Facebook

https://www.facebook.com/munchenirepter

A Müncheni repülőtér világa

2012. őszétől dolgozom a Müncheni Nemzetközi Repülőtéren. Ebben a blogomban az itteni élményeimet és a munkavállalási lehetőségeket osztom meg minden érdeklődővel.

Friss topikok

Címkék

2+3 (1) 25 (1) 777 (2) 787 (1) 787-9 (1) A-318 (2) A-319 (5) A-320 (9) A-320 Neo (3) A-321 (3) A-330 (1) A-330-300 (1) A-340-600 (2) A-350 (1) A-380 (1) Adana (1) Adira Airways (1) Adria (1) Aegean (1) Aeroflot (2) Aer Lingus (3) AF1 (1) AFS (1) Aide (1) Airbus (23) Air Baltic (6) Air Berlin (5) Air Canada (2) Air China (1) Air Dolomiti (1) Air Force One (1) Air France (11) Air Malta (1) Alitalia (2) álláskeresés (1) All Nippon (1) Alsóörs (2) AMS (1) Amszterdam (7) ANA (1) Antalya (2) Antonov (1) Antwerpen (1) ASL (1) ATI (1) Austrian (2) B-737-300 (1) B-737-600 (2) B-737-700 (8) B-737-800 (7) B-757-300 (3) B-767 (2) B-767-300 (3) B-767-400 (1) B-777-200 (3) B-777-300 (1) BAE-146-200 (1) Bajorország (3) Balaton (1) barátságos (1) Bari (1) BASE Air (1) Bayern München (1) Bécs (1) Benfica (1) Berlin (3) beszélgetés (1) Boeing (26) Boldog Karácsonyt! (1) bolgár (1) British (1) British Airways (1) Brüsszel (1) Budapest (2) Budapest Aircraft Service (1) Bulgarian Air Charter (1) bulky (1) business (1) Cancun (1) Cardiff (3) CDG (2) charter (2) Chicago (1) Condor (13) crew (2) CRJ (1) CRJ-700/900 (1) CRJ-900 (1) Croatia (1) CSeries (2) Csillagok Háborúja (1) csomag (3) csomagok (2) dash (1) Dash (2) DC-9 (2) Domogyedovó (1) Dreamliner (3) Dublin (2) Dunaújváros (1) Düsseldorf (1) EasyJet (1) Egervári Márta (1) egészség (1) Egyiptom (1) ELAL (1) Ellinair (1) elveszett (1) EMB-120 (1) Embraer (6) Emirates (1) ERJ (1) ERJ-190/195 (1) ERJ-195 (1) Etihad (1) Falcon (1) fapados (2) Faro (1) felelősség (1) Ferihegy (4) final approach (1) Finnair (1) Flughafen (2) Flybe (5) Fokker (3) Fokker 100 (1) Fokker 50 (1) Fokker 70 (1) Fokváros (2) fotelpilóta (1) francia (4) Freebird (1) Freising (1) fuel (1) Fuerteventura (2) G-JEAX (1) G7 (1) General Aviation (1) Germania (1) germania (2) Gol (1) Goldtimer (1) görög (1) Gran Canaria (1) GSH (1) HA-FAN (1) Hainan (1) halott (1) Havanna (1) Havas (3) headset (1) Hegedűs Csaba (1) Helsinki (1) Heraklion (1) hideg (1) (2) holland (2) hosszútáv (1) HUM (1) IL-18 (1) Il-96 (1) Iljusin (1) In Memoriam (1) ismerős (1) IST (1) Isztambul (5) IVAO (2) JAL (1) Japan (1) Japan Air Lines (1) jégtelenítés (1) Jersey (1) Johannesburg (1) Jumbo (1) Kanári-sziget (1) kapitány (2) Karib (1) kedves (1) Kelemen Márta (1) kényszerleszállás (1) kerozin (1) kézi (1) kézipoggyász (1) kínai (1) kiszolgálás (1) kitolás (1) KLM (12) KLM Virtual (2) koffer (3) kofferáj (1) kofferek (2) kommunikáció (1) konténer (3) koporsó (1) korán (1) Korean Air. (1) kormánygép (2) Kovács Zsófia (1) Kuala Lumpur (1) Kuba (1) Kuwait Airways (1) légiközlekedés (1) Lettország (2) LGT (1) Li-2 (1) LMC (1) Lodz (1) LOT (1) Lővei Mária (1) Lufthansa (11) Luxair (1) Luxor (1) magyar (5) magyarok (4) Malaysia Airlines (1) Malév (6) Mallorca (1) Manchester (1) McDonnell Douglas (1) MD (1) MD-82 (1) MD-83 (1) MD-87 (1) Medveczky Krisztina (1) megemlékezés (1) Mexico City (1) MH17 (1) Milánó (1) Mobility (1) Mobility Service (1) Montreal (1) Moskovia (1) Moszkva (1) mozgáskorlátozott. (1) MUC (1) Mulag (1) Mün (1) München (42) munka (3) Munkavállalás (1) munkavállalás (3) műszak (1) napkelte (1) német (5) Németország (1) Nordic Regional (1) Obama (1) OH-LWA (1) olasz (1) olimpia (1) OO-VLZ (1) Oranair (1) otthon (1) Óvári Éva (1) Párizs (4) Pegazus Airlines (6) Peking (1) Pezagus (5) pilóta (1) PIN (1) Polet (1) Privileg (1) Punta Cana (2) purser (2) pushback (3) Q400 (2) Qatar (2) rakodás (3) rakodók (1) raktár (1) rámpa (1) rámpás (1) reggel (2) reptér (17) repülés (15) Repülőtér (12) repülőtér (17) Riem (1) Riga (3) Rió (1) Rio (1) Rio de Janeiro (1) Rofan (1) Rossiya (2) Rotterdam (1) rush (1) S7 (1) Saab (1) Salzburg (1) Sanghaj (1) Sao Paulo (1) Satellit (1) SAW (1) Seremetyevó (1) Sevilla (1) Singapore Airlines (1) SkyEurope (1) Skytanking (1) sofőr (2) Southampton (1) SQ (1) Star Alliance (2) Star Wars (1) stewardess (2) Stockholm (1) Sunexpress (4) Swissair (1) Swissport (2) szalag (2) Szaloniki (1) szél (1) széles törzsű (1) személyzet (2) Szöul (2) Szuperjumbó (1) T1 (3) T2 (4) TAM (1) tanker (1) tankolás (1) TAP (1) tél (1) Tel-Aviv (2) Teneriffe (1) Terminal (2) Thai (1) THY (1) Tihany (1) Tihanyi-félsziget (1) Tokió (1) tolórúd (1) török (4) Torontó (1) Tóth Margit (1) towbar (1) towbarless (1) Transavia (11) Triplahetes (2) TU-134 (1) TU-154 (3) Tupoljev (3) turista (1) Turkish Airlines (2) tüske (1) Twingo (1) Tyumeny (1) U.S. Airways (2) Ukraine International (1) Umea (1) Unique-Personal (1) United (1) Utair (2) üzemanyag (1) várakozás (1) Várna (1) Vatsim (2) Velence (1) videó (1) virtuális repülés (1) VLM (1) vontatás (1) vontató (1) Wales (1) WCHC (1) WCHR (1) WCHS (1) Yamal (1) Címkefelhő

Élet a rámpán I.

2014.12.04. 12:04 mucmunkas

Bár hat éves korom óta érdekel a repülés, s azon belül is az utasszállító gépek világa, egészen addig, amíg nem kezdtem el tanfolyamra járni fogalmam sem volt arról, hogy mit jelent a rámpás tevékenység. Hiába gyűjtöttem menetrendeket, maketteztem, modelleztem, fotóztam, s olvastam temérdek könyvet a repülésről, csak annyit tudtam a rámpásokról, hogy léteznek és van némi közük a repülőgépek kiszolgálásához. Előbbi kedvteléseim egyébként nagyon hasznosak voltak, mert a rámpás munkához nélkülözhetetlen a légitársaságok, repülőgéptípusok és reptérkódok ismerete. A kérdésre, hogy mit csinál egy -reptéri- rámpás, nagyon nehéz szabatos választ adni, különösen azért mert pl. Budapesten nem ugyanazt csinálja, mint például itt Münchenben. A müncheni repülőtéren FCO-nak, azaz flight coordinátornak hívnak bennünket, ami talán a legjobb elnevezés. A mi munkánk akkor kezdődik egy-egy járattal, amikor felszáll az induló repülőtérről München felé. Ez az én cégemnél Amszterdam Schipholt (AMS/EHAM), Isztambul Kemal Atatürk-öt (IST/LTBA) és Sabiha Gökçen-t (SAW/LTFJ), Párizs Charles de Gaulle-t (CDG/LFPG), Rigát (RIX/EVRA) és Tyumeny Roshchino-t (TJM/USTR) jelenti. A gépek felszállását követően kapunk egy LDM -load message- nevű dokumentumot, ami tartalmazza a gépen lévő utasok számát, továbbá a raktérben lévő csomagok és teheráruk/postai küldemények/stb tömegét. A számítógépes rendszerből azt is tudjuk, hogy vannak-e különleges elbánást igénylő pl. kerekesszékes utasok a fedélzeten. Amennyiben vannak, akkor értesítjük a megfelelő szolgálatot, hogy fogadni tudják őket az érkezést követően.

 A Münchenből induló járatok előkészítése során felírunk minden fontos adatot:

  • a gép lajstromjelét;
  • a gép típusát;
  • a gép pozícióját;
  • a járat számát;
  • a célállomást;
  • a tervezett indulási időpontot;
  • a járatra foglalt utasok számát;
  • a különleges utasok számát.

Ezen kívül, ha van teheráru, akkor annak a mennyiségét és típusát (Cargo Manifest), továbbá veszélyes anyagok esetén szinté azok mennyiségét és fajtáját. Utóbbiról tájékoztatjuk a gép kapitányát a NOTOC nevű dokumentum aláíratásával. Több gép kezelés során a légitársaság előre elküldi a repülőgép rakodási- (load instruction) és útvonaltervét (flightplan). Előbbinek egy példányát a rakodóknak, utóbbit pedig a pilótáknak adjuk át. Amikor a gépünk leszáll Münchenben, a visszainduló járat minden fontos adatát ismerjük, s azok alapján szervezzük meg a földi kiszolgálást. A mi munkánk alapvetően azt jelenti, hogy az induló gépeknek megszervezzük a földi kiszolgálását, összehangoljuk a különböző szolgáltatások (utashíd-kezelők, üzemanyagtöltők, takarítók, rakodók és utas ki-beszállítók) munkáját úgy, hogy az megfeleljen minden előírásnak, s a gépek biztonságban és időben fel tudjanak szállni célállomásuk felé.    Ez így egy kicsit bonyolultnak tűnik, de a valóságban megfelelő gyakorlattal és odafigyeléssel, örömmel végezhető.

dscf9235.JPG

Repülőtéri irodánk (OPS)

Amikor beléptem a cégemhez, az első néhány hét tanulással telt el. Őszintén bevallom, hogy az első pár napot követően, nehezen tudtam elképzelni, hogy heteken belül önállóan kezelem majd a francia, a holland és a török légitársaság gépeit. Hiába voltak meg a szükséges elméleti alapjaim, s hiába voltam nagyon motivált, átláthatatlannak éreztem a munkát és a görcsös akaráson kívül másra nem futotta az erőmből. Néhány hét elteltével azonban megváltozott a helyzet, s bár gyakorlatlanságom okán olykor hibáztam is, ma már nagyon szeretem a munkámat. Minden nap vannak olyan élményeim, amiért érdemes kimenni a reptérre. Itt a Havasnál remek csapatunk van, akikkel jó nap mint nap találkozni és dolgozni. A Havas egyébként török cég és mi a németországi leányvállalatánál állunk alkalmazásban. A főnökök nagyobb részben törökök, beosztottak pedig a törökök mellett németek, baltikumiak, horvátok, spanyolok, olaszok és persze magyarok is. 

 dscf9252.JPG

Turkish Airlines (THY). Napi öt járat Isztambulba

dscf9183.JPG

 Air France. Napi öt járat Párizsba

dscf9315.JPG

KLM. Napi öt járat Amszterdamba

Szólj hozzá!

Címkék: Párizs München Isztambul Riga Amszterdam Havas CDG SAW IST Tyumeny AMS rámpás

A bejegyzés trackback címe:

https://muc-repter.blog.hu/api/trackback/id/tr746956491

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása