Facebook

https://www.facebook.com/munchenirepter

A Müncheni repülőtér világa

2012. őszétől dolgozom a Müncheni Nemzetközi Repülőtéren. Ebben a blogomban az itteni élményeimet és a munkavállalási lehetőségeket osztom meg minden érdeklődővel.

Friss topikok

Címkék

2+3 (1) 25 (1) 777 (2) 787 (1) 787-9 (1) A-318 (2) A-319 (5) A-320 (9) A-320 Neo (3) A-321 (3) A-330 (1) A-330-300 (1) A-340-600 (2) A-350 (1) A-380 (1) Adana (1) Adira Airways (1) Adria (1) Aegean (1) Aeroflot (2) Aer Lingus (3) AF1 (1) AFS (1) Aide (1) Airbus (23) Air Baltic (6) Air Berlin (5) Air Canada (2) Air China (1) Air Dolomiti (1) Air Force One (1) Air France (11) Air Malta (1) Alitalia (2) álláskeresés (1) All Nippon (1) Alsóörs (2) AMS (1) Amszterdam (7) ANA (1) Antalya (2) Antonov (1) Antwerpen (1) ASL (1) ATI (1) Austrian (2) B-737-300 (1) B-737-600 (2) B-737-700 (8) B-737-800 (7) B-757-300 (3) B-767 (2) B-767-300 (3) B-767-400 (1) B-777-200 (3) B-777-300 (1) BAE-146-200 (1) Bajorország (3) Balaton (1) barátságos (1) Bari (1) BASE Air (1) Bayern München (1) Bécs (1) Benfica (1) Berlin (3) beszélgetés (1) Boeing (26) Boldog Karácsonyt! (1) bolgár (1) British (1) British Airways (1) Brüsszel (1) Budapest (2) Budapest Aircraft Service (1) Bulgarian Air Charter (1) bulky (1) business (1) Cancun (1) Cardiff (3) CDG (2) charter (2) Chicago (1) Condor (13) crew (2) CRJ (1) CRJ-700/900 (1) CRJ-900 (1) Croatia (1) CSeries (2) Csillagok Háborúja (1) csomag (3) csomagok (2) Dash (2) dash (1) DC-9 (2) Domogyedovó (1) Dreamliner (3) Dublin (2) Dunaújváros (1) Düsseldorf (1) EasyJet (1) Egervári Márta (1) egészség (1) Egyiptom (1) ELAL (1) Ellinair (1) elveszett (1) EMB-120 (1) Embraer (6) Emirates (1) ERJ (1) ERJ-190/195 (1) ERJ-195 (1) Etihad (1) Falcon (1) fapados (2) Faro (1) felelősség (1) Ferihegy (4) final approach (1) Finnair (1) Flughafen (2) Flybe (5) Fokker (3) Fokker 100 (1) Fokker 50 (1) Fokker 70 (1) Fokváros (2) fotelpilóta (1) francia (4) Freebird (1) Freising (1) fuel (1) Fuerteventura (2) G-JEAX (1) G7 (1) General Aviation (1) germania (2) Germania (1) Gol (1) Goldtimer (1) görög (1) Gran Canaria (1) GSH (1) HA-FAN (1) Hainan (1) halott (1) Havanna (1) Havas (3) headset (1) Hegedűs Csaba (1) Helsinki (1) Heraklion (1) hideg (1) (2) holland (2) hosszútáv (1) HUM (1) IL-18 (1) Il-96 (1) Iljusin (1) In Memoriam (1) ismerős (1) IST (1) Isztambul (5) IVAO (2) JAL (1) Japan (1) Japan Air Lines (1) jégtelenítés (1) Jersey (1) Johannesburg (1) Jumbo (1) Kanári-sziget (1) kapitány (2) Karib (1) kedves (1) Kelemen Márta (1) kényszerleszállás (1) kerozin (1) kézi (1) kézipoggyász (1) kínai (1) kiszolgálás (1) kitolás (1) KLM (12) KLM Virtual (2) koffer (3) kofferáj (1) kofferek (2) kommunikáció (1) konténer (3) koporsó (1) korán (1) Korean Air. (1) kormánygép (2) Kovács Zsófia (1) Kuala Lumpur (1) Kuba (1) Kuwait Airways (1) légiközlekedés (1) Lettország (2) LGT (1) Li-2 (1) LMC (1) Lodz (1) LOT (1) Lővei Mária (1) Lufthansa (11) Luxair (1) Luxor (1) magyar (5) magyarok (4) Malaysia Airlines (1) Malév (6) Mallorca (1) Manchester (1) McDonnell Douglas (1) MD (1) MD-82 (1) MD-83 (1) MD-87 (1) Medveczky Krisztina (1) megemlékezés (1) Mexico City (1) MH17 (1) Milánó (1) Mobility (1) Mobility Service (1) Montreal (1) Moskovia (1) Moszkva (1) mozgáskorlátozott. (1) MUC (1) Mulag (1) Mün (1) München (42) munka (3) munkavállalás (3) Munkavállalás (1) műszak (1) napkelte (1) német (5) Németország (1) Nordic Regional (1) Obama (1) OH-LWA (1) olasz (1) olimpia (1) OO-VLZ (1) Oranair (1) otthon (1) Óvári Éva (1) Párizs (4) Pegazus Airlines (6) Peking (1) Pezagus (5) pilóta (1) PIN (1) Polet (1) Privileg (1) Punta Cana (2) purser (2) pushback (3) Q400 (2) Qatar (2) rakodás (3) rakodók (1) raktár (1) rámpa (1) rámpás (1) reggel (2) reptér (17) repülés (15) repülőtér (17) Repülőtér (12) Riem (1) Riga (3) Rio (1) Rió (1) Rio de Janeiro (1) Rofan (1) Rossiya (2) Rotterdam (1) rush (1) S7 (1) Saab (1) Salzburg (1) Sanghaj (1) Sao Paulo (1) Satellit (1) SAW (1) Seremetyevó (1) Sevilla (1) Singapore Airlines (1) SkyEurope (1) Skytanking (1) sofőr (2) Southampton (1) SQ (1) Star Alliance (2) Star Wars (1) stewardess (2) Stockholm (1) Sunexpress (4) Swissair (1) Swissport (2) szalag (2) Szaloniki (1) szél (1) széles törzsű (1) személyzet (2) Szöul (2) Szuperjumbó (1) T1 (3) T2 (4) TAM (1) tanker (1) tankolás (1) TAP (1) tél (1) Tel-Aviv (2) Teneriffe (1) Terminal (2) Thai (1) THY (1) Tihany (1) Tihanyi-félsziget (1) Tokió (1) tolórúd (1) török (4) Torontó (1) Tóth Margit (1) towbar (1) towbarless (1) Transavia (11) Triplahetes (2) TU-134 (1) TU-154 (3) Tupoljev (3) turista (1) Turkish Airlines (2) tüske (1) Twingo (1) Tyumeny (1) U.S. Airways (2) Ukraine International (1) Umea (1) Unique-Personal (1) United (1) Utair (2) üzemanyag (1) várakozás (1) Várna (1) Vatsim (2) Velence (1) videó (1) virtuális repülés (1) VLM (1) vontatás (1) vontató (1) Wales (1) WCHC (1) WCHR (1) WCHS (1) Yamal (1) Címkefelhő

Három Kanári-, egy Karib-sziget és NEO a végén

2017.02.19. 18:09 mucmunkas

Három Kanári-, egy Karib-sziget és NEO a végén


Ma reggel fél ötkor, a munkába való indulás előtt hatalmas köd és csúszós utak fogadtak, s jeget is kellett kaparnom az autómról.  Szép vasárnapi kilátások. A reptéren sem volt jobb a helyzet, síkos beton, tejköd és deres gépek.  Az első –Transavia- járatom Fuerteventurára ment. A külső állóhelyen pihenő Boeinget már korábban befűtötték a Lufthansa Technik szerelői, így volt hol melegedni a személyzetre várva. A crew korán jött, s magyar purser barátom egy meleg kávéval segített a túlélésben. Ilyen időben nehéz szabadban dolgozni, de azért van hangulata. Sejtelmes a reptér ilyenkor. A gurulóutak fényei alig látszanak, s egy-egy gépről csak akkor tudjuk meg, hogy mozgásban van, amikor a hangját halljuk. A rakodással és az utasok beszállításával is nagyon gyorsan végeztünk, de a gép indulását a hideg, nedves időjárás késleltette. Slot miatt tizenöt percet késett a gép…

dscf2964.JPGEz a látvány fogadta azt az utast, aki hajnalban Fuerteventuára ment

Egy szigettel arrébb, Gran Canariára ment a következő –szintén Boeing gép- a Sunexpress színeiben. A személyzet valamennyi tagja hölgyekből állt –a kapitány kivételével. Sok és fegyelmezett utas + jó rakodók = pontos indulás. A nehéz időjárás ellenére tartani tudtuk a menetrendet. Ha már a hölgyek ennyire dolgoznak, akkor nem feledkezhetünk el a push back vezetőjéről, aki szintén egy kedves kolléganő volt…

dscf2969.JPGHölgyek vezető ülésben: az első tiszt és push back vezetője is hölgy

Terven felül akadt ma egy hosszú távú karibi járatom is, amit nem bántam, mert szeretem a nagy gépeket is. A német lajstromjelű Boeing 767-300-ast egy éve még cirill betűk „díszítették”, most a Condor fehér – barna – narancs színeiben pompázik. Ha mesélni tudna, sok érdekes története lehetne. A járat személyzete összeszokott német pilótákból és utaskísérőkből állt, akikkel jól esett a közös munka. Amikor felmentem a gatehez megbeszélni a legfontosabb dolgokat, nagyon színes kis társaság állt össze. Öten voltunk, s közülünk csak egy volt német. Egy brazil, egy grúz és egy ukrán kolléganővel segítettük az utasok beszállítását. A „boarding” végén két utas hiányzott még, természetesen csomagokkal. Ilyenkor csak reménykedni tudunk, hogy előbb-utóbb megérkeznek, mert ha nem, akkor jön a csomagkeresés, ami akár negyven perces késést is jelenthet. Szerencsénkre egy idős házaspár személyében viszonylag időben érkezett meg a hiányzó két légi utasunk. Az utashíd előtt lévő újságos polc előtt mondtam a nénikének és a bácsinak, hogy vigyenek magukkal újságot, mert hosszú lesz az út. A bácsi el is kezdett keresgélni, de a nénike mondta, hogy nem kell, van náluk útra való olvasmány. Aztán szépen leballagtak a géphez, s a gép ajtaja előtt –még az utashídban- állt egy kis hulladékgyűjtő edény, melynek a fedelén egy színes magazin feküdt. A bácsi gyorsan magához vette a magazint és úgy lépett a gép fedélzetére. Aranyosak voltak így együtt. A gép végül pontosan indult el…

A mai harmadik Kanári-szigetre induló járatom egy Condor Airbus A-320-as gép volt, mely Teneriffére szállított utasokat. Erről a helyről mindig a negyven évvel ezelőtti szörnyű katasztrófa jut eszembe. A mihez tartás végett nem baj, ha tudja az ember, hogy a légiközlekedés veszélyes üzem és felelősségteljes munkát kíván. A járat előkészítésének idejére már gyönyörű, napos idő lett a reptéren, s jó érzés volt a betonon dolgozni. Gates kollégáim nagyon korán kezdték az utasok beszállítását, s a termináltól messze eső külső állóhely ellenére is negyedórával indulás előtt már mindenki a fedélzeten volt, így korábban tudott felszállni a gép.

dscf2975.JPG

Három Condor -A-320, B-767-300, B-757-300 egymás mellett. Az Airbus ment Teneriffére

Végül a tegnapihoz hasonlóan a mai napot is egy török Pegazus géppel zártam. Minden ugyanaz volt, mint tegnap: a járatszám és az úti cél is. A gép különbözött, de csak egy kicsit. Tegnap A-320 CEO, ma A-320 NEO teljesítette a járatot. Sok nehézség nem volt vele, csak szokásos „törökutasokmindigkésvejönnek”. Kis késéssel, de rendben tudtuk elindítani a gyönyörű, vadonatúj kis Airbust…   

dscf2979.JPGA Pegazus A-320 Neo-ja.

dscf2980.JPG

Az A-320 Neo hajtóműve.

Szólj hozzá!

Címkék: repülés reptér repülőtér München Isztambul Repülőtér Airbus Fuerteventura Boeing Gran Canaria Karib Condor A-320 B-737-800 B-757-300 Transavia Pezagus Sunexpress B-767-300 Pegazus Airlines A-320 Neo Teneriffe Kanári-sziget

A bejegyzés trackback címe:

https://muc-repter.blog.hu/api/trackback/id/tr1512273337

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása