Facebook

https://www.facebook.com/munchenirepter

A Müncheni repülőtér világa

2012. őszétől dolgozom a Müncheni Nemzetközi Repülőtéren. Ebben a blogomban az itteni élményeimet és a munkavállalási lehetőségeket osztom meg minden érdeklődővel.

Friss topikok

Címkék

2+3 (1) 25 (1) 777 (2) 787 (1) 787-9 (1) A-318 (2) A-319 (5) A-320 (9) A-320 Neo (3) A-321 (3) A-330 (1) A-330-300 (1) A-340-600 (2) A-350 (1) A-380 (1) Adana (1) Adira Airways (1) Adria (1) Aegean (1) Aeroflot (2) Aer Lingus (3) AF1 (1) AFS (1) Aide (1) Airbus (23) Air Baltic (6) Air Berlin (5) Air Canada (2) Air China (1) Air Dolomiti (1) Air Force One (1) Air France (11) Air Malta (1) Alitalia (2) álláskeresés (1) All Nippon (1) Alsóörs (2) AMS (1) Amszterdam (7) ANA (1) Antalya (2) Antonov (1) Antwerpen (1) ASL (1) ATI (1) Austrian (2) B-737-300 (1) B-737-600 (2) B-737-700 (8) B-737-800 (7) B-757-300 (3) B-767 (2) B-767-300 (3) B-767-400 (1) B-777-200 (3) B-777-300 (1) BAE-146-200 (1) Bajorország (3) Balaton (1) barátságos (1) Bari (1) BASE Air (1) Bayern München (1) Bécs (1) Benfica (1) Berlin (3) beszélgetés (1) Boeing (26) Boldog Karácsonyt! (1) bolgár (1) British (1) British Airways (1) Brüsszel (1) Budapest (2) Budapest Aircraft Service (1) Bulgarian Air Charter (1) bulky (1) business (1) Cancun (1) Cardiff (3) CDG (2) charter (2) Chicago (1) Condor (13) crew (2) CRJ (1) CRJ-700/900 (1) CRJ-900 (1) Croatia (1) CSeries (2) Csillagok Háborúja (1) csomag (3) csomagok (2) dash (1) Dash (2) DC-9 (2) Domogyedovó (1) Dreamliner (3) Dublin (2) Dunaújváros (1) Düsseldorf (1) EasyJet (1) Egervári Márta (1) egészség (1) Egyiptom (1) ELAL (1) Ellinair (1) elveszett (1) EMB-120 (1) Embraer (6) Emirates (1) ERJ (1) ERJ-190/195 (1) ERJ-195 (1) Etihad (1) Falcon (1) fapados (2) Faro (1) felelősség (1) Ferihegy (4) final approach (1) Finnair (1) Flughafen (2) Flybe (5) Fokker (3) Fokker 100 (1) Fokker 50 (1) Fokker 70 (1) Fokváros (2) fotelpilóta (1) francia (4) Freebird (1) Freising (1) fuel (1) Fuerteventura (2) G-JEAX (1) G7 (1) General Aviation (1) germania (2) Germania (1) Gol (1) Goldtimer (1) görög (1) Gran Canaria (1) GSH (1) HA-FAN (1) Hainan (1) halott (1) Havanna (1) Havas (3) headset (1) Hegedűs Csaba (1) Helsinki (1) Heraklion (1) hideg (1) (2) holland (2) hosszútáv (1) HUM (1) IL-18 (1) Il-96 (1) Iljusin (1) In Memoriam (1) ismerős (1) IST (1) Isztambul (5) IVAO (2) JAL (1) Japan (1) Japan Air Lines (1) jégtelenítés (1) Jersey (1) Johannesburg (1) Jumbo (1) Kanári-sziget (1) kapitány (2) Karib (1) kedves (1) Kelemen Márta (1) kényszerleszállás (1) kerozin (1) kézi (1) kézipoggyász (1) kínai (1) kiszolgálás (1) kitolás (1) KLM (12) KLM Virtual (2) koffer (3) kofferáj (1) kofferek (2) kommunikáció (1) konténer (3) koporsó (1) korán (1) Korean Air. (1) kormánygép (2) Kovács Zsófia (1) Kuala Lumpur (1) Kuba (1) Kuwait Airways (1) légiközlekedés (1) Lettország (2) LGT (1) Li-2 (1) LMC (1) Lodz (1) LOT (1) Lővei Mária (1) Lufthansa (11) Luxair (1) Luxor (1) magyar (5) magyarok (4) Malaysia Airlines (1) Malév (6) Mallorca (1) Manchester (1) McDonnell Douglas (1) MD (1) MD-82 (1) MD-83 (1) MD-87 (1) Medveczky Krisztina (1) megemlékezés (1) Mexico City (1) MH17 (1) Milánó (1) Mobility (1) Mobility Service (1) Montreal (1) Moskovia (1) Moszkva (1) mozgáskorlátozott. (1) MUC (1) Mulag (1) Mün (1) München (42) munka (3) Munkavállalás (1) munkavállalás (3) műszak (1) napkelte (1) német (5) Németország (1) Nordic Regional (1) Obama (1) OH-LWA (1) olasz (1) olimpia (1) OO-VLZ (1) Oranair (1) otthon (1) Óvári Éva (1) Párizs (4) Pegazus Airlines (6) Peking (1) Pezagus (5) pilóta (1) PIN (1) Polet (1) Privileg (1) Punta Cana (2) purser (2) pushback (3) Q400 (2) Qatar (2) rakodás (3) rakodók (1) raktár (1) rámpa (1) rámpás (1) reggel (2) reptér (17) repülés (15) Repülőtér (12) repülőtér (17) Riem (1) Riga (3) Rio (1) Rió (1) Rio de Janeiro (1) Rofan (1) Rossiya (2) Rotterdam (1) rush (1) S7 (1) Saab (1) Salzburg (1) Sanghaj (1) Sao Paulo (1) Satellit (1) SAW (1) Seremetyevó (1) Sevilla (1) Singapore Airlines (1) SkyEurope (1) Skytanking (1) sofőr (2) Southampton (1) SQ (1) Star Alliance (2) Star Wars (1) stewardess (2) Stockholm (1) Sunexpress (4) Swissair (1) Swissport (2) szalag (2) Szaloniki (1) szél (1) széles törzsű (1) személyzet (2) Szöul (2) Szuperjumbó (1) T1 (3) T2 (4) TAM (1) tanker (1) tankolás (1) TAP (1) tél (1) Tel-Aviv (2) Teneriffe (1) Terminal (2) Thai (1) THY (1) Tihany (1) Tihanyi-félsziget (1) Tokió (1) tolórúd (1) török (4) Torontó (1) Tóth Margit (1) towbar (1) towbarless (1) Transavia (11) Triplahetes (2) TU-134 (1) TU-154 (3) Tupoljev (3) turista (1) Turkish Airlines (2) tüske (1) Twingo (1) Tyumeny (1) U.S. Airways (2) Ukraine International (1) Umea (1) Unique-Personal (1) United (1) Utair (2) üzemanyag (1) várakozás (1) Várna (1) Vatsim (2) Velence (1) videó (1) virtuális repülés (1) VLM (1) vontatás (1) vontató (1) Wales (1) WCHC (1) WCHR (1) WCHS (1) Yamal (1) Címkefelhő

Kofferekre várva...

2014.02.20. 16:36 mucmunkas

Érkezés után miért kell olykor hosszabb időt várni a csomagokra?

Az Index Pilóta-fórumának "Legnagyobb repülős élményem" topikjában korábban sok beszámolóban lehetett olvasni, hogy egy-egy légi utazás  végén, a megérkezéskor akár félórát vagy hosszabb időt is kellett várni a csomagokra...

Nagyon bosszantó tud lenni, amikor az ember egy átutazott nap után -akár többszöri átszállást követően is- fáradtan megérkezik célállomására, s még hosszú perceket kell az érkező oldalon tölteni a csomagjaira várva.

Vajon mi az oka ennek?

Nyilván az első gondolata az utasoknak az, hogy "a reptéri emberek lassan dolgoznak", esetleg valahol elveszett és emiatt nem érkezett meg a koffer, stb. A választ talán úgy lehetne megfogalmazni, hogy: a légközlekedés működési rendszerének eredménye az, hogy az érkező utas gyakran sokkal korábban áll oda az érkező szalaghoz, mint ahogy a kofferja arra rákerül.

Kicsit részletesebben.

Amikor egy-egy gép rakodását megtervezi a rámpás, a repülésbiztonságot és repülőgép súlypontját szem előtt tartva sok szempontot figyelem bevéve kell elhelyezni a csomagokat/csomagtartó konténereket a raktérben. A tervezés során az előbb említett szempontokon túlmenően kell elkülöníteni a lokális és a transzfer csomagokat, utóbbin belül a hot/nem hot koffereket. A lokális -vagyis a célállomáson már érkező oldalon kiadásra kerülő- csomagok kerülnek a csomagtér legbelső részébe, azaz kirakodáskor azok jönnek ki utoljára. A transzfer -vagyis a célállomásról tovább repülő- kofferek mennek be a lokális csomagok után, s jönnek ki elsőnek. Különösen a "hot transzfer" csomagok, mivel a rövid csatlakozási idő miatt ezeket gyorsan ki kell rakodni, hogy elérjék az őket tovább szállító gépeket. S, hogy tovább bonyolódjon a kép, vannak még "priority" csomagok, melyek elsőbbséget élveznek az "ecomony" kofferekkel szemben... Kicsit bonyolult, de talán érhető, hogy az rakodás szempontjából az érkező turista utas csomagja a sor végén áll. Ez a müncheni repülőtérre különösen igaz, mert itt a T2-n megforduló utasok kilencven százaléka transzfer utas. Tovább nehezíti olykor a helyzetet, hogy csúcsidőben egyszerre több interkontinentális járat is nagyjából egy időben érkezik, továbbá az épülő Satelit Terminál alatt üzemelő GSH-ban kirakodott koffereket is a T2 érkező oldalán tudják átvenni az utasok. Amikor "Ankunft", azaz érkező oldalon dolgozunk, sokszor nekünk is 10-15-20 percet kell várnunk arra, hogy kirakhassuk az érkező szalagra csomagokat, mert a rendszer nem tud többet kezelni egyszerre (Egy érkező utasoldali szalagra több járat csomagjai is kerülnek, ugyanakkor nálunk egy "Band"-ra csak egy gép koffereit rakjuk, s ezért is van tumultus.) 

DSCF2769.JPGÉrkező csomagok, indulóban az utasokhoz...

DSCF2822.JPGMünchen T2 érkezési szint, csomagváró.

DSCF2826.JPGDélben kicsi a forgalom, ilyenkor nem kell sokat várni.

DSCF2823.JPGHosszú szalag

Még egy dolog, ami növelheti a várakozási időt.

Az interkontinentális járatokon szinte összes csomag konténerekben utazik. Az a pár darab, ami nem, az vagy különleges csomag (pl. síléc, bikikli, stb.), vagy a szolgálatban levő személyzet (operating crew), vagy éppen az utolsó pillanatban beérkező csomag (LMC- last minute change). Ezzel szemben az Európán belüli járatokon közlekedő keskeny törzsű gépek egy részén konténerekben, más részén pedig ömlesztve, a raktérben szekciónként elkülönítve történik a csomagok szállítása. Az, hogy egy-egy csomag konténerben vagy ömlesztve utazik az légitársaság és típus függő. A Lufthansánál például az Airbus A-320 és A-321 típusok konténeresek, az összes többi (B-737-500, B-737-300, CRJ-700, CRJ-900, ERJ190/195, A-319) nem konténeresek. Az egyik legelterjedtebb típus a Boeing 737-700 és B-737-800 szintén nem konténeres. Miért lehet ez fontos? Azért, mert egy repülés során ha csomagunk konténerben utazik, akkor csak kétszer rakják be/ki, ha viszont nem konténerben, akkor viszont hatszor (induló szalagról a csomagszállító kocsira, a csomagszállító kocsiról a gépre szállító szalagra, a gépre szállító szalagról a gép csomagterébe, + érkezéskor még egyszer ugyanez csak fordítva).  Ebből pedig következik, hogy a konténeres gépek ki/be rakodása egyszerűbb és gyorsabb. Az Airbus nem véletlenül alakította ki úgy a 320-as családot, hogy konténereket is lehessen bele rakodni.

 DSCF1526.JPG

 Austrian Airlines A-319-es rakodása. A Lufthansával ellentétben az osztrákoknál az A-319 is konténeres gép.

DSCF0079.JPGAir Berlin B-737-700. A keskeny törzsű Boeingek nem szállítanak konténert. Nehezebb és tovább tart a rakodásuk.

 

 

2 komment

Címkék: csomag várakozás koffer München LMC Repülőtér Airbus Boeing Lufthansa T2 A-320 A-319 A-321 ERJ-190/195 CRJ-700/900 B-737-700 B-737-800

A bejegyzés trackback címe:

https://muc-repter.blog.hu/api/trackback/id/tr405821971

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NIKI LAURA 2014.02.23. 08:36:50

Del afrikaba mentem,Munchenen keresztul.Bpestrol kis fostalicska Tpropp Fokker ment meg akkor..
Sokat kesett a gep,szolok a stuvinak,szoljon a kapitanynak,az meg erje el a Johannesburgi gep kapitanyat,ha lehet,varjon meg.
Munchenbe rogton a leszallas utan,az apronon nagy tablas ficko,a nevemmel.
Beultet egy bordo sprinterbe,vegigszaguld a gepek kozott.
A nagy Airbus motorja jar,pushback utan,all a gep es valami kis letra a gep aljan.
Mutatja,ott kell beszallni :)))
Es a varazslat: nemhogy engem vart meg,te rejtelyes modon megerkezett a bagidzsom(Gyozike utan szabadon) is :))))

berlin_mount 2014.07.24. 15:35:51

Nálunk, ha sokat kell várni a csomagra a kedves utasnak, akkor az Leck of Staff vagy Leck of Equipment miatt van. vagy mind a kettő egyszerre :)
süti beállítások módosítása