Lapos gumival nem mehet...
Gyönyörű, napos időben álltam munkába, s a napi beosztásom szerint a lett légitársaság Riga-München-Riga járata volt az első gépem. Az öreg kis Boeing a menetrend szerinti ideje előtt néhány perccel állt meg a 119-es pozíción. A gép szokásos körbejárásakor észrevettem, hogy a jobb oldali külső főfutónak lapos a gumija, nagyon lapos. Az esetről tájékoztattam a pilótákat és lekísértem őket, hogy nézzék meg. A kapitány azonnal értesítette telefonon a rigai központot és várta az utasítást. Közben telefonon felhívtuk az egyik reptéri karbantartó céget, akinek tíz percen belül helyszínen voltak az emberei. Sajnos erre a gépre nem volt jogosítványuk, s emiatt törölni kellett a visszafelé induló járatot...
Eddig még nem volt példa erre rámpás munkám során. Kellemetlen helyzet volt, sok megoldandó szervezési feladattal. A legfontosabbat hamar elintéztük: tájékoztattuk az utasokat és a kollégáink átfoglalták őket más járatokra. A lett utaskísérők Stockholm érintésével utaztak vissza Rigába...
A gép két pilótája viszont itt maradt, s a mi cégünk gondoskodott a szállásukról. A gépet, hogy ne foglaljon le utashidat átvontattattuk egy külső állóhelyre 3 km/óra sebességgel. Este megérkezett egy szerelő, akinek reptéri belépőt és szállást is kellett intéznünk, majd ma délelőtt menetrend szerinti lett gép hozott két kereket és szerszám-készletet. A légitársaság technikusa másfél órán belül kicserélte a két kereket, majd feltöltettük üzemanyaggal a gépet. Kora délután utasok nélkül un. "ferry flight"-ként visszarepült a gép Rigába. Sok munka, az utasoknak kellemetlenség, de nagy élmény volt végigcsinálni.