiratesnél és az Etihadnál inkább 40 felettiek mennek.

betörési kísérlet 2014.01.29. 16:40:49

A fóliázás nem arra való, hogy összetartsa a csomagot, hanem arra, hogy ne lopjanak ki belőle minden értékes holmit. Technikailag nem nagyon véd semmitől, de (gondolom én) hamarabb fognak szétkapni egy olyan poggyászt, amin nincs fólia.

mucmunkas 2014.01.29. 16:47:39

@Lxxxx: Münchenben nincs lopás, az egész reptér be van kamerázva. Ahhoz, hogy valakinek piros belépő kártyája legyen erkölcsi bizonyítvány, Apostille és "Megbízhatósági felülvizsgálat", un. Zuverlässikeit überprüfung" kell. Egyébként a sérült kofferekhez tilos hozzányúlnunk, amihez tartjuk is magunkat.
Ha hatóság nyitja ki a koffert, akkor az utas talál róla egy tanúk által is hitelesített levelet a hatóság részéről. Többször is volt alkalmam tanúskodni a T1-n.
Csúszás: Egy interkontinentális járat rakodásakor 5-6 perc alatt lejön 80-100 koffer, amit két embernek kell beraknia. Ha nem csúsznak egymáson a kofferek, akkor nagyon nehéz egymásra rakni őket.

mucmunkas 2014.01.29. 16:52:32

@Lxxxx: A "piros cuccos" egy boríték, nem bőröndről esett le. A piros címke a "priority" csomagokat jelöli. Ha piros kék keretben van és fehér színnel HON is van rajta, azt nem rakjuk be. Azokat a csomagok mennek ki a géphez. Tulajdonosaik a légicégek legfontosabb utasai.

szaza 2014.01.29. 16:55:53

Nekem azzal szokott bajom lenni amikor ferihegyre állítólag nem érkezik meg a csomag.....

De utána órákkal később teljesen hétköznapi emberek saját autojukkal sokszor az éjszaka közepén csongetnek hogy itt a bőrönd.

Szinte száz százalék hogy vegignezik mi van a csomagban..

A szomorú az az, hogy néha rajtakaptam már ferihegyet hogy szándékosan visszatartanak csomagot, mondvan: nem érkezett meg. Es hogy a következő géppel jon majd. De a következő gép csak egy nap mulva jött a csomag meg néhány ora mulva kijött a házhoz pesten.

Akarva, akaratlan az ember arra gondol, hogy sumákolnak a dolgozók es szándékosan tartják vissza a borondoket...hogy utána személyesen hozhassak ki a házhoz, útközben atnezve a tartalmát.

solo 2014.01.29. 17:01:33

En sokat utazom.A foliazos reszbe beleolvastam...jo nagy baromsag.
Egyszer nem foliaztam le egy pekingi hazafele ut soran a felig muanyag, felig puha borondot, ugy nezett ki,mint,amit lehanytak.Serulese nem volt de lemoshatatlan ragados szutyoktol a porig minden retek feeleseg megtalalhato volt rajta.
Szoval nem azert foliaz az ember,h ne nyissak ki (ha ki akarjak,ki fogjak, folia,lakat, barmi biszbasz zar ellenere is) de meg csak nem is a toreses,szakadasos serulesak elkerulesere.
2000 ft ot nekem meger, h a 120 ezerbe kerulo borondom megerekezeskor is nagyjabol olyan legyen,mint feladaskor es altalaban a csomagolassal egyutt csomag biztositas is jar.

mucmunkas 2014.01.29. 17:02:16

@szaza: Másodállásban elmaradt csomagokat viszek ki címekre. Garmischtól Regensburgig. Itt úhy müködik a dolog, cégem telefonon egyeztet az utassal mikor jó neki, s a megadott időpontban visszük ki a koffert. Nagyon jól működik a rendszer és elégetlen utassal még nem találkoztam. Nálunk egyébként este tíz óráig van kihordás. Ferihegyről sajnos nincs tapasztalatom.

ciel 2014.01.29. 17:03:47

2002-ben sokat repültem Ferihegyröl. Az elsö 5 utamból 3 böröndkárral végzödött és késöbb is volt pâr. Tanulsagok:
-Minden poggyász kárt jelents azonnal. A legitarsasag minden alkalommal korrekten kartalanitott: fizette / intézte a javítást, adott vagy fizette az új böröndöt. (Fapadossal nincs tapasztalatom)
-Az egyik kárrendezö szerint, a rakodók BÁRMIT képesek összetörni - azt a Samsonite-ot is amit ugy reklámoztak, hogy áthajt rajta a kamion
-A heveder azonositasra is alkalmas, ha egy tucatbörönddel utazol. Elkerülhetö, hogy valaki kisetal veletlenül a tieddel otthagyva a magaet.

ciel 2014.01.29. 17:07:41

@Lxxxx: A 80-as evek végén (nem volt még a 911 para) apám megpróbált beszállni - táskájában egy 5db-os solingeni konyhakés készlettel. A biztonságiak nem tartották jó ötletnek.
Mivel a böröndöt már feladta, betették a késeket egy hasonló boritékba és feladták külön.

mucmunkas 2014.01.29. 17:08:16

@solo: Köszi a minősítést, a napi tapasztalataim okán írtam, hogy a fóliázás szükségtelen és több baj van vele mint haszon. Jellemzően orosz és ukrán utasok fóliáztatnak, nyilván nekik jobban van rá okuk.

szaza 2014.01.29. 17:10:04

@mucmunkas: az akkor jobb mint ferihegy..

Onnan telefon hívás, nélkül, egyeztetés nélkül éjjel csongetett egy nem túl bizalomgerjeszto arc hogy: "há' megjött ám a csomag, jo-e helyen vagyunk-e?"

szaza 2014.01.29. 17:11:16

Arról nem is beszélve hogy az általam specific módon elrendezett bőrönd tartalom szépen fel van dulva...

mucmunkas 2014.01.29. 17:15:25

Itt egyenruha és ápolt megjelenés kötelező.
Ha feldúlt csomagot kapsz vissza, akkor az a hatóság által is lehet, de annak egy A/4 levél formájában nyomának kell lennie.

lutria 2014.01.29. 17:38:19

Dolgoztam Ferihegyen az egyik elveszett/lemaradt csomagokat házhoz szállító cégnél,több cég,5-6 autóval,napi 2-3 kanyarral,heti 7 napban tudta az utasok után vinni a csomagjaikat-nem úgy tűnt mindha csak a vonalkódos rendszer véletlen hibája lenne...
@szaza: Ja,útközben...egyik kézzel vezetnek,a másikkal a furgon rakterében átvizsgálnak (rongálás nélkül)mindenféle bezárt bőröndöt,csomagot.
Én Opel Comboval jártam,púposan megpakolva,még az anyósülésen is,Bp.egész területén,napi 2-3 menet,(10+óra meló)nem igazán lett volna időm feltűnés nélkül bontogatni.
Azt a raktárban csinálhatják nyugodt körülmények között...

theveryguest 2014.01.29. 17:39:42

Babakocsi, bicikli, síléc, gitár?

Kata78 2014.01.29. 17:47:45

@mucmunkas: Mar bocs, hogy nehezitem a munkadat(munkatokat), de LisztFeriröl szigoruan csakis foliaval indulok... Igy eselyes, hogy erkezeskor azt talalom a böröndben, ami indulaskor benne volt. Es pl nem a megevett csoki, stb szemetet szepen vissszacsomagolva.

mucmunkas 2014.01.29. 17:54:25

@lutria: Én is Comboval csinálom, egy nyolc órás műszakban 350-540 km-t megyek.

funfun 2014.01.29. 18:13:28

Hát a tanácsok annyira azért nem gyakorlatiasak, mert eléggé szubjektívek, ahogy a kommentekből is látszik. Felvihető bőrönd: oké, de mi van a folyadékkal? Mármint ha akármi okból az ember feltétlenül vinni akar valami folyadékot. Marad a bőrönd feladása.
Fóliázás: láttam én azért nyugat-európai utazókat is vadul fóliáztatni, nem csak oroszokat és ukránokat. És nem csak Budapesten.
biztos vagy benne, hogy a Zuverlässikeit überprüfung"-ot így kell leírni?

Nyomoronc 2014.01.29. 18:44:13

Megéri fóliáztatni, mert tiszta retek lesz a bőrönd enélkül, valamint a puhább koffereket picit összehúzza, stabilabbá teszi.

mucmunkas 2014.01.29. 18:50:15

@theveryguest: Mindhárom gyakori vendég. Az utasok becsekkolás után a Sperrgepäck feliratú táblához mennek, ahol egy tepsibe rakják az ilyen csomagokat a kollégáim s továbbítják nálunk S06-tal jelölt helyre. Onnan kerülnek az induló szalagokra. Egyszer Fokvárosba ment egy német biciklis csapat, egy majd megszakadtunk, olyan nehéz volt berakni bringákat. Láttam olyan biciklit is, ami Kijevből jött és Aucklandba ment tovább.
Síléc mostanában szintén nagyon sok van, főleg orosz utasok hozzák-viszik, de magyarokkal is találkoztam

mucmunkas 2014.01.29. 18:53:09

@funfun: Igazad van, egybe és s-sel: Zuverlässigkeitsüberprüfung (ZÜP) :)

janoszeged 2014.01.29. 18:57:35

Lehet, hogy így kell írni:
Zuverlassigkeits

Szelid sunmalac 2014.01.29. 19:08:07

Rugalmas muanyagborond, semmi kiallo alkatresszel. Sikerult a kulsoszinten belul levo rogzitot letorniuk. Azota sem ertem hogyan. Csak egyfelekepp lehet, ha valaki szandekosan lefesziti. Folia: Nemegyszer erkezett mar meg csomagom ugy,hogy szet volt kapva. Konkretan lecsavaroztak meg a szamzarat is. Papir vagy ilyesmi nuku. Aztan szepen pereltem a legitarsasagot. Ne nezzuk hulyenek az embereket! Ha valaki foliaz, vagy szijat hasznal, annak meg van az oka! Amire nincs kereslet, arra kinalat sem lesz, de forditva is igy van am! Ne haragudj, hogy ezt irom, de a csomagok epsege es erteke mellett az emberek konkretan leszarjak, hogy mennyivel nehezebb, vagy konnyebb a repteri munkas meloja! Azert fizetnek, hogy ok is es a csomagok is epsegben es hianytalanul jussanak el az adott celhoz. Te meg ebbol kapod a fizetesed. Ennyi.

mucmunkas 2014.01.29. 19:08:17

@janoszeged: Nem tudok ebben állást foglalni. Itt: de.wikipedia.org/wiki/Luftsicherheitsgesetz
umlautos a-val írják.
Folyadékot, a biztonsági területen belül veszed, felviheted. Ha nem, akkor feladod. Én törölközőbe csomagoltam annak idején és egyben kaptam vissza.

Alaister Grand 2014.01.29. 19:59:29

Remek, hoy Münchenben nem lopnak. Jó tudni. Ha valaha arra megyek, majd nyugodt leszek. Addig meg inkább fóliázok, mert tudod, ilyen remek emberek kizárólag Münchenben dolgoznak.

mucmunkas 2014.01.29. 20:25:35

@Alaister Grand: Itt Münchenben remek kis magyar csapat dolgozik a reptéren. Többségében tanárok, mérnökök és közgazászok rakják a csomagokat. A németek szerint megbízhatók és szorgalmasak a magyarok. Tavaly a Lufthansa Frankfurtban és Münchenben is pontossági rekordot ért el, amit egy kicsit mi is a sajátunknak érzünk.

Szelid sunmalac 2014.01.29. 20:55:51

@mucmunkas: Alairom, a muncheni repteren meg velem sem tortent semmi, es ez nagy szo, foleg mert legalabb kethetente atszallok ott, vagy onnan, vagy oda megyek. Ne felejtsd el, hogy a tobbseg nem Nemetoroszagon belul utazik, tehat vagy a kiindulopont, vagy a celallomas mas. Mar pedig a magyar repter valami kritikan aluli.

NIKI LAURA 2014.01.29. 20:58:36

Jelentkeztem a lufioz par eve elso tisztnek,az elso rostan kiestem a nemet nyelv miatt.....jo a blog,kicsit hasonlo diggerdrive angol (darus melo)leirasaihoz...

mucmunkas 2014.01.29. 21:10:14

@NIKI LAURA: Itt azt mondják, hogy a Lufihoz csak bennszülöttek mehetnek pilótának. Egyszer beszéltem egy bajor sráccal, aki pilótának tanul. Azt mondta, hogy inkább a Swisshez jelentkezik, mert oda sokkal könnyebb bejutni mint a Lufthansához. Utóbbinál 1000 jelentkezőből háromnak sikerül...

mucmunkas 2014.01.29. 21:11:50

@Szelid sunmalac: Valóban, itt pl. T2-n az utasok 90 %-a átszálló utas.

Figyel Castro 2014.01.29. 22:15:58

Hozzaertok, segitsetek: feladott poggyaszban vihetek haza fondue-hez zseles Brennpasta-t? Ugye gyulekony...

2014.01.29. 22:31:14

Nem tudsz meghatni! :D Elveszett még szerencsére nem volt, elkésett néhányszor, sérült sokszor. Ha vonattal utazom, sose sérül meg. Ha repülővel, akkor miért? Fizetek elég reptéri illetéket, bánjatok vele úgy, mintha a sajátotok lenne.
Úgy gondolom, ha én nem késem le a csatlakozást, akkor a csomagomat is tegyék át. Ha én át tudok érni az egyik gépről a másikra, akkor a csomagom is érjen át, olyan sorrendben kellene talán bepakolni a táskákat, hogy az átszálló utasoké előnyt élvezzen.
Mi az, hogy leesett a tag? Hát nem hiszem, hogy csak úgy magától leesett, már kétszer is, én nem tudom csak úgy, olyan könnyen leszedni. A leesett tag különösen bosszantó akkor, ha kevés idő van az átszálláskor, és felvinném a fedélzetre, de a gép ajtaja előtt elveszik tőlem, majd futhatok utána, keresgélgethetem a leadott csomagok közt.
És ne sérüljön meg! Ne dobáljátok! Mi az, hogy kifele elveszik az egyik kereke, majd visszafele a másik is?! :D A cipzárok húzóiról már nem is beszélve. Nem veszek merev koffert, láttam már másokét nem egyszer, a kerekek elgurultak megérkezés után vagy eleve elvesztek. Akkor meg miért költenék több pénzt a táskákra?

2014.01.29. 22:34:05

@Figyel Castro: Ami zselé, azt plasztikbombának nézik. :D

dukeekud 2014.01.29. 23:27:28

Ahogy latom, a legbiztosabb, ha az ember egy pancelszekrenybe csomagol. Egy 200 kilos mackot, mar csak nem nyitnak ki, vagy tornek ossze.

dukeekud 2014.01.29. 23:29:23

@mucmunkas: "Többségében tanárok, mérnökök és közgazdászok rakják a csomagokat. A németek szerint megbízhatók és szorgalmasak a magyarok."

Hat igen, ezert erdemes volt tanulni. :)))))

2014.01.30. 00:09:57

@Figyel Castro: tuzveszelyes...A fondühoz hasznalj folyadekot es add fel a nagykofferban. Coop-ban kapsz literes kiszerelesut ;)

Figyel Castro 2014.01.30. 00:39:24

@zseketto: de az pont olyan tuzveszelyes, nem? Illetve szerintem a folyadek ebbol a szempontbol rosszabb, mint a Brennpasta, rosszul gondolom? Konnyebben gyullad... Mind1, nem kockaztatok, nem viszek, es kesz. A nagykofferre gondolok en is, az vilagos, hogy a keziben bukta.

ROTFL Manó 2014.01.30. 00:39:37

@dukeekud: Igen, hasonló jutott eszembe. Ha jól emlékszem, talán a zsékategóriás filmek kliséiben írtak olyat, hogy az isten háta mögötti tehénszaros faluban vészhelyzetben biztos lesz valami MacGyver tehetségű ember - akiről kiderül, hogy korábban a NASA-nal volt főmérnök.

Mit lehet csinlni, ha egyszer a mérnök-közgazdász többet keres Németországban bőröndöt pakolva, mint itthon a szakmájában elhelyezkedve?

Belelovalltam magam a témába, beindult egy másik vezérhangya is a fejemben!

Van egy IKSZ nevű szervezet, Ifjú Kerszténydemokraták, ami arról híres, hogy pár napja el akarták távolíttatni Marx szobrát a Marx Károly Károly Közgazdaságtudományi Egyetemről. A szóvivőjük, bizonyos Csontos Sandra főmunkaidőben egy Gyere Haza nevű alapítványnál kártékonykodik. Fő céljuk, hogy jótanácsokkal segítsék azokat a magyarokat, akik haza akarnak térni Nyugat-Európából. Nóóórmális?!?!? Ha egyszer van az a fizetés, amiért egy mérnök-közgazdász végzettségű jószág hajlandó lealacsonyodni a müncheni reptéren bőröndpakoló kulimunkássá, akkor annak esze ágában sem lesz hazajönni! (Vagy amíg a kinti fizetésének legalább a 90 %-át meg nem kapja itthon, nettóban. Az viszont még egy kicsit odébb lesz, addig még párat kell aludni.)

Lxxxx 2014.01.30. 11:13:13

@mucmunkas: OK, ezt gondoltam, de Ferihegyen (bocs, Liszt Ferenc) van lopás és az én csomagom gyakran érkezett oda Münchenből...

Lxxxx 2014.01.30. 11:15:33

@solo: Jó, mondjuk pont Pekingben jártam úgy, hogy becsekkolás után kellett kinyitnomn a már feladott bőröndömet egy ketrecben: volt benne pár gyufa. "Szerencsére" nem volt lefóliázva. :)

Stefánia vagdalt 2014.01.30. 12:33:18

@ROTFL Manó: Mégis, minek jöjjön haza? Közmunkásnak, 47 ezerért? Mert normális, piaci munkahely a gazdaságban az nincs.

Sajnos ez valós probléma, de ez offtopic a repteres témához.

mucmunkas 2014.01.30. 22:00:12

@Lxxxx: Egyszer egy hatóság általi koffernyitásnál tanúskodtam, s vagy tíz darab öngyújtót vettek ki a fináncok a csomagból. Zárás előtt ment bele a formanyomtatvány két aláírással.
Nagyon szeretek a reptéren dolgozni, de ezt kinyitom-megnézem-becsukom játékot nem szívesen csinálnám, pedig tudom, hogy ez is a repülésbiztonság része, s a németek erre nagyon ügyelnek.

Neked ugatok nem a házat őrzöm 2014.02.11. 12:15:16

Szeretnék tanácsot kérni: hátizsákkal utazom, ennek ugye 1000 kiálló része, szalag, pántja van + rácsatolva a túra bot.
Legutóbb Münchenben úgy adtam fel, hogy az egészet bele raktam egy szatyorba, az előtt meg egy átlátszó , eredetileg ágynemű csomagolásra használt cipzáros zsákba. Mert sem Nürnbergben, sem Münchenben nincs fóliázó.
(Pl: Santiágóban van, de minden alkalommal emelik az árakat, a fóliát utána nagyon nehéz leszedni, pedig a hátizsákot fel kell venni, nem vonszolhatod mint egy bőröndöt)
(A müncheni csomagom lemaradt: persze sejtettem, mert a Mallorca-i átszállásra elvben 1 óra van, de a gép késett, és egy 300 körüli airbuszt nem lehet pik-pak kipakolni, úgy hogy erre már a foglalásnál figyelek legközelebb.Másnap Portóban kihozták a csomagot gond nélkül, mert jött a Palmai járattal, ahogy kell :)) És itt egy jó tanács: legyen kéznél egy cím, amit a reptéren le lehet adni, hogy hol várják a csomagot)

A kérdésem: mi a legjobb a hátizsákos csomagnál? Zacskó, vagy fóliázzam magam? (A németektől láttam hogy egy follpackkal körbe tekerik, olcsó és megvédi a zsákot). A tura bot még igy is kilóg, de azt máshogy nem lehet szállítani.

mucmunkas 2014.02.11. 12:28:52

@Neked ugatok nem a házat őrzöm: Münchenben van fóliázó: T2 indulási szint északi rész Lufthansa check-in pultokkal szemben. önkiszolgáló, öt euróba kerül. Tapasztalatom szerint egy átlátszó nejlonzsák kellő védelmet nyújt a hátizsáknak. Jó utazást!

Neked ugatok nem a házat őrzöm 2014.02.11. 13:05:07

@little troll: Nekem egy "munkásokat szállító kisbusz"-ban tört össze a titán bőröndöm. Úgyhogy nem kell hozzá gépre szállni.

Neked ugatok nem a házat őrzöm 2014.02.11. 13:13:05

@mucmunkas: Köszi: mindig mondtam hogy Németország olcsó, ugyan ez Santiágóban 7,8 volt legutóbb.

Én szeretek nagyon feltűnő színű bőrönddel utazni, már a leszálláskor látom, hogy ott van a kocsin, és nem lehet elcserélni. A fiam telerakja feltűnő matricákkal. De ő még fiatal. Ha időben kiérünk, és hagyunk időt az átszállásra, akkor jó eséllyel a csomag is megérkezik. A fenti esetnél már a portói gépen ülve tudtam, hogy kizárt, hogy a csomag megérkezzen.

Ami érték azt a kézipoggyászban, az XL-es melltartók meg szemránckrémek aligha érdekelhetik a reptéri szarkákat.

leszallopalya · https://leszallopalya.wordpress.com 2014.09.08. 14:09:19

Érdekes bejegyzés. Én a Heathrow-n dolgozom utasfelvételen. A mi utasaink sem igazán fóliáztatnak, maximum kéthetente egyszer látok egy fóliás bőröndöt.
Ami viszont rendszeresen előfordul, hogy az érkező utasok egyszerűen átsétálnak a poggyászfelvételen és elfelejtik felvenni a bőröndöt. Csak kint jut eszükbe, hogy hoppá, volt csomagom is.

mucmunkas 2014.09.08. 14:23:38

@leszallopalya: Köszi, hogy leírtad!
Itt Münchenben főleg orosz és ukrán csomagokat látunk befóliázva. Nem igazán a kedvenceink, mert nagyon nehezek szoktak lenni...

jani_a_hegyről 2015.04.09. 13:37:33

Foliazas a csomagba teves ellen van, nyom nelkul nehez megbontani es ha mar ujra akarja foliazni, akkor lebukik a gyoker aki csempeszni akarna. Heveder az arra jop, ha szetcseszik a borondot menet kozben, akkor meg valami tartsa ossze, plussz konnyebb eszrevenni, amikor jon vissza.
Az ilyen szetfoliazott fogas nelkuli cuccokat miert nem kuldik a bulky bag-hez?

2015.04.10. 21:57:13

@Figyel Castro: atpattintod egy sima literes uvegbe, kutya nem szol erte....De amugy, otthon is kapni mindenhol, nem cipelnem.
süti beállítások módosítása