Ki korán kel, koffereket lel...
Münchenből reggel az 05.50 és a 06.10 közötti időszakban 14 repülőgép indul az egyes terminálról főleg a németek által legkedveltebb üdülőhelyekre. Palma de Mallorca felé öt perc eltéréssel három gép száll fel. Kettő B-737-800-as az Air Berlin, egy B-757-300 pedig a Condor színeiben. A három gép egyszerre 642 utast képes elszállítani.
Ahhoz, hogy e járatok időben el tudjanak indulni, sok reptéri alkalmazottnak korán, nagyon korán kell munkába állni. Nálunk csomagrakodóknál a legkorábbi műszak hajnali három órakor kezdődik, s van negyed négykor és fél négykor induló "schicht" is. Ezek a korai műszakok teljesen kikészítik az embert, mert hiába fekszünk le este hét órakor, akkor sem tudjuk kialudni magunkat. Egy hét hajnali kelés után nagyon kimerül a szervezetünk, s alig tud regenerálódni. Fokozza a nehézséget a téli időszak, amikor nem elég, hogy korán kelünk, még az autónkban is csontig hatoló hideg van. Meggyőződésem szerint hosszabb ideig nem is lehet büntetlenül hajnali műszakba járni, s a szervezetünk előbb-utóbb jelzi, hogy meg kell állni.
A következő képsor egy ilyen un. "frühschicht" -et mutat be, amikor legutóbb negyed négykor álltam munkába háromnegyed kettőkor kellett felkelnem... A németek általában ilyenkor a nyaraló járatokra mennek a reptérre, vagy éppen haza az éjjeli bulikból.
Egy órával a munkakezdés előtt, 02.14-kor indulás a reptérre:
Freisingben mindig üzemel a lámpa:
Közeledünk a reptérre:
24 perccel az indulás után belépünk a parkolóba:
Egy séta, majd biztonsági ellenőrzés:
Bestemplizés tizenkilenc perccel a munkakezdés előtt:
Valahogy át kell jutni a kettes terminálról az egyesre...
T1 Modul A(lfa). Itt dől el, hogy egy adott napon hol és mit kell csinálni:
A British Airways kis Airbusa még pihen, de már nem alszik, csak 07.20-kor indul Londonba.
Az első feladat: Condor Antalya 267 utas...(Járatszám, indulási idő, célállomás, pozíció, lajstromjel utolsó két betűje)
Az első kofferek az Antalyába induló B-757-300-asra:
Nem egészen két órával később, pedig az utolsók, már a kocsiban:
"Pihenésként néhány érkező gép kirakodása az "Einreise Alfán":
Szünet, majd következik a U.S. Airways philadelphiai járata 270 utassal:
Konténerek a gépben, már csak tizenhét perc van a felszállásig:
Levezetésként félóra a "Siemens Anlage-n" (többnyire ide jönnek T2-re érkező és T1-ről induló csomagok.):
Vége a műszaknak, stempli ki:
Séta a parkolóba:
A parkolóból is ki kell menni:
A reptérről München felé vezető úton:
A freisingi lámpa most is szorgalmasan dolgozik: :(
14.17: Visszaérkeztem: