Facebook

https://www.facebook.com/munchenirepter

A Müncheni repülőtér világa

2012. őszétől dolgozom a Müncheni Nemzetközi Repülőtéren. Ebben a blogomban az itteni élményeimet és a munkavállalási lehetőségeket osztom meg minden érdeklődővel.

Friss topikok

Címkék

2+3 (1) 777 (2) 787 (1) 787-9 (1) A-318 (2) A-319 (5) A-320 (9) A-320 Neo (3) A-321 (3) A-330 (1) A-330-300 (1) A-340-600 (2) A-350 (1) A-380 (1) Adana (1) Adira Airways (1) Adria (1) Aegean (1) Aeroflot (2) Aer Lingus (3) AF1 (1) AFS (1) Aide (1) Airbus (23) Air Baltic (6) Air Berlin (5) Air Canada (2) Air China (1) Air Dolomiti (1) Air Force One (1) Air France (11) Air Malta (1) Alitalia (2) álláskeresés (1) All Nippon (1) Alsóörs (2) AMS (1) Amszterdam (7) ANA (1) Antalya (2) Antonov (1) Antwerpen (1) ASL (1) ATI (1) Austrian (2) B-737-300 (1) B-737-600 (2) B-737-700 (8) B-737-800 (7) B-757-300 (3) B-767 (2) B-767-300 (3) B-767-400 (1) B-777-200 (3) B-777-300 (1) BAE-146-200 (1) Bajorország (3) Balaton (1) barátságos (1) Bari (1) BASE Air (1) Bayern München (1) Bécs (1) Benfica (1) Berlin (3) beszélgetés (1) Boeing (26) Boldog Karácsonyt! (1) bolgár (1) British (1) British Airways (1) Brüsszel (1) Budapest (2) Budapest Aircraft Service (1) Bulgarian Air Charter (1) bulky (1) business (1) Cancun (1) Cardiff (3) CDG (2) charter (2) Chicago (1) Condor (13) crew (2) CRJ (1) CRJ-700/900 (1) CRJ-900 (1) Croatia (1) CSeries (2) Csillagok Háborúja (1) csomag (3) csomagok (2) Dash (2) dash (1) DC-9 (2) Domogyedovó (1) Dreamliner (3) Dublin (2) Dunaújváros (1) Düsseldorf (1) EasyJet (1) Egervári Márta (1) egészség (1) Egyiptom (1) ELAL (1) Ellinair (1) elveszett (1) EMB-120 (1) Embraer (6) Emirates (1) ERJ (1) ERJ-190/195 (1) ERJ-195 (1) Etihad (1) Falcon (1) fapados (2) Faro (1) felelősség (1) Ferihegy (4) final approach (1) Finnair (1) Flughafen (2) Flybe (5) Fokker (3) Fokker 100 (1) Fokker 50 (1) Fokker 70 (1) Fokváros (2) fotelpilóta (1) francia (4) Freebird (1) Freising (1) fuel (1) Fuerteventura (2) G-JEAX (1) G7 (1) General Aviation (1) Germania (1) germania (2) Gol (1) görög (1) Gran Canaria (1) GSH (1) HA-FAN (1) Hainan (1) halott (1) Havanna (1) Havas (3) headset (1) Hegedűs Csaba (1) Helsinki (1) Heraklion (1) hideg (1) (2) holland (2) hosszútáv (1) HUM (1) IL-18 (1) Il-96 (1) Iljusin (1) In Memoriam (1) ismerős (1) IST (1) Isztambul (5) IVAO (2) JAL (1) Japan (1) Japan Air Lines (1) jégtelenítés (1) Jersey (1) Johannesburg (1) Jumbo (1) Kanári-sziget (1) kapitány (2) Karib (1) kedves (1) Kelemen Márta (1) kényszerleszállás (1) kerozin (1) kézi (1) kézipoggyász (1) kínai (1) kiszolgálás (1) kitolás (1) KLM (12) KLM Virtual (2) koffer (3) kofferáj (1) kofferek (2) kommunikáció (1) konténer (3) koporsó (1) korán (1) Korean Air. (1) kormánygép (2) Kovács Zsófia (1) Kuala Lumpur (1) Kuba (1) Kuwait Airways (1) légiközlekedés (1) Lettország (2) LGT (1) LMC (1) Lodz (1) LOT (1) Lővei Mária (1) Lufthansa (11) Luxair (1) Luxor (1) magyar (5) magyarok (4) Malaysia Airlines (1) Malév (5) Mallorca (1) Manchester (1) McDonnell Douglas (1) MD (1) MD-82 (1) MD-83 (1) MD-87 (1) Medveczky Krisztina (1) megemlékezés (1) Mexico City (1) MH17 (1) Milánó (1) Mobility (1) Mobility Service (1) Montreal (1) Moskovia (1) Moszkva (1) mozgáskorlátozott. (1) MUC (1) Mulag (1) Mün (1) München (41) munka (3) munkavállalás (3) Munkavállalás (1) műszak (1) napkelte (1) német (5) Németország (1) Nordic Regional (1) Obama (1) OH-LWA (1) olasz (1) olimpia (1) OO-VLZ (1) Oranair (1) otthon (1) Óvári Éva (1) Párizs (4) Pegazus Airlines (6) Peking (1) Pezagus (5) pilóta (1) PIN (1) Polet (1) Privileg (1) Punta Cana (2) purser (2) pushback (3) Q400 (2) Qatar (2) rakodás (3) rakodók (1) raktár (1) rámpa (1) rámpás (1) reggel (2) reptér (17) repülés (15) Repülőtér (12) repülőtér (17) Riga (3) Rio (1) Rió (1) Rio de Janeiro (1) Rofan (1) Rossiya (2) Rotterdam (1) rush (1) S7 (1) Saab (1) Salzburg (1) Sanghaj (1) Sao Paulo (1) Satellit (1) SAW (1) Seremetyevó (1) Sevilla (1) Singapore Airlines (1) SkyEurope (1) Skytanking (1) sofőr (2) Southampton (1) SQ (1) Star Alliance (2) Star Wars (1) stewardess (2) Stockholm (1) Sunexpress (4) Swissair (1) Swissport (2) szalag (2) Szaloniki (1) szél (1) széles törzsű (1) személyzet (2) Szöul (2) Szuperjumbó (1) T1 (3) T2 (4) TAM (1) tanker (1) tankolás (1) TAP (1) tél (1) Tel-Aviv (2) Teneriffe (1) Terminal (2) Thai (1) THY (1) Tihany (1) Tihanyi-félsziget (1) Tokió (1) tolórúd (1) török (4) Torontó (1) Tóth Margit (1) towbar (1) towbarless (1) Transavia (11) Triplahetes (2) TU-134 (1) TU-154 (3) Tupoljev (3) turista (1) Turkish Airlines (2) tüske (1) Twingo (1) Tyumeny (1) U.S. Airways (2) Ukraine International (1) Umea (1) Unique-Personal (1) United (1) Utair (2) üzemanyag (1) várakozás (1) Várna (1) Vatsim (2) Velence (1) videó (1) virtuális repülés (1) VLM (1) vontatás (1) vontató (1) Wales (1) WCHC (1) WCHR (1) WCHS (1) Yamal (1) Címkefelhő

Boeing nap extrákkal

2017.02.17. 19:50 mucmunkas

Boeing nap extrákkal

Kora reggel éppen indultam volna az első gépemhez, amikor megcsörrent az irodánkban a telefon. Az OPS-os kollégám mondta, hogy a Transaviától jött a hívás. Abban a pillanatban tudtam, hogy a gépem pontosan fog indulni. A fehér-zöld fapados magyar kapitánya volt a hívó fél. Ő az egyetlen, aki előre szokott nekünk szólni, ha valamilyen kérése van. Negyedórával később már a betonon találkoztunk szakadó esőben.  Egy perc alatt mindent megbeszéltünk, s kicsivel később jöttek az utasok is. A Tel Avivba induló géppel gyorsan elkészültünk, s pontosan indult el. Ismét jó volt együtt dolgozni!

dscf2840.JPGHajnali csillogás

dscf2844.JPG"Push back procedure complited, set your parking breaks!"... Jó utat Kapitány!

Transavia után is Transavia, de nem holland, hanem francia. A párizsi Orly repülőtérről érkező Boeing 737-800-as gépen kedves, barátságos pilótákkal találkoztam. Olyan gyorsan dolgoztunk, amilyen gyorsan, csak tudtunk. Az Air Franceszal szemben, a Transavia személyzete partner volt a minél hamarabbi indulásban. A tervezett indulási idő előtt tíz perccel el is készültünk minden munkával, de a slot közbeszólt, így kis késéssel szállhatott fel a járat. A gépet kitoló push backes kollégának elromlott a headsetje, ezért „műsoron kívül” én segítettem a műveletben. Nem bántam meg, mert a p/b közben érdekes volt a mögöttünk lévő gépek látványa.

dscf2855.JPGTransavia Boeing francia lajstrommal

Ismét Boeing, de most 757-es. Condor gép egy Kanári-szigetre. Nem volt telt ház, de több kerekes székes utas is akadt. Tulajdonképpen egyszerű járat volt, s élveztem az egyik legszebb utasszállító gép látványát. Apróbb késéssel tudtuk útjára bocsájtani.

dscf2865.JPGHosszú és szép. Condor Boeing 757-300

A mai utolsó Transaviám Sevillába ment. Külső állóhely, ismerős személyzet, gyors beszállítás. Az utolsó két utas nagyon későn érkezett meg a beszállító kapuhoz, ezért kis reptéri autómmal vittem ki őket a géphez. Mondanom sem kell, hogy spanyolok voltak. Szerencsére tartani tudtuk a menetrendet.

A nap végén még egy Condor, ráadásul nagy gép és nagyon messze, az egyik dominikai repülőtérre. A gép kapitányával most találkoztam először, s természetesen bemutatkoztunk egymásnak. A nevemet hallva kérdezte, hogy honnan jöttem, s a válaszom után azt mondta: Jó napot kívánok! –úgy németesen. Nagyon jól esett a gesztusa. A sok utas és csomag ellenére viszonylag gyorsan végeztünk-volna. Az utolsó két utas sok-sok hívást követően sem akart megérkezni. Természetesen a csomagjaik a legbelső konténerben voltak, s a megkeresésük legalább félórát vett volna igénybe, így a személyzettel egyetértésben inkább vártunk és vártunk. Mint utóbb kiderült, szerencsénkre. Pár perccel a tervezett indulási idő előtt meg is érkezett egy idős német házaspár, s már zárhattuk is az ajtókat, s pontosan tudott elindulni a gyönyörű Boeing 767-300-as.

A mai műszakom végeztével kicsit tovább maradtam a reptéren, s nem bántam meg, mert volt miért. Ezekben a napokban rendezik meg Münchenben a szokásos kétévenkénti biztonsági konferenciát számos ország vezető politikusával. Az államférfiakat pedig kormánygépek hozzák, s nem is akármilyenek. Igazából két gép érdekelt igazán: az orosz külügyminiszterrel a fedélzetén leszálló Il-96-os és a kirgizisztáni vezetőket szállító Tu-154-es. Első nagygépes utam az utóbbi típushoz kötődik. 1980-ban a Malév Tu-154-esével repültem Budapestről Drezdába… Sajnos mára ezek a gépek igazi kuriózumokká váltak, s már csak nagyon ritkán láthatók a világ repülőterein.   

dscf2876.JPG

Rossiya Il-96

dscf2897.JPG

Kirgizisztán Tu-154M

dscf2848.JPG

Azeri A-319

Szólj hozzá!

Címkék: repülés reptér repülőtér kormánygép München Airbus Boeing TU-154 Tel-Aviv Sevilla Tupoljev Iljusin Condor Rossiya Transavia Punta Cana Il-96

A bejegyzés trackback címe:

http://muc-repter.blog.hu/api/trackback/id/tr212269510

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.

Tetszett a bejegyzés? Kövesd a blogot!

blog.hu