Facebook

https://www.facebook.com/munchenirepter

A Müncheni repülőtér világa

2012. őszétől dolgozom a Müncheni Nemzetközi Repülőtéren. Ebben a blogomban az itteni élményeimet és a munkavállalási lehetőségeket osztom meg minden érdeklődővel.

Friss topikok

Címkék

2+3 (1) 25 (1) 777 (2) 787 (1) 787-9 (1) A-318 (2) A-319 (5) A-320 (9) A-320 Neo (3) A-321 (3) A-330 (1) A-330-300 (1) A-340-600 (2) A-350 (1) A-380 (1) Adana (1) Adira Airways (1) Adria (1) Aegean (1) Aeroflot (2) Aer Lingus (3) AF1 (1) AFS (1) Aide (1) Airbus (23) Air Baltic (6) Air Berlin (5) Air Canada (2) Air China (1) Air Dolomiti (1) Air Force One (1) Air France (11) Air Malta (1) Alitalia (2) álláskeresés (1) All Nippon (1) Alsóörs (2) AMS (1) Amszterdam (7) ANA (1) Antalya (2) Antonov (1) Antwerpen (1) ASL (1) ATI (1) Austrian (2) B-737-300 (1) B-737-600 (2) B-737-700 (8) B-737-800 (7) B-757-300 (3) B-767 (2) B-767-300 (3) B-767-400 (1) B-777-200 (3) B-777-300 (1) BAE-146-200 (1) Bajorország (3) Balaton (1) barátságos (1) Bari (1) BASE Air (1) Bayern München (1) Bécs (1) Benfica (1) Berlin (3) beszélgetés (1) Boeing (26) Boldog Karácsonyt! (1) bolgár (1) British (1) British Airways (1) Brüsszel (1) Budapest (2) Budapest Aircraft Service (1) Bulgarian Air Charter (1) bulky (1) business (1) Cancun (1) Cardiff (3) CDG (2) charter (2) Chicago (1) Condor (13) crew (2) CRJ (1) CRJ-700/900 (1) CRJ-900 (1) Croatia (1) CSeries (2) Csillagok Háborúja (1) csomag (3) csomagok (2) Dash (2) dash (1) DC-9 (2) Domogyedovó (1) Dreamliner (3) Dublin (2) Dunaújváros (1) Düsseldorf (1) EasyJet (1) Egervári Márta (1) egészség (1) Egyiptom (1) ELAL (1) Ellinair (1) elveszett (1) EMB-120 (1) Embraer (6) Emirates (1) ERJ (1) ERJ-190/195 (1) ERJ-195 (1) Etihad (1) Falcon (1) fapados (2) Faro (1) felelősség (1) Ferihegy (4) final approach (1) Finnair (1) Flughafen (2) Flybe (5) Fokker (3) Fokker 100 (1) Fokker 50 (1) Fokker 70 (1) Fokváros (2) fotelpilóta (1) francia (4) Freebird (1) Freising (1) fuel (1) Fuerteventura (2) G-JEAX (1) G7 (1) General Aviation (1) Germania (1) germania (2) Gol (1) Goldtimer (1) görög (1) Gran Canaria (1) GSH (1) HA-FAN (1) Hainan (1) halott (1) Havanna (1) Havas (3) headset (1) Hegedűs Csaba (1) Helsinki (1) Heraklion (1) hideg (1) (2) holland (2) hosszútáv (1) HUM (1) IL-18 (1) Il-96 (1) Iljusin (1) In Memoriam (1) ismerős (1) IST (1) Isztambul (5) IVAO (2) JAL (1) Japan (1) Japan Air Lines (1) jégtelenítés (1) Jersey (1) Johannesburg (1) Jumbo (1) Kanári-sziget (1) kapitány (2) Karib (1) kedves (1) Kelemen Márta (1) kényszerleszállás (1) kerozin (1) kézi (1) kézipoggyász (1) kínai (1) kiszolgálás (1) kitolás (1) KLM (12) KLM Virtual (2) koffer (3) kofferáj (1) kofferek (2) kommunikáció (1) konténer (3) koporsó (1) korán (1) Korean Air. (1) kormánygép (2) Kovács Zsófia (1) Kuala Lumpur (1) Kuba (1) Kuwait Airways (1) légiközlekedés (1) Lettország (2) LGT (1) Li-2 (1) LMC (1) Lodz (1) LOT (1) Lővei Mária (1) Lufthansa (11) Luxair (1) Luxor (1) magyar (5) magyarok (4) Malaysia Airlines (1) Malév (6) Mallorca (1) Manchester (1) McDonnell Douglas (1) MD (1) MD-82 (1) MD-83 (1) MD-87 (1) Medveczky Krisztina (1) megemlékezés (1) Mexico City (1) MH17 (1) Milánó (1) Mobility (1) Mobility Service (1) Montreal (1) Moskovia (1) Moszkva (1) mozgáskorlátozott. (1) MUC (1) Mulag (1) Mün (1) München (42) munka (3) munkavállalás (3) Munkavállalás (1) műszak (1) napkelte (1) német (5) Németország (1) Nordic Regional (1) Obama (1) OH-LWA (1) olasz (1) olimpia (1) OO-VLZ (1) Oranair (1) otthon (1) Óvári Éva (1) Párizs (4) Pegazus Airlines (6) Peking (1) Pezagus (5) pilóta (1) PIN (1) Polet (1) Privileg (1) Punta Cana (2) purser (2) pushback (3) Q400 (2) Qatar (2) rakodás (3) rakodók (1) raktár (1) rámpa (1) rámpás (1) reggel (2) reptér (17) repülés (15) repülőtér (17) Repülőtér (12) Riem (1) Riga (3) Rio (1) Rió (1) Rio de Janeiro (1) Rofan (1) Rossiya (2) Rotterdam (1) rush (1) S7 (1) Saab (1) Salzburg (1) Sanghaj (1) Sao Paulo (1) Satellit (1) SAW (1) Seremetyevó (1) Sevilla (1) Singapore Airlines (1) SkyEurope (1) Skytanking (1) sofőr (2) Southampton (1) SQ (1) Star Alliance (2) Star Wars (1) stewardess (2) Stockholm (1) Sunexpress (4) Swissair (1) Swissport (2) szalag (2) Szaloniki (1) szél (1) széles törzsű (1) személyzet (2) Szöul (2) Szuperjumbó (1) T1 (3) T2 (4) TAM (1) tanker (1) tankolás (1) TAP (1) tél (1) Tel-Aviv (2) Teneriffe (1) Terminal (2) Thai (1) THY (1) Tihany (1) Tihanyi-félsziget (1) Tokió (1) tolórúd (1) török (4) Torontó (1) Tóth Margit (1) towbar (1) towbarless (1) Transavia (11) Triplahetes (2) TU-134 (1) TU-154 (3) Tupoljev (3) turista (1) Turkish Airlines (2) tüske (1) Twingo (1) Tyumeny (1) U.S. Airways (2) Ukraine International (1) Umea (1) Unique-Personal (1) United (1) Utair (2) üzemanyag (1) várakozás (1) Várna (1) Vatsim (2) Velence (1) videó (1) virtuális repülés (1) VLM (1) vontatás (1) vontató (1) Wales (1) WCHC (1) WCHR (1) WCHS (1) Yamal (1) Címkefelhő

Az élet írta nap

2017.02.23. 23:09 mucmunkas

Az élet írta nap

Hosszú idő után végre egy délutános műszakban dolgozhattam, s így nem kellett korán kelnem. Gyönyörű napos, de szeles idő fogadott a reptéren, s az autóm külső hőmérője 18
°C-t mutatott. Bemelegítésként egy Pegazus géppel kezdtem, mely Isztambulból jött negyven perces késéssel. A légitársaság előre küldött egy e-mailt, melyben kérte, hogy a lehető leggyorsabban fordítsuk meg a gépet. Látva, hogy tíz(!) kerekesszékes utasunk lesz, nehéz feladatnak tűnt a kérés teljesítése, de végül a fordulóidőt tartva indítottuk el a járatot.

Nagy örömömre ma is volt egy hosszú távú Condor gépem, mely Cancunba ment. Sok utas és csomag, s még egy kutya is volt a fedélzeten. Utóbbi egy ketrecbe zárva a csomagtérben utazott. Ilyen hosszú légi járatokon nem vagyok híve az állatok utaztatásának, mert embertelennek tartom. Az idős Boeing 767-300-ast időben tudtuk útjára bocsájtani.

dscf3007.JPGRitka együttállás. Két KLM Boeing 737-700 egymás mellett Münchenben.

A következő gép eddigi gyakorlatom egyik legnehezebb járata volt. A Transavia gépe Eindhovenből érkezett és Amszterdamba indult volna vissza. Amszterdamban ma rendkívül erős szél volt, s emiatt a reptér kapacitása jelentősen lecsökkent, aminek az lett a következménye, hogy minden Schipholra induló járat több órás slotot kapott. Az én járatom indulása is terv szerint két órát csúszott. A gép külső állóhelyen állt. Az nagyon kedves holland személyzet reménykedve egy korább indulási lehetőségben nem késleltette az utasok beszállítását. Az utasok rendben be is szálltak a gépbe és kezdődött a várakozás. A szokatlanul nagy meleg miatt szükség lett volna a gép légkondicionáló rendszerének beindítására, de a fedélzeti segédhajtómű meghibásodása miatt erre nem volt lehetőség. Az idő közben lassan telt, s a gépen egyre melegebb lett. A pilóták kérték, hogy hozzunk külső légkondicionáló rendszert, de a reptéri cég az erős szélre hivatkozva ezt visszautasította –tegyük hozzá, hogy joggal. A helyzet egyre melegebb lett, s néhány utas egyre rosszabbul érezte magát. Közben újabb rossz hír jött a holland fővárosból: a Flybe Dash-8-as gépének leszállás közben becsuklott a jobb oldali főfutója, ezért Schiphol forgalma még inkább korlátozódott, ami a Transavia járatnál még egy óra slotot jelentett. A gépen levegőtlen meleg volt. Szerencsére az egyik reptéri cég ügyeletese látta, hogy „helyzet” van, s a segítségével egy másik cégtől jött a géphez egy nagy tömegű légkondicionáló gép, s azzal el tudták kezdeni a belső levegő hűtését. Végül három és fél órás késéssel szállt fel a gép. Ennek a gépnek Amszterdamból este még vissza kellett volna jönnie Münchenbe, majd onnan ismét Eindhovenbe, de az időjárás miatt ez lehetetlen volt, s a holland légitársaság egy másik géppel vitte el az utasok Eindhovenbe.

Szél forgatta gázturbina

dscf3016.JPGDélután érkezett, késő este tudott csak elindulni.

Maradva a Transaviánál, egy berlini géppel folytattam. Sok utas, remek pilóták és az egyik legkedvesebb purser, aki mellékállásban az én cégemnél dolgozik. Könnyen szót értettünk, s rendben is volt a járat.

A Flybe ma szerepelt a híradásokban, de szerencsére az én Flybem nem. Rendben, jó korán érkezett a dél-angliai kikötővárosból Münchenbe, s pontosan indult vissza. A pilóták mesélték, hogy 125 csomós hátszélben jöttek, ami az ide utat jelentősen gyorsította, a hazaútjuk viszont jóval tovább tart majd…

dscf3020.JPGEz a Flybe rendben volt. Szeretem ezt kis céget, s jó velük dolgozni.

 

Szólj hozzá!

Címkék: repülés reptér repülőtér Berlin München Isztambul Amszterdam Repülőtér Boeing Cancun Dash Condor B-737-800 Transavia Flybe B-737-600 Pegazus Airlines

A bejegyzés trackback címe:

https://muc-repter.blog.hu/api/trackback/id/tr6412286411

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása