Facebook

https://www.facebook.com/munchenirepter

A Müncheni repülőtér világa

2012. őszétől dolgozom a Müncheni Nemzetközi Repülőtéren. Ebben a blogomban az itteni élményeimet és a munkavállalási lehetőségeket osztom meg minden érdeklődővel.

Friss topikok

Címkék

2+3 (1) 25 (1) 777 (2) 787 (1) 787-9 (1) A-318 (2) A-319 (5) A-320 (9) A-320 Neo (3) A-321 (3) A-330 (1) A-330-300 (1) A-340-600 (2) A-350 (1) A-380 (1) Adana (1) Adira Airways (1) Adria (1) Aegean (1) Aeroflot (2) Aer Lingus (3) AF1 (1) AFS (1) Aide (1) Airbus (23) Air Baltic (6) Air Berlin (5) Air Canada (2) Air China (1) Air Dolomiti (1) Air Force One (1) Air France (11) Air Malta (1) Alitalia (2) álláskeresés (1) All Nippon (1) Alsóörs (2) AMS (1) Amszterdam (7) ANA (1) Antalya (2) Antonov (1) Antwerpen (1) ASL (1) ATI (1) Austrian (2) B-737-300 (1) B-737-600 (2) B-737-700 (8) B-737-800 (7) B-757-300 (3) B-767 (2) B-767-300 (3) B-767-400 (1) B-777-200 (3) B-777-300 (1) BAE-146-200 (1) Bajorország (3) Balaton (1) barátságos (1) Bari (1) BASE Air (1) Bayern München (1) Bécs (1) Benfica (1) Berlin (3) beszélgetés (1) Boeing (26) Boldog Karácsonyt! (1) bolgár (1) British (1) British Airways (1) Brüsszel (1) Budapest (2) Budapest Aircraft Service (1) Bulgarian Air Charter (1) bulky (1) business (1) Cancun (1) Cardiff (3) CDG (2) charter (2) Chicago (1) Condor (13) crew (2) CRJ (1) CRJ-700/900 (1) CRJ-900 (1) Croatia (1) CSeries (2) Csillagok Háborúja (1) csomag (3) csomagok (2) Dash (2) dash (1) DC-9 (2) Domogyedovó (1) Dreamliner (3) Dublin (2) Dunaújváros (1) Düsseldorf (1) EasyJet (1) Egervári Márta (1) egészség (1) Egyiptom (1) ELAL (1) Ellinair (1) elveszett (1) EMB-120 (1) Embraer (6) Emirates (1) ERJ (1) ERJ-190/195 (1) ERJ-195 (1) Etihad (1) Falcon (1) fapados (2) Faro (1) felelősség (1) Ferihegy (4) final approach (1) Finnair (1) Flughafen (2) Flybe (5) Fokker (3) Fokker 100 (1) Fokker 50 (1) Fokker 70 (1) Fokváros (2) fotelpilóta (1) francia (4) Freebird (1) Freising (1) fuel (1) Fuerteventura (2) G-JEAX (1) G7 (1) General Aviation (1) germania (2) Germania (1) Gol (1) Goldtimer (1) görög (1) Gran Canaria (1) GSH (1) HA-FAN (1) Hainan (1) halott (1) Havanna (1) Havas (3) headset (1) Hegedűs Csaba (1) Helsinki (1) Heraklion (1) hideg (1) (2) holland (2) hosszútáv (1) HUM (1) IL-18 (1) Il-96 (1) Iljusin (1) In Memoriam (1) ismerős (1) IST (1) Isztambul (5) IVAO (2) JAL (1) Japan (1) Japan Air Lines (1) jégtelenítés (1) Jersey (1) Johannesburg (1) Jumbo (1) Kanári-sziget (1) kapitány (2) Karib (1) kedves (1) Kelemen Márta (1) kényszerleszállás (1) kerozin (1) kézi (1) kézipoggyász (1) kínai (1) kiszolgálás (1) kitolás (1) KLM (12) KLM Virtual (2) koffer (3) kofferáj (1) kofferek (2) kommunikáció (1) konténer (3) koporsó (1) korán (1) Korean Air. (1) kormánygép (2) Kovács Zsófia (1) Kuala Lumpur (1) Kuba (1) Kuwait Airways (1) légiközlekedés (1) Lettország (2) LGT (1) Li-2 (1) LMC (1) Lodz (1) LOT (1) Lővei Mária (1) Lufthansa (11) Luxair (1) Luxor (1) magyar (5) magyarok (4) Malaysia Airlines (1) Malév (6) Mallorca (1) Manchester (1) McDonnell Douglas (1) MD (1) MD-82 (1) MD-83 (1) MD-87 (1) Medveczky Krisztina (1) megemlékezés (1) Mexico City (1) MH17 (1) Milánó (1) Mobility (1) Mobility Service (1) Montreal (1) Moskovia (1) Moszkva (1) mozgáskorlátozott. (1) MUC (1) Mulag (1) Mün (1) München (42) munka (3) munkavállalás (3) Munkavállalás (1) műszak (1) napkelte (1) német (5) Németország (1) Nordic Regional (1) Obama (1) OH-LWA (1) olasz (1) olimpia (1) OO-VLZ (1) Oranair (1) otthon (1) Óvári Éva (1) Párizs (4) Pegazus Airlines (6) Peking (1) Pezagus (5) pilóta (1) PIN (1) Polet (1) Privileg (1) Punta Cana (2) purser (2) pushback (3) Q400 (2) Qatar (2) rakodás (3) rakodók (1) raktár (1) rámpa (1) rámpás (1) reggel (2) reptér (17) repülés (15) repülőtér (17) Repülőtér (12) Riem (1) Riga (3) Rió (1) Rio (1) Rio de Janeiro (1) Rofan (1) Rossiya (2) Rotterdam (1) rush (1) S7 (1) Saab (1) Salzburg (1) Sanghaj (1) Sao Paulo (1) Satellit (1) SAW (1) Seremetyevó (1) Sevilla (1) Singapore Airlines (1) SkyEurope (1) Skytanking (1) sofőr (2) Southampton (1) SQ (1) Star Alliance (2) Star Wars (1) stewardess (2) Stockholm (1) Sunexpress (4) Swissair (1) Swissport (2) szalag (2) Szaloniki (1) szél (1) széles törzsű (1) személyzet (2) Szöul (2) Szuperjumbó (1) T1 (3) T2 (4) TAM (1) tanker (1) tankolás (1) TAP (1) tél (1) Tel-Aviv (2) Teneriffe (1) Terminal (2) Thai (1) THY (1) Tihany (1) Tihanyi-félsziget (1) Tokió (1) tolórúd (1) török (4) Torontó (1) Tóth Margit (1) towbar (1) towbarless (1) Transavia (11) Triplahetes (2) TU-134 (1) TU-154 (3) Tupoljev (3) turista (1) Turkish Airlines (2) tüske (1) Twingo (1) Tyumeny (1) U.S. Airways (2) Ukraine International (1) Umea (1) Unique-Personal (1) United (1) Utair (2) üzemanyag (1) várakozás (1) Várna (1) Vatsim (2) Velence (1) videó (1) virtuális repülés (1) VLM (1) vontatás (1) vontató (1) Wales (1) WCHC (1) WCHR (1) WCHS (1) Yamal (1) Címkefelhő

Magyar gép Münchenben

2017.01.12. 18:10 mucmunkas

General Aviation, avagy csináld magad

Érkezés

Sajnos Münchenbe menetrendszerűen nem jár magyar légitársaság, mert amelyik korábban járt, az már nem létezik, amelyik pedig létezik, az elkerüli. Éppen ezért nagy-nagy örömömre szolgált, amikor a cégemnél megtudtam, hogy egy kis magyar légitársaság, a Budapest Aircraft Service (BASe Airlines) gépe jön charterként hozzánk. Örömömet csak fokozta, hogy az én cégem kezelte a járatot. Kollégáim pedig, látva lelkesedésemet lehetővé tették, hogy én fogadhassam és két nap múlva indíthassam is a kis Embraer EMB-120 Brasilia típusú gépet.  

Az esti érkezés után, amikor leálltak a gép légcsavaros gázturbinás hajtóművei, majd kialudtak az ACL (Anti Collision Light) lámpái, s kinyílt a gép ajtaja kedves magyar légiutas-kísérővel találkoztam. Egy gép, melynek a személyzete magyarul beszélt. Sok-sok járatot kezeltem már, de magyart még soha.

Nagyon, de nagyon boldog voltam, hogy hazai felségjelű gép személyzetét üdvözölhettem itt a Müncheni Nemzetközi Repülőtéren!

 Ajtónyitást követően percek alatt kiszálltak az utasok, s már mentek is tovább a GA (General Aviation) terminálhoz. A csomagok lassan a szállítókocsira kerültek, s már csak a Toalett Service-re kellett várnunk, hogy leengedhessék a gép tartályában levő folyadékot. A várakozás percei alatt pedig beszélgettem a négytagú személyzet tagjaival. Mindnyájan hosszú éveket töltöttek a repülésben, s voltak közös témáink, s örültünk egymásnak. A gép bezárása után a kis magyar csapat egy busszal ment szintén a GA terminálhoz, hogy onnan a szállodájába mehessen.

dscf2314.JPGLeszállás után, az állóhelyre gurulás közben

dscf2316.JPGLégcsavarok még forognak és az ACL is villog.

dscf2319.JPGMagyar lajstrom

dscf2318.JPGEgy darabka Magyarország

Indulás

Az indulás napján szabadnapos lettem volna, de kértem a cégemet, hogy bejöhessek és indíthassam Ferihegyre a HA-FAN jelű gépe. Főnökeim most is megértőek voltak, s hagyták, hogy csinálhassam azt, amit szeretek. Indulás előtt két órával a megbeszélt helyet találkoztam a személyzet tagjaival, majd néhány dokumentum kinyomtatása után egy kis busszal vittem ki őket a géphez, hogy felkészülhessenek a repülésre.  Ezt követően a GA terminálhoz mentem, ahol egyedül szállítottam –boardingoltam- be a reptérre érkező utasokat. Érdekes volt egyedül, kézzel csinálni azt, amit a nagyobb gépeknél egyszerre több ember számítógépet használva végez el. Egyenként pipáltam ki a biztonsági ellenőrzésen áthaladó utasok nevét az utaslistán, s a csomagcímkékre is kézzel írtam fel BUD betűket és a járatszámot. Amikor minden utas átjutott a biztonsági ellenőrzésen, akkor be is szálltak az őket a géphez szállító buszba. A reptéri sofőr nem állt a helyzet magaslatán, mert nem tudta, hogy hol áll kis Embraer. Amíg az utasok úton voltak a géphez, megtörtént a gép tankolása s a toalett tartályok feltöltése az odavaló folyadékkal.  Néhány perccel később már a személyzet egyik tagjával pakoltuk a csomagokat a gép hátsó részében lévő raktérbe, s közben egyre zordabb lett az idő. Erősen fújt a szél, s közben hó, hódara és havas eső esett. Lassan végeztünk mindennel, s gép terhelési lapja is a kezembe került, majd jó utat kívántam a gép kedves, korábban a Malévnél szolgáló légiutas-kísérőjének. Ezután becsukódott a gép ajtaja, majd felvillantak a piros ACL lámpák s felpörgött először a kettes –jobboldali-, majd az egyes –baloldali- hajtómű. Még egy két perc és irány a 26L pálya.

Elment a budapesti gép, hogy az után még aznap este visszajöjjön egy másik csoporttal a fedélzetén, de az már egy másik történet.

dscf2326_1.JPGÉrkezés után és indulás előtt egy nappal pihenőben.

dscf2328.JPGHáttérben a müncheni irányítótorony

 

1 komment

Címkék: magyar magyarok charter Budapest Malév München Embraer BASE Air Budapest Aircraft Service EMB-120 HA-FAN

A bejegyzés trackback címe:

https://muc-repter.blog.hu/api/trackback/id/tr5412121067

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gizella Lévai 2017.01.12. 22:01:29

Nagyon szépen köszönjük a szíves fogadtatást, figyelmes kiszolgálást és ezt a szívet melengető írást az AHS Aviation Handling Services GmbH kedves, magyar munkatársának!
További jó munkát és eredményes, boldog ÚJ Esztendőt kívánok a BASe Airlines nevében.
Üdvözlettel
U.i.: Még vasárnap is megyünk! :)
süti beállítások módosítása